معرفی برترین دانشگاه های مسکو

به گزارش وبلاگ فروشندگان، دانشگاه های مسکو

از آن جایی که کشور روسیه یکی از بزرگ ترین کشورهای دنیا است و در بین دو قاره قرار گرفته، طبیعتا جمعیت زیادی را در خود جای داده و پذیرای افراد مختلف از کشورهای دنیا نیز می باشد. از فزونی های جغرافیایی که بگذریم، این کشور از نظر توسعه و پیشرفت و بعلاوه غنای علمی و ادبی نیز در رتبه بالایی واقع شده است و خیلی از افراد طالب علم در گوشه گوشه دنیا خواستار تحصیل در دانشگاه های ممتاز این کشور و علی الخصوص دانشگاه های مسکو یعنی مرکز این کشور هستند. ما امروز در خبرنگاران می خواهیم به اتفاق شما به صورت خاص تنها به معرفی دانشگاه های مسکو پبردازیم پس در ادامه با ما همراه باشید.

معرفی برترین دانشگاه های مسکو

دانشگاه دولتی لومونسـف مسکو | Lomonosov Moscow State University

اولین دانشگاهی که از بین دانشگاه های مسکو می خواهیم به شما معرفی نماییم، معروف ترین دانشگاه این شهر یعنی؛ دانشگاه دولتی لومونسـف مسکو است. این دانشگاه دولتی یکی از مهم ترین دانشگاه های نه تنها مسکو بلکه کشور روسیه است و بر روی تپه ای به نام تپه گنجشکان در مسکو واقع شده است. این دانشگاه بزرگ از نظر معماری یکی از زیباترین دانشگاه های دنیا به شمار می رود و اولین بار در سال 1775میلادی به دستور شخصی به نام لومونسـف در میدان سرخ تاسیس شد. در ساخت ساختمان اصلی آن از سبک معماری گوتیک و باروک استفاده شده است و ساختمان اصلی آن عنوان بلندترین ساختمان آموزشی دنیا را دارد.

این دانشگاه کتابخانه معروف و مهمی دارد که در طول بیش از 100 سال تنها کتابخانه شهر مسکو بوده است. این دانشگاه در رتبه بندی QS برای سومین سال متوالی، عنوان برترین دانشگاه روسیه را به دست آورده است. حدود 47 هزا دانشجو در این دانشگاه ثبت نام نموده اند که از بین آن ها 7 هزار نفر مشغول تحصیلات لیسانس و 4 هزار نفر از دانشجوهای بین المللی هستند. این دانشگاه از 380 اداره، 39 دانشکده، 15 موسسه تحقیقاتی، 4 موزه و 6 پردیس در روسیه و خارج از کشور تشکیل شده و یکی از پردیس های آن نه فقط نزدیک مرکز با شکوه این کشور است بلکه یکی از زیباترین و شکوهمند ترین پردیس های دنیاست.

دانشگاه فیزیک و تکنولوژی مسکو | Moscow Institute of Physics and Technology

این دانشگاه که در رنکینگ EECA به رتبه 13 رسیده است، در سال 1946 میلادی افتتاح شد و از یکی از دانشگاه هایی است که سیستم آموزشی منحصر به فرد مخصوص به خود را استفاده می نماید که در آن دانشجویان معمولا بیشتر تحقیقات را در بیرون دانشگاه انجام می دهند و بیشتر علم را به وجود می آورند تا این که آن را صرفا از روخوانی و امتحان فرا بگیرند. این دانشگاه در رشته های تحصیلی همانند فیزیک، نجوم و همین طور علوم طبیعی در بین برترین دانشگاه های دنیا است. طبق آخرین آماری که این دانشگاه از خود منتشر نموده است، در این دانشگاه حدود 5700 دانشجو ثبت نام نموده اند و فارغ التحصیلان آن شامل تعدادی از برجسته ترین دانشمندان، فیزیکدانان و سیاست مداران در سراسر دنیا هستند.

دانشگاه ملی تحقیقات هسته ای مفی | National Research Nuclear University Mephi

این دانشگاه که یکی از دانشگاه های مسکو است در سال 1942 به وسیله موسسه فنی مسکو تاسیس شد و امروز یکی از معتبرترین دانشگاه های فنی در روسیه شناخته می گردد. اگر به نام این دانشگاه توجه نمایید خواهید فهمید که این دانشگاه بر روی صنعت هسته ای و همینطور فیزیک، رشته های مهندسی و ریاضیات متمرکز است. با این حال این موسسه که تعدادی از برندگان جایزه نوبل در بین فارغ التحصیلان آن هستند کارهای زیادی برای رشد برنامه هایش در رشته های علوم اقتصاد، علوم انسانی و زبان های خارجی انجام می دهد. دانشگاه ملی تحقیقات هسته ای سال جاری در رشته های فیزیک و نجوم در بین 100 دانشگاه برتر و در رشته های الکتریکی و مهندسی الکتریکی در بین 300 دانشگاه برتر دنیا بود.

دانشگاه ملی تحقیقات و مدرسه عالی اقتصاد | Higher School of Economics

دانشگاه ملی تحقیقات و مدرسه عالی اقتصاد مسکو که با نام اختصاری و کوچک شده HSE نیز شناخته می گردد، یکی از دانشگاه های مسکو است که دارای آوازه ای زیاد در دنیا است. این دانشگاه در سال 1992 میلادی و در شهر مسکو تأسیس شد و شعبه های دیگری در دیگر شهرهای روسیه همانند سنت پترزبورگ ، نیژنی نووگورد و پرم نیز دارد. این دانشگاه رسماً به وسیله وزارت آموزش و پرورش و علوم فدراسیون روسیه به رسمیت شناخته شده است. دانشگاه ملی تحقیقات و مدرسه عالی اقتصاد HSE شامل برنامه های آموزشی در سطح لیسانس، فو ق لیسانس و دکترا دانشجو می پذیرد.

دانشگاه روابط بین الملل مسکو | Moscow State Institute of International Relations

دانشگاه روابط عمومی و بین المللی مسکو که با نام اختصاری MGIMO نیز شناخته می گردد، از دیگر دانشگاه های مسکو مبتنی بر علوم انسانی است که در سال 1960 تاسیس شده است. جالب است درباره این دانشگاه این نکته را بدانید که دانشگاه روابط بین الملل مسکو، تنها دانشگاه روسی است که دانشجویان مقیم از 140 کشور دیگر در آن به تحصیل در آن مشغول هستند. از این دانشگاه تا به حال بیش از 77 هزار فارغ التحصیل در دنیا وجود دارد. در سال های اولیه تأسیس این دانشگاه، نام این دانشگاه پاتریس لومومبا (Patrice Lumumba) بود و در طول زمان نام این دانشگاه به نام فعلی تغییر پیدا کرد.

دانشگاه علم و صنعت میسی | National University of Science and Technology MISiS

دانشگاه علم و صنعت میسی MISIS به عنوان موسسه ای پیشرو در رشته های متالوژی و فولادسازی در سال 1918 تأسیس شد. این دانشگاه تا قبل از سال 2008 میلادی، چندین بار تغییر نام داده شد و در کلان شهر مسکو قرار گرفته است. در این دانشگاه 7 بخش اصلی شامل مطالعات کارشناسی، مهندسی، فناوری نانو، مدیریت اقتصاد و صنعت، فناوری اطلاعات، سیستم های کنترل اتوماتیک و سیستم های کسب و کار دارد.

دانشگاه فنی باومن مسکو | Bauman Moscow State Technical University

دانشگاه فنی باومن که در فهرست دانشگاه های مسکو قرار گرفته است در سال 1830 در شهر مسکو تأسیس شد. به دلیل قدمت زیاد، این دانشگاه به عنوان دومین دانشگاه قدیمی شهر مسکو و کشور روسیه به شمار می رود. دانشگاه باومن مسکو در رشته های مختلفی ازجمله مهندسی و علوم کاربری دانشجو می پذیرد. از طرفی این دانشگاه دارای روابط گسترده بین المللی و تبادل دانشجو با بیش از 70 دانشگاه در اروپا، آمریکا و آسیا و میزبان کنفرانس ها، سمینارها و کنگره های بین المللی بسیاری است. این دانشگاه از سال 1934 در زمینه آموزش به افراد ناشنوا، فعالیت داشته و تجربه های وسیعی نیز در این زمینه دارد.

دانشگاه علوم انسانی | RUSSIAN STATE UNIVERSITY FOR THE HUMANITIES

یکی دیگر از دانشگاه های مسکو که بسیار معروف است، دانشگاه علوم انسانی RSUH مسکو یا همان دانشگاه علوم انسانی است. بیش از 240 موافقت نامه همکاری با دانشگاه های برجسته خارجی و مؤسسات تحقیقاتی دارد. در این دانشگاه برای صدها نفر از دانشجویان، تحصیلات تکمیلی و کارشناسی برنامه های آموزشی و کارآموزی در بالاترین سطح دنیا ارائه می گردد. این دانشگاه روسی به عنوان مرکزی شاخته شده در تحقیقات پیشرو در زمینه علوم انسانی محسوب می گردد و دارای شهرتی دنیای است.

دانشگاه گردشگری مسکو | Russian International Academy for Tourism

دانشگاه گردشگری که به عنوان RIAT شناخته می گردد در سال 1952 میلادی به عنوان مرکز صنایع دستی تأسیس شد و در سال 1960 میلادی به عنوان مرکز صنعت منطقه ای تغییر نام داد. از طرفی در سال 1961 میلادی به عنوان موسسه آموزش عالی رسمیت گرفت و پایان در سال 1999 به عنوان دانشگاه گردشگری مسکو تغییر نام داد.

دانشگاه زبان شناسی مسکو | Moscow State Linguistic University

دانشگاه زبان شناسی مسکو که یکی از دانشگاه های مسکو است و به عنوان یکی از پویاترین و توسعه یافته ترین دانشگاه های مسکو محسوب می گردد. این دانشگاه، یکی از کلاسیک ترین دانشگاه های مسکو و برترین موسسه در زمینه آموزش زبان محسوب می گردد. این دانشگاه، مرکز آموزش و تعلیم مفاهیم مرتبط با فرهنگ است. دانشگاه زبان شناسی؛ فارغ التحصیلان زیادی در سطوح مختلف کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا دارد. بیش از 10 هزار دانشجو در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند و از طرفی بیش از 35 زبان مختلف در آن تدریس می گردد.

دانشگاه اقتصاد پلخانف | plekhanov russian university of economics

دانشگاه اقتصاد پلخانف یکی دیگر از دانشگاه های مالی و علوم انسانی در بین دانشگاه های مسکو است که در سال 1907 میلادی تأسیس شده و از این رو یکی از دانشگاه های قدیمی روسیه هم به شمار میرود. البته درباره این دانشگاه نکته ای که وجود دارد این است که دانشگاه پلخانف، به مدت 12 سال نام دیگری داشته و از سال 1919 میلادی به دانشگاه اقتصاد تغییر نام داد. در سال 1991 میلادی این دانشگاه بازسازی شد و به شکل امروزی خود در آمد. درباره این دانشگاه قابل ذکر است که این دانشگاه یکی از مراکز اصلی در زمینه آموزش متخصصانی با بالاترین صلاحیت در رشته های علوم اقتصاد و علوم تجارت است.

منبع: الی گشت

به "معرفی برترین دانشگاه های مسکو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی برترین دانشگاه های مسکو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید