آنالیز لغو یک طرفه ویزا ایران با 60 کشور

به گزارش وبلاگ فروشندگان، بنابر اظهارات علی اصغر شالبافیان، این طرح از سوی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی پیشنهاد شده که به وسیله وزارت امور خارجه و نهادهای ذی ربط در حال آنالیز است و تصمیم گیری برای اجرای آن هنوز نهایی نشده است.

آنالیز لغو یک طرفه ویزا ایران با 60 کشور

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: طرح لغو ویزا با 60 کشور پس از بازدید رییس جمهور از این وزارتخانه، به دفتر ریاست جمهوری پیشنهاد شد.

او بدون آن که اشاره ای به نام این کشورها داشته باشد، اظهار کرد: این طرح پیشنهادی که لغو ویزا یک طرفه با کشورهای مسلمان، همسایه و بازارهای گردشگری در حال رشد را شامل می گردد، در حال آنالیز و تصمیم گیری نهایی از سوی وزارت امور خارجه و نهادهای ذی ربط است.

شالبافیان گفت: هنوز تصمیم نهایی در این باره گرفته نشده و لغو ویزا با کشورها براساس سیاست های دیپلماسی کشور صورت خواهد گرفت.

این اظهارات معاون گردشگری درحالی از سوی روابط عمومی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی رسانه ای شده است که ابراهیم پورفرج ـ رییس هیأت مدیره جامعه تورگردانان ایران ـ به ایسنا گفته است: شرایط ورود گردشگران خارجی به کشور هنوز به روال پیش از سال 1398 برنگشته است. بسیاری از توراپراتورهای خارجی، ایران را از لیست مقاصد سفر خارج نموده اند و این نگرانی وجود دارد که اگر این رویه طولانی گردد، پس از مدتی، دیگر نامی از ایران در بین مقاصد سفر آورده نگردد.

رییس هیأت مدیره جامعه تورگردانان ایران بعلاوه از مذاکره با اتحادیه های گردشگری 50 کشور برای برگزاری گردهمایی بین المللی تورگردانان خارجی در ایران خبر داده و ابراز امیدواری نموده که با این گردهمایی، رفت وآمدها دوباره از سر گرفته و بازار ایران برگردانده گردد.

سال گذشته نیز عزت الله ضرغامی ـ وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ـ از برنامه ریزی برای لغو ویزا ایران با بعضی کشورها خبر داده بود. باور معاون گردشگری این وزارتخانه نیز بر آن است که گردشگری با لغو ویزا از خودتحریمی نجات پیدا می نماید. علی اصغر شالبافیان در دی ماه سال 1401 گفته بود این طرح با کم ترین مقاومت، روندی رو به جلو را طی می نماید.

بیشتر از یک دهه پیش نیز، طرح لغو ویزا ایران با 60 کشور از سوی سازمان وقت (وزارت کنونی) میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به وزارت امور خارجه پیشنهاد شده بود که در آن مقطع زمانی، تاکید وزارت امور خارجه بر لغو دوطرفه ویزا با آن کشورها بود.

منبع: گردشبان

به "آنالیز لغو یک طرفه ویزا ایران با 60 کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنالیز لغو یک طرفه ویزا ایران با 60 کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید