تیم ملی ایران در سید سوم جام جهانی 2022

به گزارش وبلاگ فروشندگان، صعود پرتغال و سنگال به جام جهانی، به این معنا است که تیم ملی ایران در سید سوم قرعه کشی جام جهانی 2022 قطر جای می گیرد.

تیم ملی ایران در سید سوم جام جهانی 2022

به گزارش گروه ورزشی وبلاگ فروشندگان، چهره تمام تیم های راه یافته به جام جهانی 2022 قطر کم کم در حال معین شدن است. تا زمان نگارش این مطلب، صعود 26 تیم به جام جهانی 2022 قطعی شده که اسامی آن ها به توضیح زیر است:

  • میزبان: قطر
  • اروپا: آلمان، دانمارک، بلژیک، فرانسه، کرواسی، اسپانیا، صربستان، انگلیس، سوئیس، هلند، پرتغال، لهستان
  • آمریکای جنوبی: برزیل، آرژانتین، اکوادور، اروگوئه
  • آفریقا: غنا، سنگال، مراکش، تونس
  • آمریکای شمالی و مرکزی: کانادا، آمریکا/مکزیک
  • آسیا: عربستان سعودی، ژاپن، کره جنوبی، ایران

سیدبندی قرعه کشی جام جهانی، براساس رتبه تیم ها تا آخرین رنکنیگ فیفا در ماه فوریه صورت می گیرد و قرعه کشی، روز دوازدهم فروردین 1401 برگزار می گردد. دو مسابقه پلی آف بین قاره ای و یک مسابقه پلی آف اروپا، پس از قرعه کشی جام جهانی انجام می گردد و چون چهره تیم ها معین نیست، به صورت پیش فرض در سید چهارم جای خواهند گرفت. اما جایگاه تیم ملی ایران در سیدبندی کجا خواهد بود؟

قطرِ میزبان به صورت اتوماتیک در سید اول قرار می گیرد. تیم های بلژیک، برزیل، فرانسه، آرژانتین، انگلیس، اسپانیا و پرتغال که در رده های اول تا هشتم رنکینگ فیفا قرار دارند، همراه با قطر در سید اول جای می گیرند (ایتالیای رده ششمی به جام جهانی نرسید و پرتغال با رتبه هشتم، فرصت حضور در سید یک را یافت). پس از این هشت تیم، به ترتیب دانمارک، هلند، آلمان، حداقل یکی از بین مکزیک و آمریکا، سوئیس، کرواسی، اروگوئه و سنگال، بالاترین رده را در رنکینگ فیفا قرار دارند و در سید دوم قرار می گیرند. اگر مکزیک و آمریکا هر دو صعود نمایند، سنگال به سید سه می رود. ایران که در رده بیست و یکم رنکینگ فیفا قرار گرفته است، قطعا در سید سوم رقابت ها خواهد بود. سیدِ تیم های راه یافته به جام جهانی تا زمان نگارش این مطلب به توضیح زیر است:

سید یکسید دوسید سهسید چهار
قطردانمارکایراناکوادور
بلژیکهلندژاپنعربستان سعودی
برزیلآلمانمراکشغنا
فرانسهمکزیک/آمریکاصربستان؟
آرژانتینسوئیسلهستان؟
انگلیسکرواسیکره جنوبی؟
اسپانیااروگوئهکاناداپیروز پلی آف بین قاره ای آمریکای شمالی و اقیانوسیه
پرتغالسنگال (احتمال قریب به یقین سقوط به سید سه)تونس (احتمال قریب به یقین سقوط به سید چهار)پیروز پلی آف بین قاره ای آمریکای جنوبی و آسیا
منبع: خبرگزاری دانشجو

به "تیم ملی ایران در سید سوم جام جهانی 2022" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تیم ملی ایران در سید سوم جام جهانی 2022"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید