نو ترین مدل در چوبی اتاق

به گزارش وبلاگ فروشندگان، در چند سال اخیر، صنعت ساخت وساز شاهد ورود انواع مختلفی از تازه ترین مدل های در چوبی اتاق بوده است. در واقع در دنیای مدرن همه چیز از جمله در ها تغییر نموده اند.

نو ترین مدل در چوبی اتاق

در هایMDF ،HDF ،HPL ،CNC و PVC، بعضی از درهای نوی هستند که هرکدام برای شرایط خاصی ساخته شده و ویژگی های منحصربه فردی دارند. اگر قصد خرید نو ترین مدل در چوبی اتاق را دارید، ما در این جا آخرین اخبار را درباره این درها در اختیار شما قرار می دهیم.

در هایMDF

شاید نام MDF را سال های زیادی شنیده باشید، اما تا به امروز برای خرید یک در MDF اقدام نکرده باشید. MDF یا تخته فیبر با چگالی میانه (Medium Density Fibreboard) نوعی پانل کامپوزیت چوب مهندسی شده است که از الیاف چوبی ساخته شده که با اعمال دما و فشار بالا با چسب های مخصوص به هم وصل می شوند. برای افرادی که در پی یک جایگزین ارزان اما زیبا برای در چوبی هستند، تخته فیبر با چگالی میانه یک گزینه عالی است.

در های ام دی اف از جمله نو ترین مدل در چوبی اتاق هستند که در سال های اخیر به شکل گسترده ای استفاده می شوند. ام دی اف قوی است، تاب نمی خورد و ترک برنمی دارد. بعلاوه، روکش آن کاملا صاف و صیقلی است.

در HDF

HDF یا تخته فیبر با چگالی بالا (High Density Fibreboard) ساختاری شبیه به ام دی اف دارد، با این تفاوت که چگالی آن از ام دی اف بیشتر است. این چگالی بالاتر، منشاء تفاوت های کیفیتی این دو نوع ماده با هم است. در ساخته شده از HDF مقاوم تر، سنگین تر و در عین حال نازک تر است. قیمت در hdf مقرون بصرفه تر هم هست. چگالی HDF بیش از 50 پوند بر فوت مکعب یا 800 کیلوگرم بر متر مکعب است، اما چگالی ام دی اف 600-800 کیلوگرم بر متر مکعب است. اگر به دری احتیاج دارید که مقاومت آن از MDF بیشتر باشد، اما درعین حال همچنان نسبت به چوب ارزان تر باشد، می توانید در HDF را انتخاب کنید.

در HDF

در HPL

یکی از انواع نو ترین مدل در چوبی اتاق، درهای HPL یا ملامینه هستند. در ملامینه (high-pressurelaminate) نوعی در است که از چسباندن چندین لایه ورق لمینت به یکدیگر ساخته می گردد. این ورقه ها با استفاده از چسب و حرارت به هم وصل می شوند. در حاصل بسیار بادوام و مقاوم در برابر خراش، ساییدگی و ضربه است. این ویژگی ها آن را برای استفاده در منطقه ها پرتردد، ایدئال می نماید.

درهای اتاق HPL معمولا در محیط های تجاری و سازمانی مانند مدارس، بیمارستان ها، ادارات و ساختمان های عمومی استفاده می شوند. آنها بعلاوه، برای استفاده در منطقه های از خانه که دوام و مقاومت بیشتری ضروری است، مانند ورودی ها، در سرویس بهداشتی و حمام، محبوب هستند. البته برای در ضد آب بهتر است از در ABS استفاده گردد.

نگهداری از این نوع از انواع نو ترین مدل در چوبی اتاق نسبتاً آسان است و فقط به تمیزکردن منظم با آب و صابون ملایم احتیاج دارد.

در CNC

درهای CNC یکی دیگر از انواع نو ترین مدل در چوبی اتاق محسوب می شوند. بر خلاف انواع قبلی، CNC به جنس خاصی از در اشاره ندارد؛ بلکه به دستگاهی اشاره دارد که در با استفاده از آن حکاکی و منبت کاری می گردد. CNC یا Computer numerical control دستگاهی است که قابلیت اتصال به نرم افزارهای کامپیوتری را دارد. با استفاد از نرم افزارهای طراحی دو بعدی و سه بعدی، می توان طراحی خاصی را برای در اتاق در نظر گرفت.

ماشین های ساخت در CNC دارای ویژگی های سفارشی سازی پیشرفته هستند و می توانند انواع حکاکی و منبت کاری را بر روی در انجام دهند.

درهای CNC می توانند با منبت کاری ساده و مدرن ساخته شوند و یا مملو از نقوش پیچیده سنتی باشند. اگر به درهایی با طراحی های دقیق، ظریف و پیچیده احتیاج دارید، درهای CNC دقیقا همان گزینه ای هستند که دنبال آن هستید. از آنجا که حکاکی بر روی در از طریق ماشین متصل به کامپیوتر انجام می گردد، کار نهایی بسیار دقیق و بدون ایراد است.

جنس درهای CNC می تواند متفاوت باشد. ماشین های ساخت در CNC بر روی چوب، فلز، پلاستیک و بسیاری از مواد دیگر قابل استفاده هستند. پس هنگام انتخاب این نوع از نو ترین مدل در چوبی اتاق، ضروری است علاوه بر طرح، جنس در را نیز انتخاب کنید.

در CNC

در PVC

در PVC از پلی وینیل کلراید ساخته شده است. پلی وینیل کلراید به دو صورت سفت (rigid) و انعطاف پذیر (flexible) وجود دارد. امروزه از پلی وینیل کلراید سفت یا rigid برای ساخت بیشتر درهای موجود در بازار استفاده می گردد، اگرچه بعضی از درها نیز از PVC استاندارد هستند.

پلی وینیل کلراید سفت به نام uPVC یا پلی وینیل کلراید غیرپلاستیکی نیز شناخته می گردد. تولیدنمایندگان با حذف دو ماده شیمیایی که PVC را انعطاف پذیر می نماید، uPVC را از PVC می سازند. این دو ماده شامل فتالات ها و BPA (بیسفنول A) است. نام رایج PVC و uPVC وینیل است. تولیدنمایندگان در PVC در صنعت، از همه این اصطلاحات برای اشاره به محصولات مشابه استفاده می نمایند.

فرقی نمی نماید که از کدام اصطلاح بهره ببرید، در هرحال در PVC یکی از انواع نو ترین مدل در چوبی اتاق محسوب می گردد.

این نوع در در برابر آب، صدا و رطوبت مقاوم است. وزن کمی دارد و هزینه آن نیز مناسب است. در PVC برای مکان هایی که در معرض رطوبت هستند، مناسب است.

در PVC

همان طور که می بینید در دنیای مدرن، انتخاب در اتاق به درهای ساده چوبی محدود نمی گردد. انواع مختلفی از در با جنس ها، طرح ها و مدل های مختلف، برای استفاده ها و سلیقه های گوناگون، در دسترس است. شما می توانید بر اساس اولویت و محل نصب در، نوع و طرح مناسب خود را پیدا کنید. در نظر داشته باشید که درهای CNC پر نقش و نگار، برای خانه های کلاسیک مناسب هستند و انواع ساده آنها مانند سایر درها می توانند کاربرد مدرن نیز داشته باشند.

ما اهمیت انتخاب دقیق نو ترین مدل در چوبی اتاق را می دانیم و با ارائه انواع مختلف درهای چوبی و غیرچوبی، طیف وسیعی از محصولات را برای گزینش پیش روی شما قرار می دهیم. شما می توانید انواع درهایMDF، HDF ،HPL، CNC و PVC و سایر درهای مدرن را از لاریکس شاپ بخواهید. مشاوران ما به شکل آنلاین و حضوری به شما یاری می نمایند تا انتخاب صحیحی داشته باشید.

منبع: همشهری آنلاین

به "نو ترین مدل در چوبی اتاق" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نو ترین مدل در چوبی اتاق"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید