برترین دکوراسیون منزل برای خانه های کوچک 1402

به گزارش وبلاگ فروشندگان، وقتی در یک خانه یا آپارتمان کوچک زندگی می کنید، جا دادن همه وسایل ضروری امری سخت است. کوشش برای زیبا جلوه دادن آن نیز چالش بزرگ تری است، اما چیزی که طراحی دکوراسیون فضای کوچک را بسیار سرگرم کننده می نماید، ارائه راه چاره های هوشمندانه است و در نهایت آن را با ارزش تر می نماید.

برترین دکوراسیون منزل برای خانه های کوچک 1402

میتوانید نمونه طرح های دکوراسیون منزل را مشاهده کنید تا به طور کلی دکوراسیون را بیشتر بشناسید و بتوانید بهتر تصمیم گیری کنید.

خوشبختانه ما برای شما چند ترفند برای بزرگ تر دیده شدن فضای شخصی شما داریم. در ادامه ترفندهای از تزیینات دیواری گرفته تا فضای ذخیره سازی مخفی، ترفندهای خطای دید و مواردی دیگر همگی برای فضای آپارتمان و خانه کوچک بسیار کاربردی هستند، را خواهیم گفت.

متریال های باز تابنده نور برای خانه های کوچک

استفاده از دیوارهای لاکی سفید و کاشی های براق به بزرگ تر دیده شدن فضا یاری بسزایی می نماید. متریال ساختمانی با درخشندگی بالا منعکس نماینده نور است و همان اثری را ایجاد می نماید که یک آینه ایجاد می نماید، نور را تابیده و فضایی بزرگ تری را ایجاد می نماید.

آینه ها فضای شما را بزرگ تر، سبک تر و مطبوع تر می نمایند. و یک محدب مسحورنماینده بدون اشغال فضای زیادی به شخصیت منزل شما می افزاید. درب های کشویی و یا در با پنجره های شیشه ای اجازه می دهد تا نور مشترک در فضای منزل به صورت سراسری جریان یابد. در عین حال جدایی و حریم فضا را نیز ایجاد کند.

ایجاد خطا دید برای خانه های کوچک

اگرچه ممکن است غیر قابل تصور به نظر برسد اما پوشاندن دیوار از کف تا سقف با تزیینات گوناگون می تواند فضای کوچک را بزرگ تر کند. تصور کنید، یک ساعت بزرگ روی دیواری خالی توجه شما را به بالا جلب می نماید و بزرگ تر به نظر می رسد.

با آویزان کردن تزئینات به صورت عمودی به جای افقی که رایج تر است باعث می گردد دیوار میزان میانه هم نیز بلندتر دیده گردد. فضای کم استفاده بین بالای مبلمان و سقف اتاق را با آویزان و یا نصب کردن عناصر بهره ببرید. قفسه های کتاب و کابینت ها را تا پایان سقف بالا ببرید این کار باعث می گردد که اتاق بلندتر گردد.

میز نهار خوری برای خانه های کوچک

میز ناهار خوری غول پیکر خود را کنار بگذارید و یک میز ناهارخوری کوچک و یا گرد تاشو انتخاب کنید. برای مبلمان یک مبل تابی اتاق را بسیار دلبازتر نشان می دهد. و یا حتی از تخت روزانه خود نیز می توانید به عنوان مبلمان بهره ببرید. برای تخت خواب بهتر است از تخت های پهن که حالت نشیمن نیز دارند بهره ببرید که هم نقش تخت خواب هم مبلمان داشته باشید. کتاب ها و لوازم جانبی در قفسه های تعبیه شده بر روی دیوار قرار دهید تا فضایی را در کف خانه اشغال نکنید.

اگر خانه شما فضای جدا آشپزخانه و یا اتاق نشیمن جدا ندارد، یک میز چوبی بلند را انتخاب کنید که می تواند فضای اضافی برای پخت و پز آشپزخانه و میز ناهار خوری دو رویه به شما بدهد.

سیستم صوتی و تصویری برای خانه های کوچک

میز تلویزیون فضای بسیار زیادی را در اتاق نشیمن اشغال می نماید که بهتر است تلویزیون را به صورت دیواری نصب کنید. البته بهتر است به صورت توکار این کار را انجام دهید تا زیبایی بصری بیشتری داشته باشد ضمناً برای باند و سایر لوازم از قفسه های دیواری بهره ببرید تا فضای اتاق نشیمن بازتر و جا دار تر به نظر بیاید.

لوازم چند منظوره خانه های کوچک

اثاثیه ای را انتخاب کنید که حداکثر کارایی را در حداقل متراژ مربع ارائه دهد. لوازمی که به درد چندین کار می خورند بسیار در طراحی فضاهای کوچک بسیار کلیدی هستند.

میزی را پیدا کنید که بتواند به عنوان میز جلو مبلی و میز ناهارخوری عمل کند. مبلی را انتخاب کنید که عمیق باشد و از آن به عنوان تخت مهمان بهره ببرید. برای خرید میز عسلی به استحکام آن توجه کنید تا در صورت لزوم بتوانید از آن برای پذیرایی مهمانان به عنوان صندلی بهره ببرید.

هر اینچ در یک خانه کوچک مهم است، بنابراین مطمئن شوید که از فضا نهایت استفاده را می برید. به این ترتیب، آنها در واقع به چیز که مورد علاقه شما است تبدیل خواهند شد مثلاً رادیاتور کنار پنجره شما بسیار مجذوب کننده است.

یک پوشش رادیاتور زیبا و یک کوسن آن را منحصراً برای خود کنید و از نشستن بر روی آن لذت ببرید. کمدهای توکار سفارشی، گوشه های ذخیره سازی در همه جای منزل، مبلمانی که دقیقاً مطابق با احتیاجهای شما طراحی شده اند و فضای زیر نیمکت و مبلمان و تخت، همه از ملزومات طراحی دکوراسیون در فضای کوچک است.

میز دیواری برای خانه های کوچک

فکر می کنید جایی برای نوشتن و کار با لوازم الکترونیکی ندارید؟ یک میز دیواری نصب شده فضای کمتری را اشغال می نماید و حتی می توانید برای فضای ذخیره سازی بیشتر قفسه هایی را در بالای آن نصب کنید. صندلی اضافی را انتخاب کنید که می تواند جمع گردد و فوق العاده جمع و جور باشد. این صندلی ها زمانی که مهمان زیادتر از حد معمول دارید بسیار به کارتان می آید.

لوازم بزرگ اما کم برای خانه هی کوچک

ممکن است غیر منطقی به نظر برسد، اما تجهیز یک فضای کوچک تنها با چند وسیله در مقیاس بزرگ (به جای مخلوطی از لوازم کوچک) در واقع می تواند فضا را بزرگ تر جلوه بدهد.

چندین وسیله که هم زمان احتیاج شما را تأمین می نمایند. بعلاوه اشتباهی که در دکور لوازم بزرگ در فضای کوچک بسیار رخ می دهد این است که تمام مبلمان خود به دیوارها نچسبانید، فضای پشت مبلمان باعث می گردد اتاق از آنچه که هست عریض تر به نظر برسد. پس فاصله را رعایت کنید.

دیوار شیشه ای جزئی برای خانه های کوچک

دیوارها را خراب کنید، پنجره ها را بزرگ کنید یا درهای داخلی را با شیشه عوض کنید تا چشم انداز اطراف بزرگ تر و دلبازتر دیده گردد. استفاده از شیشه در سرویس بهداشتی و حمام بسیار مرسوم است و فضای مدرنی را ایجاد می نماید. می توانید از مدل های آماده آن نیز در دکور منزل بهره ببرید.

و در آخر رعایت این هفت اصل طراحی داخلی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است:

  • تعادل
  • یکپارچگی
  • ریتم
  • تأکید
  • کنتراست
  • مقیاس
  • تناسب
  • جزئیات

این استانداردها برای یاری به ایجاد فضای داخلی هماهنگ که شخصیت فضا را منتقل می نماید بسیار مهم است. نکته اصلی که در خصوص طراحی فضای های کوچک باید به خاطر داشته باشید عملکرد چند منظوره آنها است. در حالی که یک اتاق نشیمن می تواند مکان خوبی برای نشستن یا پذیرایی از مهمانان باشد، یک اتاق عالی برای غذا خوردن، استراحت، تفریح، زندگی و بازی باید باشد.

سخن آخر برای دکوراسیون شما

دکوراسیون یکی از ارکان اصلی منازل، شرکت ها و کارخانه ها است. فرقی نمی نماید که منزل شما کوچک باشد یا بزرگ و در کدام طبقه از جامعه زندگی کنید. شما می توانید با یک چیدمان دکوراسیون عالی خانه کوچک خود را زیبا، بزرگ و چشم نواز نشان دهید.

با کارشناسان دکورانیک مشورت کنید تا بنا بر احتیاج شما و بودجه شما زیباترین دکوراسیون را برای شما اجرا نمایند. کلیه لوازم دکورانیک، مبلمان و… را در سایت دکورانیک انتخاب و به صورت آنلاین بخرید.

منبع: فروشگاه اینترنتی دکورانیک

منبع: اتاق

به "برترین دکوراسیون منزل برای خانه های کوچک 1402" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین دکوراسیون منزل برای خانه های کوچک 1402"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید