هشدار ویروس شناس ژاپنی درباره احتمال انتقال کرونا در المپیک، مصونیت نسبی 10 ماهه در مقابل ابتلای مجدد به ویروس کرونا

به گزارش وبلاگ فروشندگان، خبرگزاری خبرنگاران-محققان اروپایی هشدار می دهند که برگزاری المپیک توکیو یک پیامد بسیار بد برای دنیا به همراه خواهد داشت.

هشدار ویروس شناس ژاپنی درباره احتمال انتقال کرونا در المپیک، مصونیت نسبی 10 ماهه در مقابل ابتلای مجدد به ویروس کرونا

به گزارش خبرگزاری وبلاگ فروشندگان به نقل از سی بی اس اسپورت ؛ گروهی از دانشمندان نروژی با ارائه یک گزارش 16 صفحه ای هشدار دادند برگزاری رقابت های المپیک توکیو آن هم در شرایط همه گیری در جهان و ظهور دنباله دار واریانت های جدید منجر به شکل گیری یک موج همه گیری جدید در شرق آسیا خواهد شد که به تمام جهان سرایت می نماید.

این گزارش تاکید دارد که یکی از عظیم ترین خطرات بالقوه المپیک توکیو تجمیع جمعیت و ورزشکاران از ملل مختلف است که این خود می تواند منجر به سرایت فرد به فرد کروناهای جدید شود. دانشمندان نروژی با بیان نظریه های پزشکی و مدل سازی های مختلف در نهایت به این نتیجه رسیدند که برگزاری المپیک توکیو منجر به تولد یک کرونای جهش یافته دیگر می شود که محصول ژاپنی ها خواهد بود.

همچنین مجله علمی ساینس در گزارشی لغو کلی المپیک را حداقل تصمیم منطقی دولت ژاپن در قبال بشر کرونا زده قلمداد کرد.

گزارش ها حاکی از آن است که المپیک به هر حال برگزار خواهد شد.

روز گذشته رئیس کمیته برگزاری رقابت های المپیک توکیو تاکید نمود که به هیچ عنوان المپیک لغو نخواهد شد و در موعد مقرر شاهد برگزاری آن هستیم.

واکنش چین به اتهام زنی آمریکا درباره منشا ویروس کرونا

سفارت چین در ایالات متحده ادعاهای بی اساس درباره نشت ویروس کرونا از یک آزمایشگاه در ووهان را با ادعاهای دروغین مبنی بر وجود تسلیحات کشتار جمعی در عراق مقایسه کرد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا ماه گذشته به مشاورانش دستور داد تا پاسخهایی درباره منشاء این ویروس بیابند. بایدن گفت، آژانسهای اطلاعاتی آمریکا در حال آنالیز دو سناریو هستند؛ اینکه انتشار این ویروس نتیجه یک اتفاق در آزمایشگاه بوده یا از ارتباط انسانی با یک حیوان آلوده نشات گرفته است اما آنها به نتیجه نرسیدند. اطلاعات انگلیس هم سناریوی نشت از آزمایشگاه را رد ننموده است.

پکن در واکنش به این تحولات گفت، دانشمندان باید به دنبال منشاء کووید-19 باشند نه سرویس های اطلاعاتی

بیش از 174 میلیون مبتلا در جهان

فرایند افزایش آمار ابتلا به بیماری کرونا که تا به امروز در 220 کشور و منطقه در جهان شیوع یافته است، ادامه دارد و این بیماری همچنان در جهان قربانی می گیرد.

شمار مبتلایان به بیماری کووید-19 ناشی از کرونا در جهان تا به امروز به 174 میلیون و 379 هزار و 88 نفر رسیده و مرگ سه میلیون و 752 هزار و 46 نفر نیز بر اثر ابتلا به این بیماری تأیید شده است.

همچنین بنابر تازه ترین آمارها تا به امروز 157 میلیون و 640 هزار و 687 نفر از مبتلایان به کووید-19 بهبود یافته اند.

فرایند افزایش آمار ابتلا به بیماری کرونا که تا به امروز در 220 کشور و منطقه در جهان شیوع یافته است، ادامه دارد و این بیماری همچنان در جهان قربانی می گیرد.

آمریکا تا به امروز با بیش از 34.2 میلیون مبتلا و بیش از 612 هزار قربانی همچنان در صدر فهرست کشورهای درگیر با بیماری کووید-19 قرار گرفته است.

هند نیز با آمار بیش از 28.9 میلیون مبتلا پس از آمریکا در رتبه دوم جهانی قرار گرفته است و آمار مبتلایان به کووید-19 در برزیل هم از 16.9 میلیون نفر فراتر رفته و در حال حاضر سومین کشور جهان به لحاظ بالاترین شمار مبتلایان است.

پس از ایالات متحده، کشورهای برزیل با بیش از 474 هزار و هند با بیش از 351 هزار جانباخته بالاترین آمار قربانیان کووید 19 را در این فهرست جهانی گزارش داده اند.

پس از آن ها نیز کشورهای مکزیک و پرو بیشترین تعداد قربانیان این بیماری را در جهان ثبت نموده اند. تعداد جانباختگان کووید-19 در مکزیک تا به امروز بیش از 228 هزار و در پرو نیز بیش از 186 هزار نفر اعلام شده است.

همچنین انگلیس در بین کشورهای اروپایی با گذشتن از آمار بیش از 127 هزار قربانی تا به امروز بیشترین تلفات کرونا را در قاره سبز داشته است. به علاوه هم اکنون تعداد قربانیان کرونا در ایتالیا از 126 هزار نفر عبور نموده است و در میان کشورهای اروپایی در رتبه دوم قرار گرفته است.

پس از این کشورها، روسیه بیش از 124 هزار، فرانسه بیش از 110 هزار و کلمبیا نیز بیش از 92 هزار فوتی بر اثر ابتلا به بیماری کووید-19 را گزارش داده اند.

به علاوه آلمان با بیش از 89 هزار، آرژانتین با بیش از 81 هزار و 900، ایران با بیش از 81 هزار و 100، اسپانیا با بیش از 80 هزار، لهستان با بیش از 74 هزار، آفریقای جنوبی با بیش از 57 هزار، اندونزی با بیش از 51 هزار و 800، اوکراین با بیش از 51 هزار و 200 و ترکیه نیز با بیش از 48 هزار جانباخته دیگر کشورهایی هستند که تا به امروز آمار بالای مرگ و میر ناشی از کووید-19را ثبت نموده اند.

لیو پنگیو، سخنگوی سفارت چین شامگاه دوشنبه در پیامی توییتری نوشت: منشاء کووید-19 مساله علم است و باید به صورت مشترک مورد آنالیز دانشمندان جهان قرار بگیرد نه اینکه سیاسی شود. هرگونه نتیجه گیری باید مطابق فرایندهای سازمان جهانی بهداشت و طبق متدهای مبتنی بر علم باشد. کمپین سیاسی سازی مطالعه درباره منشاء کرونا و تخریب چین هیچ تفاوتی با دروغهای 18 سال پیش درباره وجود تسلیحات کشتار جمعی در عراق ندارد.

اندکی پیش از حمله مارس 2003 آمریکا و متحدانش به عراق، کالین پاول که وزیر خارجه وقت آمریکا بود در نشست شورای امینت گفت اطلاعات دست اولی دارد که نشان میدهد فناوریهای فراوری تسلیحات بیولوژیکی به دست صدام رسیده است. او در ادامه صحبت هایش، یک لوله آزمایش محتوی پودری سفیدرنگ را نشان داد و مدعی شد که حاوی نمونه ای از تسلیحات کشتار جمعی است که در کارخانه های عراقی فراوری شده است. همانطور که بعدا فاش شد، پاول اطلاعات غلط از جامعه اطلاعاتی آمریکا گرفته بود و معین شد که محتویات آن لوله آزمایش تقلبی است.

مصونیت نسبی 10 ماهه در مقابل ابتلای مجدد به ویروس کرونا

طبق مطالعه جدید دانشمندان انگلیسی, ابتلای مجدد افراد به ویروس کرونا تا 10 ماه پس از بهبودی، بسیار کم است.

بر اساس مطالعه دانشمندان دانشگاه کالج لندن (UCL) احتمال ابتلای مجدد افرادی که به ویروس کرونا مبتلا شده بودند تا 10 ماه بعد کاهش می یابد.

پایگاه خبری رویترز در این باره نوشت این مطالعه که در روز پنجشنبه در نشریه The Lancet Healthy Longevity منتشر شد، نشان داد که ساکنان خانه های سالمندان که قبلاً به کووید19 مبتلا شده بودند, تقریباً 85 درصد کمتر از افرادی که مبتلا نشده در معرض ابتلا هستند.

طبق گفته محققان انگلیسی برای کارمندان این خانه های مراقبتی نیز تا 60 درصد احتمال ابتلای مجدد کاهش یافته است.

ماریا کروتیکوف، محقق ارشد این مطالعه از موسسه انفورماتیک بهداشت UCL گفت: این واقعا خبر خوبی است که اثرات به جا مانده در این دوره از عفونت مجدد محافظت می نماید؛ به نظر می رسد خطر آلوده شدن برای بار دوم بسیار کم است.

در این مطالعه 682 نفر از ساکنان خانه های سالمندان با متوسط سن 86 سال و 1429 کارمند شرکت کردند؛ آزمایشات اجرا شده در ماه ژوئن و ژوئیه سال گذشته نشان داد که حدود یک سوم افراد از نظر وجود آنتی بادی ویروس کرونا مثبت بودند.

این در حالی است که الکساندر ادواردز، دانشیار فن آوری زیست پزشکی در دانشگاه ریدینگ که در این مطالعه مشارکت نداشت، گفت: هنوز در خصوص میزان و مدت زمان محافظت به دنبال ابتلا به ویروس کرونا قطعیتی وجود ندارد.

دانشمندان این تحقیق قصد دارند در مطالعه جداگانه ای اثر واکسن های کرونا را مورد آنالیز قرار دهند.

ناامیدی اتریشی ها از طرح واکسیناسیون کرونایی

نتایج جدیدترین نظرسنجی نشان می دهد که بیشتر شهفرایندان اتریشی امیدی به بازگشت قریب الوقوع به زندگی عادی با واکسیناسیون نداشته و بر این عقیده اند که همچنان باید با این ویروس زندگی نمایند.

به گزارش روزنامه اتریشی کوریر، نتایج جدیدترین نظرسنجی نشان می دهد که تنها 8 درصد شهفرایندان اتریشی اعتقاد دارند که ویروس کرونا و این پاندمی به وسیله واکسیناسیون از بین می رود.

این نظرسنجی که از طرف موسسه نظرسنجی یونیک اجرا شده است نشان می دهد که تنها شهفرایندان اتریشی کمی به بازگشت قریب الوقوع به زندگی عادی سابق اعتقاد دارند.

نتایج این نظرسنجی نشان داد که 71 درصد شهفرایندان اتریشی بر این عقیده اند که این ویروس باقی خواهد ماند، اما انسان ها به وسیله واکسیناسیون و درمان های جدید یاد می گیرند با آن زندگی نمایند. 14 درصد شهفرایندان هم با توجه به جهش های جدید این ویروس قرنطینه مجدد در کشورشان را امکان پذیر می دانند. تنها 8 درصد شهفرایندان اتریشی اعتقاد داشتند که به وسیله واکسیناسیون، این ویروس کم و بیش شکست می خورد.

این نظرسنجی از بین 500 نفر از واجدین شرایط رای دادن در اتریش اجرا شده است.

رسانه های اتریشی همچنین روز شنبه خبر دادند که سباستین کورتس، صدر اعظم اتریش هم اولین دوز از واکسن کرونا را دریافت کرد. وی آدینه شب اولین دوز از واکسن علیه کرونا را با واکسن شرکت آسترازنکا انجام داد.

کورتس در سخنانی تاکید نمود: مانند خیلی های دیگر از این واکسیناسیون خوشحالم، چرا که کلیدی برای بازگشت به زندگی عادی است.

در اتریش تا به حال حدود دو سوم داوطلبان دریافت واکسن واکسینه شده اند و با توجه به اینکه در زمستان واکسیناسیون از افراد پیر و گروه های سنی پرخطر انجام شد، حالا نوبت به جوان ترها رسیده و کورتس هم بر حسب نوبت و با توجه به اینکه 34 سال سن دارد واکسینه شد.

آمار مبتلایان جدید به کرونا در اتریش هم مانند دیگر کشورهای اروپایی کاهش چشمگیری داشته و بر اساس جدیدترین آمارها در 24 ساعت گذشته در این کشور کم جمعیت 271 نفر به کرونا مبتلا شده و 5 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

به این ترتیب از آغاز شیوع کرونا تا به حال 646438 نفر در این کشور به کرونا مبتلا شده و 10636 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

تعلیق طرح کاهش محدودیت ها در ولز و اسکاتلند بریتانیا به دلیل شیوع ویروس هندی

ولز بریتانیا به دلیل شیوع ویروس هندی کاهش بعضی محدودیت ها را به تعویق انداخت. مارک دارک فیلد ، وزیر اول ولز اظهار داشت که ویروس جهش یافته هندی به سرعت در شمال غربی انگلیس و مرزهای ولز درحال گسترش است. حالا باید بعضی مراحل کاهش محدودیت ها به تعویق بیفتد تا انسان های بیشتری واکسینه شوند. این بهترین دفاع در برابر انواع جدید این ویروس است.

اسکاتلند هم برنامه های خود برای کاهش محدودیت ها را به دلیل شیوع ویروس جهش یافته هندی به تعویق انداخته است. در انگلیس هم با وجود گسترش چشمگیر کمپین واکسیناسیون همچنان معین نیست که بر اساس تصمیمات برنامه ریزی شده از طرف دولت در 21 ژوئن همه محدودیت ها لغو خواهد شد. دانشمندان خواهان تعویق این طرح هستند.

واکسیناسیون بچه ها در دستور کار دولت اسپانیا

دولت اسپانیا هم می خواهد قبل از آغاز سال تحصیلی جدید واکسیناسیون بچه ها در سنین بین دوازده تا 17 سال را آغاز کند. این خبر را وزیر بهداشت اسپانیا روز آدینه اظهار داشت. وی تاکید نمود که این واکسیناسیون حدود دو هفته قبل از سال تحصیلی جدید آغاز می شود.

در آلمان هم حدود یک پنجم شهفرایندان واکسینه شده اند. بر اساس اطلاعات نهادهای بهداشتی در این کشور بالغ بر 16.7 میلیون نفر در این کشور هر دو دوز واکسن کرونا را دریافت نموده اند و حدود 37.4 میلیون نفر هم اولین دوز از واکسن کرونا را دریافت نموده اند که شامل حدود 45 درصد شهفرایندان می شود.

به دلیل کاهش آمار مبتلایان جدید در کشورهای ایتالیا و جمهوری چک دولت آلمان نام این کشورها و همچنین بخش هایی از اتریش، سوئیس ،کرواسی و فرانسه را از روز یکشنبه از لیست مناطق خطر خود خارج می نماید. این خبر را انستیتو رابرت کخ آلمان روز آدینه اعلام نموده است. کسانی که از این مناطق به آلمان سفر می نمایند دیگر هیچ گونه محدودیتی را تحمل نخواهند کرد.

هورست زیهوفر، وزیر کشور آلمان بعد از بهبودی از بیماری کرونا از قرنطینه خارج شده و به برلین باز می شود. وی سلامت خود را بدست آورده و تست کرونایش منفی شده و حالا قرنطینه را ترک می نماید.

منبع: خبرگزاری آریا

به "هشدار ویروس شناس ژاپنی درباره احتمال انتقال کرونا در المپیک، مصونیت نسبی 10 ماهه در مقابل ابتلای مجدد به ویروس کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار ویروس شناس ژاپنی درباره احتمال انتقال کرونا در المپیک، مصونیت نسبی 10 ماهه در مقابل ابتلای مجدد به ویروس کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید