تصاویر غیر واقعی، مهمترین چالش گردشگری ایران

به گزارش وبلاگ فروشندگان، معاون گردشگری در خصوص مهمترین چالش گردشگری ایران گفت که انتشار تصاویر غیر واقعی از کشورمان مهمترین موضوعی است که با آن مواجهیم و اضافه کرد: مایلیم به سمت فراوری محتوای کوتاه و کم هزینه که انعکاس آن در شرایط تحریم راحت تر است، تغییر رویه دهیم.

تصاویر غیر واقعی، مهمترین چالش گردشگری ایران

ولی تیموری، درباره تدابیر و اقداماتی که در شرایط تحریم و تنگ شدن عرصه سیاسی برای سفر بعضی اتباع خارجی به ایران اجرا شده، توضیح داد: به هر حال سیاست مهمترین عامل اثرگذار در رفت و آمد توریستان است، وقتی روابط کشورها خوب باشد طبیعتا تعداد سفر بین کشورها بیشتر می گردد. سیاست شاخصی معین نماینده در معین بازارهای هدف توریستی بوده است. با همین نگاه ما هم چرخشی در بازارهای هدف داشته ایم و بیشتر روی بازاریابی در کشورهای همسایه که این چند سال تعداد توریستان شان در ایران بیشتر بوده، متمرکز شده ایم، چرا که این کشورها حساسیت سیاسی کمتری نسبت به ایران دارند. البته بازارهای سنتی یعنی کشورهای اروپایی را کنار نگذاشته ایم.

او اضافه نمود: هرچند فضاسازی هایی علیه ایران وجود دارد، اما از طرف دیگر فیلم های کوتاه توریستان خارجی که در شبکه های اجتماعی منتشر شده تاثیر زیادی در جریان توریستی ورودی ایران داشته است. کتمان نمی کنیم و معتقدیم بزرگترین چالش توریستی زیرساخت نیست، بلکه انتشار تصویر غیرواقعی ایران در نظر مردم سایر کشورها است. اگر دستگاه هایی مثل وزارت امور خارجه و سازمان فرهنگ و ارتباطات و مهمتر از آن ها صدا و سیما یاری نمایند، می توان فرآیند بازاریابی را تغییر داد و روش های سنگین و پرهزینه را به حداقل رساند.

تیموری سپس به سند راهبردی که بین سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و توریستی و وزارت امور خارجه تنظیم شده، اشاره نمود و گفت: پس از تغییر چارت وزارت امور خارجه و تشکیل معاونت دیپلماسی مالی، این درک حاصل شده که توریستی برترین ابزار دیپلماسی مالی است، برهمین اساس اداره ای با عنوان تسهیل جذب توریست و وظایفی برای سفارتخانه ها تعریف شده، بنابراین توریستی عملا در توضیح وظایف وزارت خارجه قرار گرفته است.

معاون توریستی اضافه نمود: طبق آن سند راهبردی که البته هنوز به امضای مقامات دو دستگاه نرسیده، معاونت توریستی موظف است بخش عمده ای از محتوای خبری مربوط به توریستی را به زبان های انگلیسی و عربی فراوری کند و در اختیار وزارت خارجه برای نشر در سایت های سفارتخانه ها قرار دهد.

تیموری ادامه داد: با سازمان فرهنگ و ارتباطات نیز تعامل خوبی شده و در حاشیه نمایشگاه بین المللی توریستی تهران تفاهم نامه خوبی با این سازمان امضا شد. برنامه ای 10 بندی نیز آماده شده و فعالیت های مشترک هر دو سازمان و رایزن های فرهنگی ایران در خارج از کشور معین شده که برگزاری شب ایران در بازارهای هدف توریستی از جمله این اقدامات است.

منبع: ایسنا

منبع: همگردی

به "تصاویر غیر واقعی، مهمترین چالش گردشگری ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصاویر غیر واقعی، مهمترین چالش گردشگری ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید