دریاچه گهر لرستان ساماندهی می گردد

به گزارش وبلاگ فروشندگان، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده و گزارش های منتشر شده، دریاچه گهر لرستان ساماندهی می گردد.

دریاچه گهر لرستان ساماندهی می گردد

دریاچه کریستالی گهر در منطقه حفاظت شده اشترانکوه آلپ ایران واقع شده است و یکی از زیباترین و بکرترین جاذبه های جهانگردی محسوب می گردد که سالانه پذیرای جهانگردان زیادی است.

نکته قابل توجه در مورد این جاذبه فوق العاده جهانگردی این است که به علت نداشتن یک متولی خاص و مدیریت واحد چالشهای خاص خود از جمله ورود زودهنگام جهانگرد، نبود زیرساختهای مهم و مورد احتیاج جهانگردان، شرایط جمع آوری پسماند، مدیریت سرویس های بهداشتی و...را از سالهای گذشته تا به امروز داشته است.

سالیان سال است که جلسات متعدد با عنوان ساماندهی این گهر ناب و بی نظیر حوزه جهانگردی کشور و لرستان با حضور دستگاه های متولی نظیر میراث فرهنگی، محیط زیست، منابع طبیعی، مخابرات و...با مصوبات گوناگون برگزار شده و می گردد ولی خروجی آنها تا به امروز منجر به نتایج قابل قبولی نشده بود ولی امروز مدیر کل حفاظت محیط زیست لرستان خبرهای خوبی در این رابطه دارد.

علی سالاروند اظهار کرد: از طرف میراث فرهنگی و جهانگردی شهرستان دورود و دهیاری منطقه شرکتی برای ساماندهی پارکینگ و ورودی آن و مدیریت پسماند در دریاچه گهر معرفی شده است.

وی افزود: این شرکت مورد تایید حفاظت محیط زیست، فرمانداری و میراث فرهنگی دورود است.

مدیر کل محیط زیست لرستان گفت: برای ساماندهی پارکینگ و ورودی آن، مدیریت پسماند، ساماندهی سرویس های بهداشتی این شرکت اقدامات لازم را انجام خواهد داد؛ بعلاوه پسماند منطقه را به صورت هفتگی جمع آوری و به شهرستان و محل دفن آن تحویل می دهد.

سالاروند با بیان اینکه وظیفه محیط زیست لرستان حفاظت از زیستگاه ها و حیات وحش منطقه است، اعلام کرد: با توجه به اینکه سالانه بین 10 تا 30 هزار جهانگرد در منطقه جهانگردی دریاچه گهر حضور دارند حفاظت محیط زیست استان نیز در کنار فرمانداری و میراث فرهنگی دورود همکاری لازم را برای رفاه جهانگردان دارد.

وی بر ضرورت حفظ زیست بوم به صورت طبیعی تاکید نمود و گفت: با حفظ زیست بوم به طور طبیعی جذابیت منطقه جهانگردی حفظ خواهد شد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست لرستان یادآور شد: از مردم و جهانگردانی که به منطقه ها جهانگردی استان مراجعه می نماید درخواست داریم پسماندهایی را که فراوری می نمایند در منطقه نگذارند و با خود برگردانند.

سالاروند اعلام کرد: بعلاوه جهانگردان از قطع درختان در این منطقه اجتناب نمایند و اقداماتی که منجر به ایجاد اضطراب برای گونه های جانوری می گردد را انجام ندهند.

منبع: همگردی

به "دریاچه گهر لرستان ساماندهی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دریاچه گهر لرستان ساماندهی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید