جاده استقلال کجاست؟

به گزارش وبلاگ فروشندگان، ریل ترموا را می توانید روی زمین ببینید. کم کم صدایش هم به گوش می رسد. ترموای قرمز رنگ با مسافرانش از ته خیابان به ابتدای آن نزدیک می شوند. دکه قرمز رنگی که چهار چرخ دارد و متحرک است ابتدای خیابان با عطر سیمیت (نان ترکی) سرمست تان می نماید. کمی آنطرف تر کِستانه پخته (بلوط به زبان ترکی استانبولی) فروخته می گردد. هیاهوی این خیابان خبر از انرژی بی انتها آن دارد. اینجا زنده است چه در تابستان و بهار و چه در زمستان و پاییز. شب ها مانند روز پر تردد است. مغازه های رنگارنگ در دو طرف خیابان قرار گرفته اند و...

جاده استقلال کجاست؟

درباره خیابان استقلال:

خیابان استقلال یا به قول ترک ها که به خیابان جاده می گویند، جاده استقلال یکی از مشهورترین خیابان های استانبول و حتی ترکیه است. کمتر گردشگری دیدن این خیابان را از دست می دهد. اصالت این خیابان به زمان عبدالعزیز در قرن نوزدهم برمی گردد. عبدالعزیز از نظامیان عثمانی بود و دوران او اصلاحات بسیاری در استانبول رخ داد. خیابان استقلال شکل و شمایل امروزی به خود گرفت و تا اینکه امروز قطب تجاری و تاریخی در استانبول به شمار می رود.

جاده استقلال مرکز یکی از محله های قدیمی استانبول به نام بی اُغلو است. طول این خیابان حدود 1400 متر است. قبلا به جاده استقلال خیابان کبیر، خیابان بزرگ می گفتند. حتی در دوره ای با یک نام فرانسوی خیابان استقلال شناخته می شد. نام فرانسوی خیابان استقلال Grande Rue de Péra بوده است.

خیابان استقلال کجاست؟

اگر هتل تان در میدان تکسیم باشد برای دیدن جاده استقلال می توانید پیاده حرکت کنید. این خیابان در جنوب غربی میدان تکسیم (تقسیم) قرار گرفته است.

در خیابان استقلال چه می بینیم؟

دوست دارید کلی مغازه خوشرنگ و لعاب را پشت هم ببینید؟ بعد در یک کافه بین راستا استراحت کنید و برای ادامه خرید و دیدن نفسی تازه کنید؟ خیابان استقلال مخصوص شماست. نوستالژی سوار شدن ترموا را از دست ندهید. از طرفی کلی آثار تاریخی هست که می توانید با رفتن به خیابان استقلال آنها را ببینید.

گالری های هنری تاریخی، سالن های بسیار قدیمی تئاتر و سینما و البته میکده های مربوط به زمان گذشته در آن دیده می گردد. از راه همین جاده می توایند به دیدنی برج گالاتای استانبول بروید.

در کنار تمام چیزهایی که در خیابان استقلال خواهید دید، این را بدانید که ماشین نمی بینید! از سال 1990 ورود ماشین و وسیله نقلیه به داخل این خیابان ممنوع است و فقط حرکت ترموا مجاز است. بنابراین تنها راه برای عبور و مرور در این جاده این است که یا با پای پیاده در آن قدم بزنید یا از ترموا بهره ببرید.

سرکنسولگری و سفارت فرانسه هم در این خیابان است. پاساژهای این خیابان هالب، آنادولو، چیچک، اروپا و... هستند. یک سینما به نام اِمَک و دیگری به نام احمرا در آن قرار گرفته است. کلیسای سنت آنتونیو و دبیرستان آناتولی بی اُغلو هم از دیگر مکان های موجود در خیابان استقلال هستند.

رستوران ها و خوراکی های خیابان استقلال چطورند؟

در طول جاده دستفروش هایی را خواهید دید که با گاری مشغول فروش بلوط پخته و سیمیت هستند. اگر دل تان اسنک یا میان وعده ای می خواهد که سریع نوش جان کنید و در عین حال به راستاتان هم ادامه دهید حتما از این خوراکی ها خریداری کنید. قیمت آنها بین 1 تا 2 لیر است.

برای خوردن مانتی غذای معروف ترک، در این خیابان رستوران های بسیار خوبی هست. رستوران حالا Hala در خیابان استقلال به خاطر مانتی هایش معروف است و البته رستورانی است قدیمی که غذاهای خانگی سرو می نماید.

ساعت کاری مغازه های خیابان استقلال چطور است؟

مغازه های جاده استقلال از رستوران ها گرفته تا مغازه لباس فروشی و... اکثرا تا ساعت 12:00 شب باز هستند. البته خود خیابان به خصوص قسمتی که به میدان تکسیم می رسد در تمام ساعات شبانه روز رفت و آمد در آن اتفاق می افتد و خلوت نیست. خوش شانس باشید بندها یا گروه های موزیم خیابانی در استقلال را خواهید دید که با شور و حرارت بسیار قطعات جذابی را می نوازند.

گردآوری و تنظیم: تحریریه وبلاگ فروشندگان

لطفا در نشر دانسته های خود کوشا باشید.

برداشت و استفاده غیرتجاری از مطالب این وب سایت، حتی بدون ذکر منبع آزاد است.

منبع: دالاهو

به "جاده استقلال کجاست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاده استقلال کجاست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید