هوش مصنوعی همچنان غیرقابل اعتماد ، چیزی نمانده بود فاجعه درست کند

به گزارش وبلاگ فروشندگان، فیکو (Fair Isaac Corp) غول امتیازدهی اعتبار و نرم افزار هوش مصنوعی آن که به وسیله دو سوم از 100 بانک بزرگ دنیا برای یاری به تصمیم گیری ها درخصوص ارائه وام استفاده می گردد، می توانند در صورت بروز مشکل و بحران، ویران کننده باشد.

هوش مصنوعی همچنان غیرقابل اعتماد ، چیزی نمانده بود فاجعه درست کند

به گزارش وبلاگ فروشندگان و به نقل از رویترز، بحران مد نظر تقریبا در اوایل همه گیری کووید-19 رخ داد. همانطور که فیکو به رویترز گفت، دو ابزار بوز و موناتانا که ابزارهای هوش مصنوعی برای یاری به بانک ها در شناسایی کلاهبرداری از کارت اعتباری و نقدی هستند، به این نتیجه رسیدند که افزایش خرید آنلاین به این معنی است که کلاهبرداری در حال اجرا است.

نرم افزار هوش مصنوعی به بانک ها گفت که میلیون ها خرید را رد نمایند؛ آن هم در زمانی که مصرف نمایندگان در پی دستمال توالت و سایر لوازم ضروری بودند.

به گفته فیکو، اما مصرف نمایندگان در نهایت با مسائل کمی روبرو شدند. این شرکت گفت که یک گروه جهانی متشکل از 20 تحلیلگر که به طور مداوم بر سیستم های آن نظارت دارند، تنظیمات موقتی را توصیه می نمایند که از بروز چنین مسائلی جلوگیری خواهند کرد.

این تیم به طور اتوماتیک در خصوص فعالیت خرید غیرمعمولی که می تواند هوش مصنوعی را سردرگم کند، هشدار دهد و در مجموع 9000 مؤسسه اقتصادی برای کشف تقلب در 2 میلیارد کارت به آن اعتماد دارند.

به گفته دانشمندانی که این سیستم ها را مدیریت می نمایند، مشکل این است که وقتی شرایط دنیای واقعی منحرف می شوند یا در اصطلاح فناوری از نمونه های مورد استفاده برای آموزش هوش مصنوعی انحراف پیدا می نماید، ممکن است خطاها زیاد گردد.

بیشتر بخوانید:

  • زنده شدن استیو جابز با هوش مصنوعی!

در خصوص فیکو، این شرکت گفت که نرم افزار آن انتظار بیشتری از خرید حضوری داشت تا خرید مجازی و این نسبت معکوس شده منجر به سهم بیشتری از تراکنش هایی شد که به عنوان مشکل دار علامت گذاری شدند.

منبع: همشهری آنلاین

به "هوش مصنوعی همچنان غیرقابل اعتماد ، چیزی نمانده بود فاجعه درست کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هوش مصنوعی همچنان غیرقابل اعتماد ، چیزی نمانده بود فاجعه درست کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید