معروف ترین مکان های دیدنی مسکو که در سفر به روسیه باید ببینید

به گزارش وبلاگ فروشندگان، کشور روسیه از کشورهای پهناور دنیا است و به علت مجاورت با اقیانوس آرام، دریای خزر و دریای سیاه دارای اهمیت بسیاری است و از این طریق با مرزهای مختلفی در ارتباط است. مسکو با قرار گرفتن در مرکز این کشور و مرکز آن دارای اهمیتی دو چندان شده است و علاوه بر موقعیت جغرافیایی خود مرکزی برای جذب گردشگران در این کشور است مکان های دیدنی مسکو گردشگران زیادی را به خود جذب نموده است که برای بازدید از جاذبه های باشکوه و طبیعی به این شهر سفر می نمایند.

معروف ترین مکان های دیدنی مسکو که در سفر به روسیه باید ببینید

مکان های تماشای مسکو:

مسکو علاوه بر اهمیت گردشگری دارای ارزش سیاسی، مالی، تاریخی و اجتماعی در منطقه است این شهر روسیه علاوه بر جاذبه های طبیعی و چشم اندازهای بکر دارای مکان های تاریخی ارزشمند نیز می باشد.

کاخ های تماشایی کرملین:

این کاخ ها شامل 5 مجموعه کاخ و کلیسا می باشند که اطراف این مجموعه با استفاده از معماری برج و دیوار تماشایی پوشیده شده است در این مجموعه 700 اتاق قرار گرفته است و قدمت بنای آن به قرن 19 باز می گردد. برای آشنایی بیشتر با مجموعه کاخ کرملین در اینجا کلیک کنید.

متروی بزرگ مسکو:

این متروی بزرگ و تماشایی از دیگر مکان های گردشگری مسکو به شمار می رود که نوعی گالری نقاشی و هنر است این ایستگاه مترو که در سال 1930 ساخته شده است دارای ایستگاه های مختلف است و هر یک از ایستگاه ها مجسمه ها، موزاییک های شیک، سنگ های مرمری و دیگر نقوش تزیینی تزیین شده اند.

کیلومتر صفر در مسکو:

صفر کیلومتر نقطه ای در مرکز هر کشور است که نقطه مرکزی است و فاصله سایر نقاط از طریق آن شناسایی می گردد در مسکو این نقطه به شکل دایره ای برنز ساخته شده است و از جمله مکان های تماشای روسیه به شمار می رود در این شهر مردم با پرتاب سکه و قرار گرفتن آن در مرکز برنز اعتقاد دارند که آرزویشان برآورده می گردد.

میدان مانژ:

این میدان بخش مهمی در شهر به شمار می رود و در اطراف آن جاذبه های مهمی قرار گرفته است جاذبه هایی مانند موزه تاریخی، دانشگاه و باغ اسکندر که از مکان های تماشای مسکو می باشند در این منطقه ها قرار گرفته است.

آسمان نما در مسکو:

این آسمان نمای قدیمی و ارزشمند در دنیا در زمینه نجوم عجایب زیادی را نشان می دهد و علاقه مندان می توانند در ساعت هایی خاص از این آسمان نما تماشا نمایند.

میدان سرخ:

میدان مرکزی و اصلی شهر مسکو میدان سرخ است این میدان رد شهر مسکو دارای اهیمت است و بیشتر وقایع مهم در این میدان اتفاق افتاده است.

کلیسای سنت باسیل:

این مکان تماشای در مسکو که به گنبدهای رنگی معروفیت دارد و بیشتر ما آن را فقط در تصاویر دیده ایم از جاذبه های مهم و جذب نماینده مسکو است که متعلق به قرن 16 است که یک شاهکار هنری در معماری ارتدوکس است.

خیابان آربات:

اگر قصد دارید تا زا جاذبه های تاریخی در این شهر تماشا کنید در این خیابان ها قدم بزنید و از آثار هنری ارزشمند و فروشگاه ها تماشا کنید.

مترو مسکو :

از دید خیلی از افراد این مترو به یک گالری هنری بیشتر شباهت دارد تا یک سیستم حمل و نقل. ساخت این متروی زیر زمینی به سال 1930 بر می گردد و در طراحی ایستگاه های آن از نقش های برجسته، حاشیه های زینتی، مجسمه های برنز، سنگ های مرمر، شیشه های رنگی و تعداد زیادی موزاییک استفاده شده است و تمی مشابه مد روم شرقی را دارد.

گالری ترتیاکوف :

این موزه که جزو موزه تاریخ هنر روسیه در شهر مسکو واقع شده است به علت جمع آوری کلکسیونی از آثار تاریخی و هنری, طی سالهای متوالی از طریق پاول میخایلوویچ ترتیاکوف در این موزه، به نام وی نامگذاری شده است، در واقع این گالری در خانه ای که از طریق خانواده ترتیاکوف در سال 1851 خریداری شده بود، قرار گرفته است.

مقبره لنین :

انسانها طی هزاران سال از روش مومیایی کردن برای حفظ مردگان خود استفاده می کردند ولی هیچیک از آنها قابل مقایسه با مومیایی بدن ولادیمیر لنین بنیانگذار انقلابی کمونیستی اتحاد جماهیز شوروی نمی باشد.

این رئیس جمهور روسی در سال 1924 در گذشته و امروزه می توان جسد مومیایی شده وی را با پیراهن سفید و به همراه کت و شلوار مشکی در ویترین شیشه ای که در سالن مخصوصی با در های ورودی و خروجی جداگانه در حاشیه میدان سرخ قرار گرفته است را مشاهده کرد.

در بالای این مقبره سکویی قرار گرفته که در مراسم های رسمی، مقامات بلند پایه روسی می توانستند با ایستادن در آنجا نظاره گر رژه ارتش و مردم باشند. به هنگام بازدید از این مقبره، تمام راه های میدان سرخ بسته می شوند تا مردم بتوانند با ایجاد صف هایی منظم از یک سمت وارد شوند و در طول صف خیلی آرام حرکت نموده، سپس در سکوت کامل، بعد از وارد شدن به سالن مقبره بدون توقف به تماشای جسد لنین پرداخته و از درب دیگر سالن خارج شوند.

جالب است بدانید که جهت خروج بازدیدنمایندگان از این مقبره به گونه ای طراحی شده که از کنار دیوار کرملین عبور می نماید و قبر افراد مشهوری همانند برژنف، استالین، دزرژینسکی، جان رید (نویسنده معروف آمریکایی)، یوری گاگاری، ایگور کورچاتف و مارشال ژوکوف عبور می نماید.

علاوه بر این جاذبه های در شهر مسکو می توانید از دیگر جاهای تماشای مسکو با جاذبه های خاص تماشا کنید دانشگاه های پیشرفته، برج مخابرات، آرامگاه لنین، تئاتر بولشوی، آسمان خراش استالین، مجسمه پیتر یکم، آرامگاه سربازان گمنام و مراسم تعویض نگهبان از دیگر جاذبه های مهم و معروف در این شهر به شمار می فرایند.

منبع: دیجیاتور

به "معروف ترین مکان های دیدنی مسکو که در سفر به روسیه باید ببینید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معروف ترین مکان های دیدنی مسکو که در سفر به روسیه باید ببینید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید