افزایش حقوق شاغلان شهرداری تهران در سال 1402 ، کوشش شهردار تهران برای خانه دار شدن کارمندان

به گزارش وبلاگ فروشندگان، معاون برنامه ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورای شهرداری تهران توضیحاتی درباره اندازه افزایش حقوق شاغلان مبتنی بر مصوبات افزایش حقوق سال 1402 ارائه داد.

افزایش حقوق شاغلان شهرداری تهران در سال 1402 ، کوشش شهردار تهران برای خانه دار شدن کارمندان

به گزارش وبلاگ فروشندگان، مجید باقری امروز- یکشنبه 26 فروردین ماه 1402- با حضور در مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران به تشریح برنامه مدیریت شهری مرکز برای افزایش حقوق شاغلان حوزه های مختلف مبتنی بر مصوبات افزایش حقوق امسال پرداخت.

معاون برنامه ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورای شهرداری تهران با بیان اینکه رویکرد تحول درون زا یکی از مهمترین برنامه های سال نو است، گفت: چهار محور تحولی از سوی شهردار تهران در نظر گرفته شده که فعالیت های شهرداری تهران اثربخشی بیشتری داشته باشد که تحول درون زا محور این فعالیت ها خواهد بود. اگر بتوانیم محورهای تحول درون زا را دنبال کنیم می توانیم به اهداف خود دست پیدا کنیم.

وی با اشاره به خانواده 104 هزار نفری در 22 منطقه شهرداری تهران، اظهار کرد: شاغلان این خانواده بزرگ در قالب قراردادهای متنوع فعالیت می نمایند که 20 درصد از آنها را بانوان تشکیل می دهند. 65 درصد دارای تحصیلات دانشگاهی هستند. میانگین سنی کارکنان حدود 42 سال است و در اوج بهره وری خدمات رسانی هستند. 81 درصد کارکنان نیز متأهل بوده و با مؤلفه های افزایش حقوق عائله مندی، دیگر کارکنان را نیز به تأهل تشویق می کنیم.

اعمال افزایش حقوق کارکنان از فروردین

معاون برنامه ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورای شهرداری تهران با اعلام اینکه در تحقیقات به این نتیجه رسیدیم که کارکنان به شهرداری تعصب دارند، توضیح داد: خبر خوب اول ما این است که احکام افزایش حقوق تمام کارکنان شهرداری تهران صادر شده و فروردین ماه حقوق دریافتی با افزایش پرداخت خواهد شد و این برای اولین بار در مجموعه شهرداری اتفاق می افتد.

باقری با بیان اینکه افزایش حقوق در فیش ها اعمال شده است، یادآور شد: در شهرداری تهران ما دو نظام پرداخت حقوق داریم؛ یک سری کارکنان تابع نظام پرداخت هماهنگ هستند که برگرفته از مصوبات هیات دولت است و بخش زیادی از کارکنان نیز مبتنی بر قانون کار است و تنوع روابط استخدامی، قرارداد و نظام پرداخت در شهرداری را شاهد هستیم.

وی با اعلام اینکه احکام در تمام منطقه ها، سازمان ها و شرکت ها صادر شده است، یادآور شد: مصوبه هیات دولت 17 فروردین ماه ابلاغ شد و همکاران پنج تا شش روز فرصت داشتند فرمول نویسی نمایند و باید این دقت را اعمال می کردیم که سوء برداشت صورت نگیرد؛ کنترل ها در این ایام افزایش یافت و در روزهای تعطیل نیز همکاران ما در محل کار کوشش کردند.

معاون شهردار تهران گفت: برای کسانی که تابع نظام پرداخت هماهنگ هستند، حداقل حکم همکاران مبتنی بر مصوبه دولت رخ داد و عینا مصوبه دولت پیاده سازی شد؛ حداقل حکم از پنج میلیون 600 هزار تومان به هفت میلیون و 900 هزار تومان رسیده است. حق اولاد این افراد از عدد 211 هزار تومان به 422 هزار تومان به مقدار 100 درصد افزایش یافته است. حق عائله مندی هم از 611 هزار تومان به 917 هزار تومان به مقدار 50 درصد افزایش یافته است.

وی اضافه کرد: حق مسکن نیز که خارج از مؤلفه های حکم بود از دو میلیون 100 هزار تومان تا چهار میلیون تومان تفاوت داشت که در فیش ها لحاظ خواهد شد. امسال حقوق مبنا نیز محاسبه شده و در پرداخت ها استمرار خواهد داشت.

باقری با بیان اینکه دو بند الف و تحت یک عنوان آمده است، یادآور شد: بنابر مصوبه هیات دولت نیز حداکثر حکم کارگزینی 20 میلیون و 700 هزار تومان و سقف 39 میلیون و 200 هزار تومان بود که به 55 میلیون تومان رسیده است؛ بنابراین عین مصوبه دولت در احکام لحاظ شده است.

وی به افزایش حقوق کارکنان مشمول قانون کار اشاره نمود و اضافه کرد: مؤلفه های افزایش حقوق کارکنان خدمات اداری شهر و هادیان شهر از چهار میلیون و 200 هزار ومان به پنج میلیون 300 هزار تومان، حق مسکن 650 هزار تومان به 900 هزار تومان، عائله مندی شامل تأهل و حق اولاد از 420 هزار تومان به 530 هزار تومان و بن کارگری از 850 هزار تومان به یک میلیون 100 هزار تومان افزایش یافته است.

معاون شهردار تهران تأکید کرد: حق اولاد در نظام پرداخت هماهنگ 420 هزار تومان و قانون کار 530 هزار تومان است که تفاوت های دو نظام را نشان می دهد؛ این دو نظام پرداخت نباید با هم به صورت آیتمی مقایسه شوند چون تفاوت های مبنایی دارند و افزایش قانون کار 27 درصد و نظام پرداخت هماهنگ 20 درصد است که تفاوت ها را نشان می دهد.

استفاده از سرانه اضافه کار برای ایجاد تعادل بین دو نظام پرداخت

باقری با بیان اینکه باید در شهرداری تعادلی بین این دو نظام ایجاد گردد، گفت: ما از سرانه اضافه کار برای ایجاد تعادل استفاده نموده ایم و نباید سوء تفاهم ایجاد گردد؛ مبلغ اضافه کار کارکنان رسمی با نیروی خدمات اداری شهر و هادیان شهر فرق دارد. این تفاوت، تبعیض نیست بلکه برای رسیدن به عین عدالت است.

وی بعلاوه توضیح داد: یک ساعت اضافه کار برای مشمولان هر دو نظام با یکدیگر فرق دارد؛ در شهرداری تهران یکی از پیچیدگی های موضوع، اعمال دو نظام پرداخت است و شهرداری برای مدیریت از مزایای غیرمستمر اضافه می نماید.

معاون برنامه ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورای شهرداری تهران با بیان اینکه آنالیز های دقیقی انجام دادیم تا تفاوت ها را همگراتر کنیم و حس تبعیض در آن وجود نداشته باشد، گفت: ما سعی می کنیم مقدار دریافتی کارکنان متناسب با مقدار عملکرد آنها، همگراتر باشد.

باقری اضافه کرد: خوشبختانه احکام صادر شده و حقوق فروردین ماه با افزایش، پرداخت خواهد شد. از ساعت 13 هم کارکنان می توانند به میز کار خود مراجعه نموده و هر سوالی در مورد مفاد افزایش حقوق خود داشتند با مراجعه به حوزه سرمایه انسانی پاسخ آن رادریافت نمایند. همکاران ما به صورت 24 ساعته جوابگو خواهند بود و شرکت خدمات اداری و هادیان شهر نیز جوابگوی ابهامات کارکنان خواهند بود.

وی با بیان اینکه جزئیات مفاد زیاد است، توضیح داد: به مقدار ای احکام کنترل شده که امکان خطای آن بسیار کم خواهد بود. افزایش حقوق در فروردین ماه دو پیغام دارد؛ اول اینکه نشانه قدردانی از خانواده بزرگ شهرداری و فکر کردن به کارکنان است. اینکه ما می گوییم که شما کار کنید و ما نیز به فکر شما خواهیم بود؛ دوم اینکه رویکرد کلان ما همسوسازی اهداف فردی و سازمانی است. هرچه سازمان به اهداف خود برسد کارکنان نیز منتفع خواهند شد.

معاون شهردار تهران با تأکید بر اینکه تمام مدیران شهری زمانی را برای گفت و گو با کارکنان اختصاص خواهند داد، ابراز امیدواری کرد که انگیزه کارکنان با چنین اقداماتی افزایش پیدا کند.

کارکنان شهرداری خانه دار می شوند

باقری با بیان اینکه اراده شهردار تهران این است که کارکنان خانه دار شوند، توضیح داد: مدل نوی برای مسکن کارکنان پیش بینی شده و حتماً اطلاع رسانی خواهند شد که همزمان با رونمایی از بسته خشنودسازپلاس خواهد بود. خوشبختانه پیغام های خوبی از اجرای بسته خشنود ساز یک دریافت کردیم و بر همین مبنا نیز برنامه دوم را پیش بینی نموده ایم.

منبع: همشهری آنلاین

به "افزایش حقوق شاغلان شهرداری تهران در سال 1402 ، کوشش شهردار تهران برای خانه دار شدن کارمندان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش حقوق شاغلان شهرداری تهران در سال 1402 ، کوشش شهردار تهران برای خانه دار شدن کارمندان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید