کاش عیسی آل کثیر حرفه ای تر بود

به گزارش وبلاگ فروشندگان، پرسپولیس به عنوان یکی از پرطرفدارترین تیم های ایران روز های متفاوت و البته مهیجی را سپری می نماید. این تیم که تا چند هفته قبل بخت سوم رسیدن به عنوان قهرمانی در لیگ برتر بود، در فعل و انفعالی خاص که بخش زیادی از آن متوجه اتفاقات رقم خورده در سال 1402 است، تبدیل به بخت نخست قهرمانی شده و هم زمان این فرصت را دارد تا فصل را با قهرمانی در جام حذفی هم به خاتمه ببرد.

کاش عیسی آل کثیر حرفه ای تر بود

ماجرا از این قرار است که پرسپولیس با اختلاف یک و دو امتیاز از سپاهان و استقلال در صدر جدول رده بندی لیگ برتر قرار گرفته و اگر سه بازی به جای مانده را با پیروزی پشت سر بگذارد، بدون، اما و اگر دستش به جام قهرمانی می رسد. شرایط برای قهرمانی این تیم در جام حذفی هم مهیاست؛ آن ها در نیمه نهایی باشگاه طرفدار را در پیش دارند و بعد احتمالا در فینال یک دربی حساس با استقلال خواهند داشت. بدیهی است که کسب برد در دو مسابقه پیش رو می تواند این باشگاه را در همین جام هم قهرمان کند.

برای تحول اتفاق افتاده در باشگاه پرسپولیس می توان از موارد زیادی سخن گفت؛ ولی بدون تردید یحیی گل محمدی به عنوان سرمربی و عیسی آل کثیر به عنوان مهاجم نقش بسزایی در این پیروزیت داشته اند. پرسپولیس در سال تازه با تصمیماتی که یحیی گرفته، هنوز شکستی نخورده و از آن جالب تر اینکه رکورد صددرصد پیروزی را هم به نام خودش زده است. این مهم ترین تغییر اتفاق افتاده در باشگاه است. در پنج بازی برگزارشده پرسپولیس در سال 1402 این تیم 10 بار گل زنی نموده که با وجود پیشتازی گئورگی گولسیانی در این بخش که سه بار پیروز به زدن گل شده است، نمی توان از کنار تولد دوباره عیسی آل کثیر به سادگی عبور کرد.

عیسی با زدن دو گل بسیار حساس برای پرسپولیس، این تیم را به صدر جدول لیگ برتر رسانده و از طرفی مقدمات حضورش در نیمه نهایی جام حذفی را هم رقم زده است. مهاجم جنوبی باشگاه پرسپولیس ابتدا در دربی تک گل سه امتیازی پرسپولیس را زد تا درست مشابه با دربی ای که سال 1400 برگزار گردید، هنر گل زنی اش در دربی را به رخ بکشد. او چند روز بعد در ملاقات با گل گهر هم گل دوم و حساس پرسپولیس را زد تا این تیم را از کابوس مرحله یک چهارم نهایی برهاند و به نیمه نهایی ببرد.

عیسی این روز ها در شرایطی تبدیل به مرد اول خط حمله پرسپولیس شده که از زمان پیوستنش به این باشگاه روز های عجیبی را سپری نموده است. روز هایی که اگر با حرفه ای گری بیشتری دنبال می شد، می توانست پربارتر هم باشد. او در 30 سالگی و در شرایطی به پرسپولیس آمد که علی علیپور دست این باشگاه را در آستانه رقابت های لیگ قهرمانان آسیا در پوست گردو گذاشته بود. ورود عیسی به عنوان مهاجم تازه و زدن چهار گل در سه بازی از لیگ قهرمانان آسیا باعث شد تا خیلی زود خاطره علی علیپور در پرسپولیس محو گردد. با این حال، روز های خوش عیسی با یک کار غیرحرفه ای به سرانجام رسید. او به علت خوشحالی پس از گلش در ملاقات با پاختاکور، از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا با محرومیتی شش ماهه روبه رو شد تا شوک مهمی به روز های اوجش وارد گردد. عیسی در بازگشت به لیگ هم درخشش لیگ قهرمانان را نداشت و بعد از 11 بازی فقط سه بار پیروز به گل زنی شد.

اتفاق عجیب تر برای او که اوج ناحرفه ای بودنش را به رخ کشید، مربوط به مصدومیت زانو است. در شرایطی که پزشکان باشگاه پرسپولیس تشخیص داده بودند که او رباط صلیبی پاره نموده و باید جراحی گردد، مقاومت کرد و با لجبازی از تشخیص اشتباه حرف زد. یحیی در حمایت از کادر پزشکی تیمش عیسی را از ترکیب خارج کرد تا او به تنهایی و با دست زدن به تمرینات ورزشی خاص سعی در رفع کردن مصدومیتش داشته باشد. با این حال، هیچ کدام از آن ها فایده ای نداشت و نهایتا مجبور شد زانویش را به تیغ جراحان بسپرد. در چنین شرایطی یحیی هم مهاجم تازهی جذب کرد و عیسی را از ترکیب پرسپولیس کنار گذاشت؛ ولی خروج یورگن لوکادیا از ایران این فرصت را دوباره به عیسی داد تا با تمدید قرارداد با پرسپولیس به ترکیب این تیم برگردد؛ پیوسته و آهسته.

عیسی استارت آرامی داشت؛ ولی حالا در شرایطی که به روز های اوج برگشته، توانسته دوباره مرد محبوب سرخ پوشان تهرانی گردد. او در بازگشت توانسته دروازه تیم های سپاهان، استقلال و گل گهر را باز کند و شم بالای گل زنی اش را به رخ بکشد، در سال تازه دومین گل زن برتر پرسپولیس پس از گولسیانی است و آمار جذابی هم دارد: 530 دقیقه حضور در میدان و ثبت سه گل و یک پاس گل. ای کاش عیسی از زمان ورودش به پرسپولیس، حرفه ای تر عمل می کرد تا حالا در این سن و سال احتیاج به فرصت چندباره نداشته باشد.

منبع: فرارو

به "کاش عیسی آل کثیر حرفه ای تر بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاش عیسی آل کثیر حرفه ای تر بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید