اعمال محدودیت های تازه کرونایی به مدت 2 هفته

به گزارش وبلاگ فروشندگان، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا مصوبات تازه این ستاد را تشریح کرد.

اعمال محدودیت های تازه کرونایی به مدت 2 هفته

به گزارش گروه اجتماعی وبلاگ فروشندگان؛ عباس شیراوژن سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا درباره آخرین مصوبات ستاد گفت: در جلسه اخیر ستاد کرونا چند مصوبه داشتیم. مصوبه اول این است که بعضی محدودیت ها که در جلسات قبلی ستاد کرونا اعلام شده بود به مدت دو هفته تمدید گردد؛ بنابراین تصمیم گرفته شد که جلسات اداری در اماکن سربسته با حداکثر 30 نفر و به مدت 90 دقیقه برگزار گردد؛ تجمعات فرهنگی، مذهبی، اجتماعی و آیینی در اماکن مسقف تا 20 درصد ظرفیت فضا و به مدت 90 دقیقه برگزار گردد، استفاده از ماسک در محیط های سربسته الزامی باشد و پرواز ها با ظرفیت 60 درصد انجام گردد. مقرر شد که این مصوبات دو هفته دیگر ادامه پیدا کند.

وی اضافه نمود: بعلاوه تصویب شد که صداوسیما و وزارت بهداشت برای همراهی مردم با تکمیل واکسیناسیون کرونا، فعالیت های اقناعی و فرهنگ سازی را انجام دهند. به خصوص بر همراهی والدین برای واکسیناسیون بچه ها تأکید شد.

وی با اشاره به ایام زیارتی ماه رجب و مشرف شدن مردم به حرم مطهر امام رضا (ع) توضیح داد: در این ایام تأکید شده که باید مقررات بهداشتی به وسیله زائرین رعایت گردد. مراسم اعتکاف باید صرفاً در شهر های زرد، نارنجی و آبی با 20 درصد ظرفیت مساجد و با رعایت پروتکل های بهداشتی، انجام کامل واکسیناسیون و استفاده از ماسک برگزار گردد.

شیراوژن گفت: درمورد ورودی مرز های هوایی، زمینی و دریایی تأکید شد که سلامتی مسافران تأمین گردد. در خصوص حمل و نقل عمومی نگرانی هایی وجود داشت مبنی بر اینکه مقررات و پروتکل های بهداشتی رعایت نمی گردد؛ در جلسه ستاد کرونا تأکید شد که دستگاه های مربوطه بر رعایت جدی تر مقررات بهداشتی در مترو و اتوبوس نظارت بیشتری داشته باشند.

وی درباره مصوبه ستاد کرونا درباره راهپیمایی 22 بهمن اعلام کرد: وزارت کشور و وزارت بهداشت ملزم شدند که شکل جدیدی از برگزاری راهپیمایی 22 بهمن را طراحی نمایند و پیشنهاد بدهند که با توجه به رنگ بندی شهر ها طراحی جدیدی انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه یکی از نگرانی ها کمبود اقلام دارویی مورد احتیاج مردم یا افزایش قیمت آن بود اعلام نمود: قرار شد قیمت دارو به قیمت سابق بازگردد و داروی مورد احتیاج مردم تأمین گردد.

به گفته وی با توجه به انجام واکسیناسیون گسترده در کشور، مصوب شد که الزاماتی که بر رنگ بندی شهرهاست بازبینی گردد که این امر با همکاری وزارت بهداشت انجام خواهد شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "اعمال محدودیت های تازه کرونایی به مدت 2 هفته" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعمال محدودیت های تازه کرونایی به مدت 2 هفته"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید