راهنمای خرید برترین اسکنر بازار؛ گزینه های عالی برای اسکن باکیفیت

به گزارش وبلاگ فروشندگان، انواع مختلفی از اسکنرها در ابعاد مختلف با کارایی های متفاوت در بازار لوازم جانبی در دسترس قرار دارند. اگر شما هم قصد خرید اسکنر را دارید، با ما در این مطلب همراه باشید تا در راهنمای خرید برترین اسکنر خبرنگاران ، طیف گسترده ای از اسکنرهای برتر خبرنگاران را به شما معرفی و آنالیز کنیم.

راهنمای خرید برترین اسکنر بازار؛ گزینه های عالی برای اسکن باکیفیت

اسکنر حرفه ای اسناد کانن مدل DR-6030C

اسکنر حرفه ای اسناد کانن مدل DR-6030C، یک محصول فوق العاده باکیفیت و کاربردی است و به لطف قابلیت های خوب و حرفه ای که ارائه می دهد، با قیمت بسیار بالایی در بازار به فروش می رسد. این محصول ابعاد بسیار جمع وجوری دارد و به راحتی می توان آن را کنار میز کار و مانیتور کامپیوتر واقع شده است. برترین اسکنر اداری و حرفه ای کانن، در حین انجام کار صدای متوسطی فراوری می نماید و از این بابت نیز هیچ نگرانی وجود ندارد. این اسکنر کانن از فناوری سنسور سه خطی CMOS CIS و فرآیند انتقال فایل تصویر JPEG فشرده سازی شده پشتیبانی می نماید و سرعت اسکن سیاه وسفید و رنگی آن به 80 برگ در دقیقه می رسد. رزولوشن اپتیکال این اسکنر برابر با 600 dpi است و قابلیت اسکن دو رو آن نیز با سرعت عالی 160 تصویر در دقیقه انجام می گردد. سایز اسکن این دستگاه A3 است و به منظور اسکن دسته ای اسناد، از قابلیت تغذیه اتوماتیک ADF نیز پشتیبانی می نماید و و ظرفیت 100 برگی نیز دارد.

کانن در این محصول حرفه ای خود از ویژگی Ultrasonic Double Feed Detection استفاده کرده تا هنگام اسکن کلی، از اسکن تک تک اسناد اطمینان حاصل گردد و دو برگه به صورت هم زمان از اسکنر رد نگردد. بعلاوه به لطف نرم افزار اختصاصی Capture Perfect، کاربران امکان تنظیمات مختلفی را در این محصول خواهند داشت که از جمله آن می توان به اصلاح اسناد کج، افزایش خوانایی و وضوح اشاره نمود. بعلاوه چندین حالت مختلف اسکن پیشرفته نظیر Advanced Text Enhancement در این محصول در دسترس است که کیفیت فوق العاده عالی را در اختیار شما قرار می دهد. خروجی برترین اسکن اداری کانن نیز طوری طراحی شده که کاغذ به صورت عادی از ورودی به سمت بالا یعنی به حالت U خارج می گردد و کاغذ به هیچ عنوان گیر نمی نماید. از لحاظ مصرف انرژی نیز این محصول، عملکرد مناسبی دارد و از درگاه های ارتباطی High speed USB 2.0 و SCSI-3 نیز پشتیبانی می نماید.

اسکنر حرفه ای اسناد ای ویژن مدل AV5400

اسکنر حرفه ای اسناد ای ویژن مدل AV5400، کیفیت ساخت و قابلیت های بسیار خوبی دارد و تمام آنچه شما از یک اسکنر حرفه ای انتظار دارید را به شما ارائه می دهد. این محصول ابعاد جمع وجوری دارد و برای کاربرانی که فضای چندان زیادی ندارند، یک انتخاب بسیار ایده آل به شمار می رود. رزولوشن اپتیکال این اسکنر برابر با 600 dpi است و سرعت اسکن سیاه وسفید 50 برگ در دقیقه و رنگی 30 برگ در دقیقه با 300 dpi را در اختیار کاربران قرار می دهد. این محصول مجهز به فناوری تغذیه ی اتوماتیک ADF است تا اگر حجم زیادی از برگه های مختلف برای اسکن را دارید، احتیاجی به اسکن تک تک اسناد نداشته باشید و با قراردادن آن ها در سینی 50 برگی، انجام دادن این کار را به برترین شکل ممکن به این دستگاه بسپارید. این اسکنر حرفه ای ای ویژن قابلیت اسکن دو رو نیز دارد و می تواند تا 3000 برگ در روز اسکن داشته باشد.

قابلیت صاف نمودن اسنـاد کج اسکن شده به صورت اتوماتیک (Deskew)، قابلیت تمیز کردن، پر رنگ کردن متون کم رنگ، کم رنگ کردن زمینه و تنظیم اتوماتیک، تشخیص اتوماتیک سایز سند (Automatic Size Detection)، گرفتن حاشیه سیاه دور تصاویر اسکن شده، قابلیت فیلتر حذف اتوماتیک نویز و قابلیت شبیه سازی طیف رنگ های خاکستری این محصول را به یک اسکنر فوق حرفه ای تبدیل کرده است. سایز اسکن برگه های این دستگاه A3 است و از قابلیت تصحیح اسنادی که تضاد در مقدار روشنائی و تیرگی دارند نیز پشتیبانی می نماید. از دیگر قابلیت های پرشمار برترین اسکنر حرفه ای ای ویژن می توان به حذف اتوماتیک پس زمینه رنگی، نمایش محتویات سند با کیفیت عالی، قابلیت ایجاد انواع فایل های گرافیکی با ساختار TIFF، JPG، PDF با فشرده سازی مناسب و بعلاوه فایل های MultiPage اشاره نمود.

اسکنر تخت اچ پی مدل ScanJet Pro 3500 f1

اسکنر تخت اچ پی مدل ScanJet Pro 3500 f1، دو حالت تخت و تغذیه اتوماتیک برای اسکن کردن را ارائه می دهد و قادر است به صورت دو رو نیز به اسکن اسناد در یک مرحله بپردازد. این محصول حدود 5 کیلوگرم وزن دارد و عمق رزولوشن اپتیکال این محصول در حالت ADF برابر با 600 و تخت برابر با 1200 dpi است. این محصول مجهز به فناوری تغذیه ی اتوماتیک ADF است تا اگر حجم زیادی از برگه های مختلف را برای اسکن دارید، احتیاجی به اسکن تک تک اسناد نداشته باشید. ScanJet Pro 3500 f1 توانایی اسکن کردن حدود 3000 برگه در روز را دارد و سینی آن نیز می تواند 50 برگه را در خود نگه دارد.

این دستگاه برای متصل شدن به کامپیوتر از درگاه USB 2.0 بهره می برد و بعلاوه مجهز به صفحه نمایش 2 خطی است که می توان از آن برای کنترل دستگاه استفاده کرد. قابلیت اسکن عکس نیز در این محصول در اختیار کاربران قرار گرفته و در کمتر از مدت 10 ثانیه می تواند یک عکس 15 × 10 را با وضوح 200 dpi به راحتی اسکن کند. برترین اسکن حرفه ای اچ پی از قابلیت تشخیص متن OCR نیز پشتیبانی می نماید و اسکن صفحه A4 را در مدت زمان 14 ثانیه با برترین کیفیت ممکن انجام می دهد.

اسکنر عکس اچ پی مدل ScanJet 200

اگر برای اسکن عکس در پی یک محصول بسیار باکیفیت و پرامکانات هستید، اسکنر عکس اچ پی مدل ScanJet 200 یکی از برترین گزینه های ممکن برای خرید در بازار است. این محصول ابعادی 373x274x44.5 میلی متری و وزن 1.7 کیلوگرمی دارد و جزو دستگاه های غیر قابل حمل قرار می گیرد. سرعت اسکن سیاه و سفید این محصول 20 تا 30 ثانیه است و این موضوع در خصوص اسکن رنگی نیز به همین شکل صدق می نماید. عمق رزولوشن اپتیکال این محصول 2400 dpi است و رزولوشن دیجیتال 19200 dpi را ارائه می دهد. 4 کلید اسکن، کپی، اسکن به ایمیل و اسکن به PDF روی بدنه برترین اسکنر عکس اچ پی تعبیه شده و از فناوری CIS نیز پشتیبانی می نماید. در این تکنولوژی به جای بهره گیری از لنزهای دوربینی، از لنزهای فیبرنوری برای تبدیل اسناد به عکس در اسکنر استفاده می گردد.

یکی از نقاط ضعف بزرگ این محصول، نداشتن قابلیت اسکن دو رو است، اما قابلیت اسکن به فرمت های مختلف را دارد و از فناوری تشخیص متن OCR نیز پشتیبانی می نماید. سایز اسکن برگه های برترین اسکنر برای اسکن عکس اچ پی A4 است و با استفاده از درگاه USB 2.0 می توان آن را به کامپیوتر متصل کرد. بعلاوه این محصول یک نرم افزار اختصاصی نیز دارد که با نصب آن روی کامپیوتر می توانید به بخش ها و تنظیمات مختلف آن دسترسی پیدا کنید.

اسکنر اسناد کانن مدل image FORMULA DR-C240 Office Document Scanner

اسکنر اسناد کانن مدل FORMULA DR-C240 Office، یک محصول با سرعت چاپ بسیار بالاست و برای کاربرانی که سرعت چاپ برای آن ها از اهمیت بالایی برخوردار است، یک گزینه بسیار خوب خرید به شمار می رود. این اسکنر وزنی 2.8 کیلوگرمی و ابعادی برابر با 228 × 289 × 251 با سینی های بسته دارد و بدون اینکه فضای خیلی زیادی را اشغال کند، می تواند در کنار میز کامپیوتر محل کار و یا منزل شما قرار بگیرید. DR-C240 دقتی برابر با 600 پیکسل در هر اینچ ارائه می دهد. سرعت اسکن رنگی و دو روی این محصول 45 برگ در دقیقه و سرعت اسکن تکی آن نیز به 90 برگ در دقیقه می رسد. در حالت سیاه و سفید، این دستگاه قادر است 30 برگ دو رو و 60 برگ تک رو را با بالاترین کیفیت ممکن اسکن کند. برخلاف بیشتر اسکنرهای موجود در بازار، این محصول طی فرآیند تشخیص متن و OCR و ذخیره فایل اسکن شده به صورت فایل pdf قابل جست وجو، زمان زیادی را به زمان کلی اسکن اضافه نمی نماید و از این حیث قابل اهمیت است.

این اسکنر کانن دقت تشخیص متن بسیار بالایی دارد و حتی قادر به خواندن فونت های Arial و Times New Roman در مقدار هایی به کوچکی 5 نیز است. این محصول با استفاده از درگاه USB 2.0 به کامپیوتر متصل می گردد به لطف نرم افزار اختصاصی کانن، شما به راحتی به تنظیمات مختلف اسکن دسترسی پیدا می کنید. این اسکنر بعلاوه ابزارهای Kofax Virtual Rescan، درایورهای اسکن و 2 ابزار بسیار قدرتمند اسکن CapturePerfect 3.1 و CaptureOnTouch را هم به همراه دارد. FORMULA DR-C240 Office توانایی اسکن کردن حدود 4000 برگه در روز را دارد و رزولوشن اپتیکال 2400 dpi را نیز به کاربران ارائه می دهد. ظرفیت سینی این محصول 60 برگ است و قابلیت اسکن پاسپورت، اسناد A3 و اسکن اسناد با طول بلند تا 3000 میلی متر را نیز در دسترس کاربران قرار می دهد.

اسکنر دستی مدل i scan 16G

اسکنر دستی مدل 16G، یک محصول بسیار باکیفیت و بادوام از برند i scan است که کیفیت ساخت بسیار خوبی دارد و قابلیت های کاربردی را در اختیار کاربران قرار می دهد. از لحاظ وزن و ابعاد، این محصول کاملاً جمع وجور و قابل حمل است و هیچ مسئله ای از این بابت نخواهید داشت. این مدل قادر است با وضوح 300، 600 و 900 DPI اسکن تهیه و با فرمت های PDF و JPG آن ها را ذخیره کند. مدت زمان اسکن در این محصول این مدت در وضوح مذکور فقط 3 ثانیه است. انرژی این محصول از جانب دو باتری AA تأمین می گردد و با استفاده از آن می توانید از بیشتر از 200 برگه A4 پرینت بگیرید.

برترین اسکنر دستی i scan تا 32 گیگابایت حافظه را می تواند پشتیبانی کند و یک کارت حافظه میکرو SD با ظرفیت 16 گیگابایتی نیز به همراه آن به شما تقدیم می گردد. روی بدنه این محصول یک نمایشگر LCD و چند کلید تعبیه شده که هر یک کارایی خاص خودشان را دارند. رزولوشن اپتیکال این محصول 2400 dpi است و سایز اسکن A4 را ارائه می دهد. قابل حمل بودن این دستگاه و عدم احتیاج به کامپیوتر برای تهیه اسکن یک امکان ویژه دیگر را در اختیار شما قرار می دهد که آن تهیه اسکن از سطوح مختلف از جمله اعلامیه های روی دیوار است.

اسکنر قابل حمل اسکن زی BQS050M

برند مطرح اسکن زی، محصولات بسیار باکیفیتی را روانه بازار می نماید که از جمله آن ها می توان به اسکنر قابل حمل BQS050M اشاره نمود. این محصول بسیار جمع و جور است و در نتیجه به راحتی می توان آن را در کشو یا کیف لپ تاپ قرار داد و فضای زیادی را اشغال نمی نماید. این دستگاه از کارت های SD تا 32 گیگابایت پشتیبانی می نماید تا هیچ مسئله ای از بابت فضای ذخیره سازی نداشته باشید. اسکنر قابل حمل اسکن زی BQS050M قادر است با وضوح 300 و 600 DPI اسکن تهیه و با فرمت های PDF و JPG آن ها را ذخیره کند. بعلاوه باید به مدت زمان 6 ثانیه اسکن این دستگاه نیز توجه کنیم که برای یک اسکنر پرتابل بسیار مناسب است.

انرژی این محصول از جانب 4 باتری AA تأمین می گردد و برای آن یک صفحه نمایش هم در نظر گرفته شده که از تکنولوژی LCD بهره می برد. اگر با کیفیت معمولی در این دستگاه به انجام اسکن بپردازید، ظرفیتی معادل 25000 صفحه A4 در اختیار شما قرار می گیرد. از دیگر قابلیت های این اسکنر باکیفیت می توان خاموش شدن اتوماتیک پس از 3 دقیقه در صورت عدم استفاده، قابلیت ارسال سریع اسناد به وسیله نرم افزار، استفاده از SkyDrive و قابلیت ذخیره 220 عکس رنگی با کیفیت بالا را نام برد.

اسکنر کانن مدل CanoScan LiDE 400

CanoScan LiDE 400، یک کالای فوق العاده باکیفیت از برند کانن است که سرعت و کیفیت چاپ بسیار خوبش، آن را به یک اسکنر با ارزش خرید بسیار بالا در بازار تبدیل کرده است. این محصول حدود 1700 گرم وزن دارد و با ابعاد جمع وجورش گزینه بسیار عالی برای کاربرانی محسوب می گردد که فضای چندان زیادی برای قرار دادن اسکنر ندارند. این اسکنر قابلیت اسکن سایز A4 با رزولوشن اپتیکال بسیار بالای 4800در 4800 dpi و سرعت اسکن رنگی 8 برگ در دقیقه را دارد و با بهره گیری از درگاه USB-C به راحتی می توان آن را به کامپیوتر، لپ تاپ و سایر دستگاه های هوشمند متصل کرد. به همراه این محصول یک CD نرم افزار اختصاصی کانن به شما تقدیم می گردد تا از امکانات بسیار جالب آن نظیر قابلیت کاهش خطوخش و آثار گردوخاک، ترمیم اتوماتیک اسناد اسکن شده و موارد دیگر بهره ببرید. به لطف طراحی Z-lid این محصول، شما قادر به اسکن اسناد ضخیم نیز خواهید بود.

اسکنر اپسون مدل Perfection V19

Perfection V19، نسل جدیدی از محصولات شرکت حرفه ای اپسون است که قابلیت های کاربردی را با قیمتی مناسب ارائه می دهد و حدود 84 درصد از خریداران آن در وبلاگ فروشندگان ، خرید این محصول را به دیگر کاربران توصیه کرده اند. این محصول ابعادی به مقدار یک لپ تاپ 15.6 اینچی دارد و وزن 1.5 کیلوگرمی آن نیز، هیچ مسئله ای برای حمل ونقل این محصول به وجود نمی آورد. برق مورد احتیاج این دستگاه از درگاه USB تامین می گردد و برای استفاده از اسکنر، تنها کافی است نرم افزار آن را نصب کرده و سپس دستگاه را با کابل USB به رایانه متصل کنید. برترین اسکنر مقرون به صرفه قیمت اپسون که فاقد قابلیت اسکن نگاتیو است، وضوحی برابر با 4800 پیکسل در اینچ دارد و سیستم تغذیه اتوماتیک اسناد ADF را نیز ندارد. اپسون روی بدنه این اسکنر 4 دکمه تعبیه کرده که هر کدام از آن ها یکی از 4 ابزار Epson Scan ،scan to PDF format ،Copy و Easy Photo Print را اجرا می نماید.

نرم افزار این محصول نیز چند حالت مختلف اسکن را به کاربران ارائه می دهد. حالت پیش فرض، به صورت تمام اتوماتیک است که پیش اسکن انجام می دهد، تصویر را آنالیز می نماید، تنظیمات را بر اساس آن تغییر می دهد و در نهایت اسکن را بدون دخالت شما تکمیل می نماید. در حالت دیگر به نام Advanced، کاربر اختیار تام داشته و در حالت های میانی دیگر فرآیند کار برای افراد کمتر آشنا با اسکن طراحی شده است. سرعت اسکن رنگی و سیاه وسفید این محصول در در رزولوشن های 300 dpi و 600 dpi به ترتیب برابر با 10 و 30 ثانیه است و از این رو شاید برای انجام اسکن های اداری و تجاری مانند اسکن اسناد خیلی مناسب نباشد.

اسکنر کانن مدل CanoScan LiDE 300

اسکنر مدل CanoScan LiDE 300، یک محصول مالی و در عین حال باکیفیت از کانن است که نسبت به قیمتی که در آن به فروش می رسد، قابلیت های کاربردی را در اختیار کاربران قرار می دهد. این اسکنر دارای وزنی معادل با 1.7 کیلوگرم است و از لحاظ جابه جایی و حمل و نقل آن، دغدغه ای نخواهید داشت. این محصول برای دیجیتالی کردن عکس ها و اسکن اسناد بسیار سبک در خانه ها، دفاتر خانگی و دفاتر کوچک طراحی شده و کانن در این محصول کیفیت را فدای سرعت اسکن کرده است. این اسکنر به وسیله پورت اتصال USB 2.0 به کامپیوتر و یا لپ تاپ متصل می گردد و امکان آنالیز و ویرایش متون را نیز به شما می دهد. سایز اسکن در این اسکنر A4 است و رزولوشن اپتیکال 2400 در 2400 dpi را به کاربران ارائه می دهد.

بعلاوه باید به رزولوشن دیجیتال 1920 در 1920 dpi و عمق اسکنس معادل با 48 بیت این محصول اشاره کنیم که از کیفیت بسیار بالای اسکن این محصول خبر می دهد. روی بدنه این محصول چهار دکمه تعبیه شده که هر کدام وظایف متفاوتی را انجام می دهند. این اسکنر قادر است که هر برگ کاغذ A4 را به صورت رنگی و سیاه وسفید در 10 ثانیه اسکن کند، اما از قابلیت اسکن دو رو و اسکن نگاتیو پشتیبانی نمی نماید. برترین اسکنر مقرون به صرفه قیمت کانن بعلاوه توانایی اسکن کردن حدود 200 برگه در روز را دارد. از دیگر قابلیت های این محصول می توان به کاهش خط و خش و آثار گردوخاک و ترمیم اتوماتیک اسناد اسکن شده اشاره نمود.

سخن پایانی

اسکنرها بدون شک یکی از مهم ترین لوازم جانبی کامپیوتر به شمار می روند که کارایی بسیار بالایی دارند و در ادارات، دانشگاه ها و محل کار بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند. این ابزار بسیار کاربردی، عکس ها، فایل ها، متون مختلف و اسناد فیزیکی شما را به نسخه های دیجیتالی تبدیل می نماید که قابلیت ویرایش و تبدیل شدن به فایل هایی با فرمت مختلف را نیز دارد. در راهنمای خرید برترین اسکنر وبلاگ فروشندگان ، به معرفی و آنالیز 10 اسکنر باکیفیت و پیشرفته در رنج های قیمتی مختلف پرداختیم تا انتخاب مناسب ترین گزینه برای خرید شما بسیار آسان تر از قبل گردد.

نظر شما در خصوص محصولات معرفی شده در این مطلب چیست؟ به نظر شما کدام یک از محصولات معرفی شده در لیست برترین اسکنر وبلاگ فروشندگان نسبت به قابلیت هایی که ارائه می دهد، ارزش خرید بیشتری دارد؟ لطفاً نظرات خود را در بخش کامنت ها با ما و سایر کاربران وبلاگ فروشندگان به اشتراک بگذارید.

منبع: دیجیکالا مگ

به "راهنمای خرید برترین اسکنر بازار؛ گزینه های عالی برای اسکن باکیفیت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای خرید برترین اسکنر بازار؛ گزینه های عالی برای اسکن باکیفیت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید