چطور عطر تقلبی نخریم؟ ، 7 راه برای تشخیص عطر تقلبی از اصل

به گزارش وبلاگ فروشندگان، عطر اصل و اورجینال دوام زیادی دارد. اما با وجود گزینه های بسیار زیاد موجود در بازار، چگونه می توان عطر جعلی را از نمونه واقعی تشخیص داد؟ در این مطلب به نکاتی برای تشخیص عطر تقلبی از عطر اصلی می پردازیم.

چطور عطر تقلبی نخریم؟ ، 7 راه برای تشخیص عطر تقلبی از اصل

وبلاگ فروشندگان - آرش نهاوندی: قبل از خرید عطر فکر کنید که آیا هدر دادن پول برای یک عطر تقلبی بهتر از پرداخت مقداری پول بیشتر و خرید یک عطر اورجینال و اصل است یا نه؟ با توجه به اینکه عطر می تواند اثرات جدی روی سلامت پوست بگذارد، دقت به اصل یا تقلبی بودن آن ضروری به نظر می رسد. بعلاوه عطر اصل دوام زیادی دارد. اما با وجود گزینه های بسیار زیاد، چگونه می توان عطر تقلبی را از نمونه اصل و اورجینال آن تشخیص داد؟ در این مطلب به نکاتی برای تشخیص عطر تقلبی از عطر اصلی می پردازیم.

  • عطر فقط بوی خوش نیست! | 8 مزیت شگفت انگیز استفاده از عطر

ظاهر شیشه عطر

عطرهای واقعی ظروف شیشه ای صاف و خوش تراشی دارند درحالی که شیشه های حاوی عطرهای بدلی اغلب ظرافت ندارند و معمولا بد ساخته می شوند و گاهی اوقات در ساخت آنها پلاستیک به کار می رود. شیشه عطرهای باکیفیت دارای درپوش های محکمی نیز هستند.

تفاوت در بسته بندی

در عطرهای اصل و اورجینال درزهای بسته بندی بی عیب است و در بسته بندی آنها از پلاستیک یا چسب بسیار کمی استفاده شده است. جعبه نیز از مواد باکیفیت و بهتر ساخته شده است. بسته مهر و موم شده را تکان دهید. بسته بندی جعبه یک عطر اورجینال به گونه ای طراحی شده که شیشه یا مواد داخل آن با تکان دادن کوچک ترین حرکتی نمی نماید؛ اگر احساس کردید که شیشه یا مواد داخل بسته بندی بر اثر تکان حرکت می نماید، به احتمال زیاد عطر تقلبی خریده اید.

آنالیز دقیق توضیحات روی بسته بندی

وب سایت سازنده عطر را آنالیز کنید تا با توضیحات یادداشت ها، مواد تشکیل دهنده و مطابقت بسته بندی مطابقت داشته باشد. نام تجاری نادرست یا اشتباه یا هرگونه غلط املایی روی بسته بندی به معنای تقلبی بودن شیشه عطر است.بعلاوه باید در خصوص جزئیات چاپ محتاط باشید. بارکد عطرهای معتبر باید در پایین جعبه باشد. بارکد بعلاوه محل و زمان فراوری عطر را نشان می دهد؛ یک عطر ممکن است در مکان های مختلف فراوری گردد و بنابراین می تواند بارکدهای متفاوتی داشته باشد.

تفاوت در رایحه عطر

رایحه عطرهای اصل پیچیده و مقدار گیری آن سخت است، اما اگر قبلا یک عطر اصل را استشمام نموده باشید، صرف نظر از برند، می توانید تفاوت را تشخیص دهید. عطرهای تقلبی از زمان استفاده تا جذب، بوی یکسانی را حفظ می نمایند. حتی ممکن است با یک ساعت استفاده از آن بوی بدی پیدا کند. عطرهای اصل رایحه خود را هم از محصولات طبیعی و هم از محصولات مصنوعی می گیرند. عطر مقرون به صرفه و تقلبی تنها به محصولات مصنوعی متکی است که در نهایت عطری غیرطبیعی به شما می دهد. یک عطر تقلبی در ابتدا بوی مشابهی خواهد داشت اما اثربخشی آن در عرض یک ساعت یا کمتر از بین می رود. اگر رایحه عطر شما بیش از 4 تا 5 ساعت روی لباس یا بدن شما ماندگاری دارد، پس عطر شما اصل است.

ماندگاری بوی عطر اصلی در شیشه

شیشه های عطر اصل پس از باز شدن، بوی خود را تا 8 ماه حفظ می نمایند. عطرهای مرکبات در حدود 6 ماه آغاز به خراب شدن می نمایند، اما عطر گل ها و سایر عطرها می توانند تا 18 ماه ماندگاری داشته باشند. شیشه های عطر تقلبی پس از باز شدن ممکن است ظرف چند هفته یا چندماه بوی خود را از دست بدهند.

آنالیز عطر داخل شیشه

قبل از اسپری کردن عطر، به محتویات آن دقت کنید. آنالیز کنید که آیا محتویات واضح و روشن به نظر می رسد. عطر اصل همواره شفاف، بدون رسوب یا تغییر رنگ غیرمعمول است. عطرهای مقرون به صرفه تر در مقایسه با عطرهای دیگر بوی شیرین تری دارند، زیرا برای افراد جوان تر طراحی شده اند. از سوی دیگر، عطرهای گران تر به احتمال زیاد دارای چندین سطح رایحه هستند. برای مقایسه یک عطر اورجینال با یک عطر مقرون به صرفه تر، ببینید هر دو بعد از 2 ساعت، 4 ساعت و 6 ساعت چه بویی روی پوست شما می دهند. یک عطر مقرون به صرفه ممکن است بوی بدی داشته باشد یا اصلا بوی خاصی نداشته باشد.

عطرهای تقلبی و واکنش آلرژیک

پس از اینکه از بسته بندی و ظاهر عطر راضی بودید، تست را ادامه دهید. عطرهای تقلبی و فیک می توانند باعث واکنش های آلرژیک شوند و بثورات روی پوست شما باقی بمانند. بنابراین هر عطری را بدون آنالیز اصل بودن آن امتحان نکنید. چند ساعت صبر کنید تا ببینید عطر چه بویی می دهد. اگر متقاعد نشدید که توضیحات رایحه و عطر واقعی مشابه است، از خرید آن خودداری کنید. مراقب عطرهایی که استفاده می کنید باشید.

  • ببینید | حساسیت به بوی عطر ؛ خوشبوهای پردردسر!
منبع: همشهری آنلاین

به "چطور عطر تقلبی نخریم؟ ، 7 راه برای تشخیص عطر تقلبی از اصل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چطور عطر تقلبی نخریم؟ ، 7 راه برای تشخیص عطر تقلبی از اصل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید