مادر خرج باشید اما با Split Wise!

به گزارش وبلاگ فروشندگان، مادر خرج بودن اصطلاحی است که در میان ما ایرانیان جا افتاده و یکی از حساس ترین وظایفی است که هر کسی به راحتی قبولش نمی کند. بیشتر ما این وظیفه بغرنج را در برهه ای از زندگی مان بر عهده داشته ایم و همواره به هنگام انجام دادنش و در اصطلاح حساب و کتاب کردن هزینه ها با سختی هایی روبرو شدیم.

مادر خرج باشید اما با Split Wise!

برایتان پیش آمده که در زندگی خوابگاهی و یا در سفرهای محبت آمیز و فامیلی تان مخارج سفر را به عهده داشته باشید و در اصطلاح مادر خرج باشید اما بعد از اینکه در خاتمه روز و مسافرتتان تصمیم گرفتید که هزینه ها را حساب کنید متوجه می شوید که برخی از مبالغی که هزینه نموده اید یادتان رفته و در کل زمان زیادی می برد تا بتوانید دخل و خرج سفرتان را حساب کنید؟ شاید حتی برایتان پیش آمده که بعد از خاتمه حساب و کتاب، از طرف همراهانتان پول کمی به شما برگردد و شما با خودتان عهد ببندید که از این به بعد دیگر مادر خرج نباشید؟! این بار با اپلیکیشن Split Wise کارتان راحت انجام می گردد و می توانید با خیالی آسوده این وظیفه سنگین را بر عهده بگیرید. فقط کافی است هربار که مبلغی را خرج کردید در این برنامه وارد کنید تا خودش حسابداری کار را بر عهده بگیرد.

اپلیکیشن Split Wise برنامه ای برای مدیریت حساب و پول در خانه، خوابگاه و سفر است. بسته به اینکه شما در کجا و در چه محیطی هستید می توانید مخارج هزینه شده را در این اپلیکیشن وارد کنید و دیگر احتیاجی نباشد که کاغذی جلوی خودتان بگذارید و با ماشین حساب به جان هزینه ها و تقسیم کردن مبالغ بیفتید.

چطور از این برنامه استفاده کنم؟

اولین کاری که انجام می دهید، نصب برنامه بر روی تلفن هوشمندتان است. با وارد کردن ایمیل خود در برنامه، حساب کاربری جدیدی درست کنید و از کسانی که با شما در هزینه ها شریک هستند بخواهید که آن ها هم این برنامه را دانلود و بر روی گوشی خودشان نصب نمایند.

برای اینکه گروه جدیدی ایجاد کنید کافی است بر روی Start a new group بزنید و متناسب با جایی که هستید مثل آپارتمان، خانه و یا سفر برای گروهتان نام بگذارید.

خوشبختانه نسخه تحت وب این برنامه هم بر روی سایت Split Wise موجود است و می توانید از آن بهره ببرید.

استفاده از این نرم افزار اصلا پیچیده نیست و به سادگی می توانید از آن بهره ببرید. بعد از ایجاد گروه و اضافه کردن دوستانتان، حالا کار اصلی تان آغاز می گردد. حتی شما می توانید کوچک ترین هزینه ای که نموده اید را در فهرست مخارج گروه وارد کنید و به سرعت سایر دوستانی که در گروه هستند متوجه اضافه شدن مبلغ می شوند.

تا اینجای کار شاید بگویید خب این اپلیکیشن چه فرقی با نوشتن دستی روی کاغذ دارد؟ اما تفاوت اساسی همین جا معین می گردد. به محض اینکه شما مبلغی را وارد کنید و البته این اپلیکیشن این اختیار را به شما داده است که نامی هم برای خرجی که نموده اید قرار دهید، به طور اتوماتیک و خیلی سریع مبلغ اضافه شده بین سایر اعضای گروه تقسیم می گردد و سهم هرکسی معین می گردد که باید چقدر به شما پرداخت کند. البته شما می توانید به صورت دستی هم معین کنید که هرکس چه میزان مبلغی به حساب بدهکاری اش نوشته گردد. بنابراین دیگر لازم نیست ماشین حساب به دست بگیرید و جمع و تقسیم کنید. برای اینکه بخواهید صورت حساب را و یا چیزی که در این اپلیکیشن به عنوان bill شناخته می گردد، وارد کنید می توانید تاریخ پرداخت را بر روی جدول معین کنید و یا اینکه عکسی هم رسید و یا چیزی که خریده اید بگیرید و قرار دهید.

ویژگی دیگری که باعث تمایز این اپلیکیشن نسبت به دیگر برنامه ها می گردد، انتخاب پول رایج ایران یعنی ریال(IRR) برای ثبت هزینه هایتان است.

در بخش Group balances می توانید میزان پولی که به صورت کلی بین اعضا رد و بدل می گردد را ببینید. حتی از گزینه Remind هم برای یادآوری به دوستتان بهره ببرید تا یادش بماند که باید به شما مبلغی را پس بدهد. حالا شاید بپرسید که خب اگر ما چیزی نخریده باشیم و به اصطلاح پول دستی به یکی از دوستانمان داده باشیم، آنوقت چطور می توانیم آن پول را جداگانه برای حسابش، لحاظ کنیم؟ در این صورت شما باید در قسمت Settle up، گزینه More options، معین کنید که چه کسی مبلغ را پرداخت نموده و البته دریافت نماینده مبلغ را هم می توانید انتخاب کنید.

در این قسمت شما می توانید بده بستان شخصی تان را به دوستتان حساب کنید.

هر کسی می تواند در گروهی که عضوش است هزینه هایی که خرج نموده است را وارد کند و باز هم به صورت اتوماتیک، مبلغ بین افراد تقسیم می گردد.

پس این بار که خواستید به سفر بروید و یا مسئولیت خرید اقلام خانه به عهده شما گذاشته شد، دیگر لازم نیست که نگران نباشید. همان لحظه ای که چیزی خریدید و مبلغی پرداخت کردید، در اپلیکیشن Split Wise مبلغ را وارد کنید. وارد کردن صورت حساب در همان لحظه دو مزیت دارد، هم اینکه دیگر یادتان نمی رود چقدر خرید نموده اید و هم در آخر کار راحت تر و سریع تر می توانید حساب و کتاب کنید و بعلاوه یک مزیت دیگر این اپلیکیشن این است که به دوستانتان به وسیله ایمیل گوشزد می نماید که بدهی شان را پرداخت نمایند.

تهیه و تدوین: تحریریه وبلاگ فروشندگان

لطفا در نشر دانسته های خود کوشا باشید.

برداشت و استفاده غیرتجاری از مطالب این وب سایت، حتی بدون ذکر منبع آزاد است.

منبع: دالاهو

به "مادر خرج باشید اما با Split Wise!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مادر خرج باشید اما با Split Wise!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید