غذاهای خیابانی خوشمزه در ژاپن (قسمت دوم)

به گزارش وبلاگ فروشندگان، غذاهای حاضری و خیابانی به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری برای گردشگران هیجان خاصی را به همراه دارد. در این قسمت با ادامه معرفی غذاهای خیابانی ژاپن با خبرنگاران همراه باشید.

غذاهای خیابانی خوشمزه در ژاپن (قسمت دوم)

غذاهای خیابانی که به وسیله دست فروشان در خیابان، بازارها یا جشنواره ها به فروش می رسد، معمولاً از آشپزی محلی و خوراکی های محلی یک شهر یا کشور سرچشمه می گیرند؛ اما ممکن است برخی از غذاهای پرطرفدار در سراسر جهان هم به صورت خیابانی به فروش برسند. معمولاً این نوع غذا از مشابه آن که در رستوران ها مقرون به صرفه تر است. گردشگران زیادی به دلایل مختلف از جمله مقرون به صرفهی، آشنایی با غذاهای بومی و محلی سایر شهرها یا کشورها از غذاهای خیابانی استقبال می نمایند. غذای خیابانی در ژاپن هم مانند سایر کشورها جایگاه ویژه ای دارد که در ادامه چند نمونه از آن را معرفی خواهیم کرد.

دنگو

دنگو (Dango) نوعی پودینگ گرد است که برای تهیه آن، آرد برنج چسبناک (موچی) و آب را آن قدر می جوشانند که سفت گردد. معمولاً سه یا چهار دنگو را به سیخ کشیده و با انواع سس های شیرین و خوشمزه یا پاستا سرو می نمایند. میتاراشی دنگو (Mitarashi Dango) یکی از پرطرفدارترین مدل های این غذا است که با پودینگ برنج کباب شده و سس سویا تهیه می گردد. می توانید فروشندگانی که این میان وعده های خوشمزه را کباب می نمایند، در محوطه بیرونی معبد شینتو دیدار کنید.

سیب زمینی شیرین

سیب زمینی شیرین ژاپنی معمولاً نسبت به نوع غربی آن، طعم شیرین تری دارد. اغلب در پاییز و زمستان در خیابان ها سرو می گردد، و ممکن است به روش های مختلفی تهیه گردد. دایگاکو ایمو (دانشگاه سیب زمینی) از سیب زمینی های شیرین سرخ شده آغشته به شربت شیرین و دانه های کنجد سرخ شده، درست می گردد. برخی از فروشندگان، سیب زمینی کامل را روی سنگ های داغ کباب می نمایند یا آن را به ورقه های ضخیم برش می دهند و بعد با نمک و شکر به آن طعم می دهند.

اوکونومی یاکی

اوکونومی یاکی (Okonomiyaki) گاهی پنکیک ژاپنی نامیده می گردد، چراکه شبیه پنکیک، در ماهی تابه آماده می گردد. این غذای خوشمزه از آرد، تخم مرغ، کلم، و بعلاوه انواع مختلفی از سبزیجات و گوشت تهیه می گردد. اوکونومی یاکی اغلب به شیوه کانسای (Kansai) تهیه می گردد، در این سبک مواد تشکیل دهنده مخلوط شده و بعد کباب می گردد. بعلاوه می توان این غذا را به شیوه هیروشیما (Hiroshima) تهیه کرد، که در آن خمیر و سایر مواد را به صورت جداگانه می پزند و بعد روی نودل یاکی سوبا (Yakisoba) سرو می نمایند. در هر دو روش بعد از پخت غذا آن را با جلبک دریایی خشک شده، ترشی زنجبیل قرمز، سس مایونز و سس لذیذ اوکونومی یاکی تزیین می نمایند.

در ادامه می توانید ویدیوی طرز تهیه اوکونومی یاکی را مشاهده کنید: در این ویدیو خانم سونکیونگ لانگست، یک روش آسان برای پخت اوکونومی یاکی در خانه آموزش می دهد و خواهید دید که این غذا به راحتی با سلیقه شما سازگار می گردد!

یاکی توری

یاکی توری (Yakitori) نام غذایی است که از تکه های کوچک مرغ به سیخ کشیده شده تهیه می گردد که آن را روی چوب بامبو کباب می نمایند. با اینکه برای تهیه این غذا اغلب ران و بال مرغ استفاده می گردد، اما می توان آن را با جگر، پوست، روده یا غضروف مرغ هم تهیه کرد. گوشت را معمولاً با نمک یا یک سس خوشمزه طعم دار می نمایند. برخی از سیخ ها ترکیبی از سایر مواد غذایی به جز مرغ هستند، مانند سوکونه (tsukune) که ترکیبی از مرغ قیمه شده، تخم مرغ؛ سبزیجات و ادویه جات به شکل توپ است، یا نگیما (negima) که شامل تکه های مرغ و تکه های تره فرنگی به صورت یک در میان است.

تای یاکی

تای یاکی (Taiyaki) با وجود اینکه شکلی شبیه ماهی دارد، اما طعم آن شبیه پنکیک شیرین است و داخل آن را اغلب با خمیر لوبیا قرمز و بعلاوه با خردل، شکلات یا نوتلا پر می نمایند. بعلاوه ممکن است مدل های خوشمزه ای از این میان وعده را ببینید که با سیب زمینی شیرین، پنیر، سوسیس و سبزیجات پر شده است. مواد تشکیل دهنده خمیر تای یاکی، آرد، جوش شیرین، نمک و شکر است که در یک قالب ماهی شکل پخته می گردد.

سنبی

سنبی (Senbei)، نوعی کلوچه برنجی است که در صدها طعم، شکل و میزان تهیه می گردد. اگرچه سنبی بسته بندی شده زیادی در فروشگاه ها وجود دارد، اما این کلوچه ها در خیابان جایی که روی زغال پخته می شوند، بهتر به فروش می رسند. سنبی در توکیو، به خاطر نوع برنج استفاده شده در آن، بسیار ترد و ضخیم است. اما سنبی در کیوتو از برنج موچی تهیه می گردد، که حاصل آن کلوچه های نرم تر است. بیشتر سنبی با سس سویا یا نمک تزیین می گردد، ولی سنبی شیرین هم وجود دارد.

یاکی سوبا

یاکی سوبا (Yakisoba) با نودل های مشابه رامن درست می گردد که به همراه تکه های کوچک گوشت و انواع سبزیجات مثل کلم، هویج و پیاز سرخ شده است. این غذای ساده طبق آشپزی چینی با یک سس مخصوص همراه است که به نودل ها طعم تند و خاصی می دهد. نودل، به عنوان یک غذای سبک یا میان وعده با ورقه های جلبک دریایی، ماهی و ترشی زنجبیل قرمز تزیین می گردد. بعلاوه گاهی نودل ها را مانند هات داگ درون نان با سس مایونز و زنجبیل سرو می نمایند.

منبع: کجارو / theculturetrip.com

به "غذاهای خیابانی خوشمزه در ژاپن (قسمت دوم)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "غذاهای خیابانی خوشمزه در ژاپن (قسمت دوم)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید