ده فیلم هالیوودی که گردشگری را رونق دادند

به گزارش وبلاگ فروشندگان، فیلم ها و کتاب ها، نقش غیرقابل انکاری در معرفی نقاط مختلف جهان دارند. گاهی موفقیت یک فیلم یا کتاب می تواند بر رشد صنعت گردشگری یک منطقه تاثیرگذار باشد.

ده فیلم هالیوودی که گردشگری را رونق دادند

امروزه دو صنعت پول ساز جهان، یعنی گردشگری و فیلم، تاثیرات قابل توجهی روی هم دارند. مثلا بسیاری از مقاصد گردشگری جهان که امروزه هواداران زیادی دارند، تا قبل از این که در یک فیلم به نمایش دربیایند، ناشناخته بودند و نمایش فیلم باعث شده که گردشگری در آن ها رونق بگیرد. در بسیاری از شهرها و کشورهای گردشگری جهان، تورهای سینمایی برگزار می گردد که شامل بازدید از لوکیشن های فیلم های معروف است.

حتما تا به حال برایتان پیش آمده که یک فیلم مجذوب نماینده و فراموش نشدنی را تماشا کرده اید و دل تان خواسته که لوکیشن آن را از نزدیک ببینید و همان جایی که قهرمان فیلم، بازی کرده، قدم بزنید و جاذبه هایش را ببینید. این یک حقیقت غیرقابل انکار است که فیلم ها می توانند ما را برای سفر به جاهایی مشتاق نمایند که هرگز فکر رفتن به آنجا را نکرده ایم.

تا به حال فیلم های زیادی در صنعت سینمای جهان به خصوص هالیوود ساخته شده اند که توانسته اند تاثیری قابل توجه بر گردشگری لوکیشن آن فیلم بگذارند. حتی گاهی رمان ها و کتاب های مشهور توانسته اند شوق سفر به نقاط مختلف جهان را در مخاطبان فیلم و کتاب زنده نمایند. در ادامه چند مورد از این فیلم های مشهور و کتاب ها را معرفی می کنیم. شما دوست دارید لوکیشن کدام فیلم را از نزدیک ببینید؟

یخ زده

انیمیشن موزیکال یخ زده محصول سال 2013 و کمپانی والت دیزنی است. این انیمیشن زیبا نه تنها قلب بچه ها سراسر جهان را ربوده، بلکه صنعت گردشگری نروژ را نیز رونق داده است. گرچه ماجرای فیلم در یک سرزمین رویایی به نام آرندل می گذرد، ولی این سرزمین و چشم انداز های برفی خیره نماینده آن، از این کشور اسکاندیناویایی الهام گرفته شده است. به نقل از Innovation Norway که در جهت ارتقاء گردشگری در نروژ فعالیت می نماید، سفر به نروژ از آمریکا در فاصله ژانویه تا مارس سالی که یخ زده پخش شد، 37 درصد نسبت همان دوره در سال قبل افزایش یافت.

این فیلم بر پایه رمان ملکه برفی اثر نویسنده مشهور هانس کریستیان آندرسن ساخته شده است. این فیلم پنجاه و سومین انیمیشن کلاسیک والت دیزنی است و بازیگران مطرحی نظیر کریستن بل، ایدینا منزل و جاناتان گروف در آن به صداپیشگی پرداخته اند. یخ زده پیروز به دریافت دو جایزه اسکار برای برترین پویانمایی و برترین ترانه اوریجینال برای ترانه رهایش کن، جایزه برترین پویانمایی گلدن گلوب و چند جایزه دیگر شد.

پرسی جکسون

پرسی جکسون و خدایان یونان نام یک سری کتاب پنج جلدی فانتزی نوشته ریک ریوردن است. این مجموعه برای اولین بار در سال 2005 منتشر شد و مخاطبان را برای سفر به یونان، بیش از پیش مشتاق کرد. این کتاب ها بر پایه اساطیر یونانی نوشته شده است.

از جلد اول، یک فیلم سینمایی با نام پرسی جکسون و خدایان یونان: سارق آذرخش در هالیوود (2010) ساخته شده که فروش خیلی خوبی داشت و لوگان لرمن، در آن نقش پرسی جکسون روبازی کرد و فیلم سینمایی جلد دوم این کتاب نیز با نام پرسی جکسون و المپ نشینان: دریای هیولاها (2013) منتشر شده است.

ارباب حلقه ها و هابیت

سری فیلم های ارباب حلقه ها و هابیت در نقاط مختلف نیوزیلند فیلمبرداری شده اند. نکته جالب این است که بسیاری از لوکیشن ها، به همان شکل هنوز به جای مانده اند و برای بازدید گردشگران در دسترس عموم قرار دارند و تورهای زیادی برای بازدید از آن ها در نیوزیلند برگزار می گردد. مردم سراسر جهان که خود را گردشگر های تالکین می نامند، به نیوزیلند سفر می نمایند تا لوکیشن های این فیلم های حماسی مجذوب نماینده را از نزدیک ببینند.

سه گانه ارباب حلقه ها، یکی از محبوب ترین فیلم های فانتزی تاریخ هالیوود است. پیتر جکسون کارگردانی این مجموعه را بر عهده داشت. هنوز هم با وجود اینکه سال ها از پخش این فیلم می گذرد، تورها، هتل ها و جاذبه های متنوعی با موضوع ارباب حلقه ها در سراسر جهان به خصوص در نیوزیلند وجود دارد و مشتاقان این مجموعه را به سوی خود می کشد.

مجموعه فیلم هابیت نیز با کارگردانی پیتر جکسون، بر پرده سینما به نمایش عایدی. مارتین فریمن در این فیلم به ایفای نقش اصلی پرداخته است.

هری پاتر

جهانی جادویی هری پاتر نیازی به معرفی ندارد. این مجموعه فیلم و کتاب، در سراسر جهان به معروفیت فراوانی رسیده اند. سال ها است که علاقه مندان هری پاتر، به سراسر انگلستان سفر می نمایند تا از لوکیشن های این مجموعه فیلم مجذوب نماینده و پرطرفدار تماشا نمایند. فیلم هری پاتر از روی رمان های سبک فانتزی نوشته جی کی رولینگ ساخته شده است. حتی یک پارک موضوعی در استودیوی یونیورسال به هری پاتر اختصاص یافته است. در سال 2012، هشت گانه فیلم های هری پاتر، به فروشی بیشتر از 7.7 میلیارد دلار رسید. در کل، 8 فیلم از داستان هری پاتر ساخته شده است که همه آن ها جزء 50 فیلم پرفروش تاریخ بودند. بعلاوه آخرین فیلم هری پاتر با نام هری پاتر و یادگاران مرگ - قسمت دوم، هشتمین فیلم پرفروش تاریخ است.

غرور و تعصب

از زمانی که فیلم غرور و تعصب محصول سال 1995 منتشر شد، تعداد بازتماشامایندگان پارک Lyme، در انگلستان، 150 درصد افزایش پیدا کرد. این پارک، یکی از لوکیشن های فیلم غرور و تعصب است که از روی رمانی به همین نام نوشته جین آستین ساخته شده است.

شجاع دل

شجاع دل، فیلمی به یادماندنی است که داستان قهرمان افسانه ای اسکاتلندی قرن سیزدهم، ویلیام والاس را روایت می نماید. مل گیبسون در این فیلم، نقش آفرینی خیره نماینده ای دارد. فیلم شجاع دل در سال 1995 منتشر شد و سال بعد، افرادی که برای بازدید از اسکاتلند سفر می کردند، 300 درصد افزایش یافت.

شجاع دل یا دلاور فیلمی حماسی درام آمریکایی به کارگردانی و بازیگری مل گیبسون، فیلم محصول سال 1995 کمپانی های آمریکایی پارامونت پیکچرز و فاکس قرن بیستم است. مل گیبسون در نقش ویلیام والاس بازی می نماید؛ جنگجویی اسکاتلندی که رهبری اسکاتلندی ها را در اولین جنگ استقلال طلبی علیه ادوارد یکم بر عهده داشت. این فیلم نامزد 10 جایزه اسکار در مراسم شصت و هشتمین جوایز اسکار شده بود و توانست 5 جایزه اسکار شامل جایزه اسکار برترین فیلم، برترین فیلمبرداری، برترین کارگردانی، برترین تدوین صدا و برترین چهره پردازی را از آن خود کند.

ماموریت غیرممکن 2

دومین فیلم از مجموعه فیلم های ماموریت غیرممکن با بازی تام کروز در سیدنی فیلمبرداری شد. این فیلم در سال انتشارش باعث رشد 200 درصدی گردشگران سیدنی شد. این فیلم در گیشه نیز پیروز عمل کرد. هزینه ساخت فیلم 125 میلیون دلار و فروش گیشه آن حدود 550 میلیون دلار بود.

ماما میا!

این فیلم موزیکال در یکی از جزایر یونان فیلمبرداری شده است و بازیگران مشهوری چون مریل استریپ، آماندا سیفرید و پیرس برازنان دارد. بعد از انتشار فیلم، گردشگرانی از سراسر جهان به این جزیره کوچک یونانی روانه شدند تا لوکیشن های زیبای فیلم را از نزدیک ببینند. این فیلم را فیلیدا لوید کارگردانی کرده است. فیلم ماما میا! با اقتباس از یک نمایش موزیکال بریتانیایی به همین نام ساخته شده است. این نمایش موزیکال بر پایه ترانه های گروه موسیقی آبا که یکی از پرطرفدارترین گروه های پاپ تاریخ بود، در سال 1999 به صحنه رفت.

گرگ و میش

حماسه گرگ ومیش، سری فیلم هایی عاشقانه و فانتزی از شرکت سامیت اینترتینمنت است که براساس رمانی به همین نام به وسیله نویسنده آمریکایی استفانی میر نوشته شده است. در این فیلم بازیگرانی همانند کریستن استوارت، رابرت پتینسون و تیلور لاتنر ایفای نقش کرده اند. این مجموعه باعث شده که مردم از سراسر جهان برای تماشا شهر بارانی فورکس علاقه مند شوند و تاثیر قابل توجهی بر گردشگری این شهر گذاشته است. این شهر، غالب اوقات، ابری و بارانی است و هوای گرفته دارد.

منبع: کجارو / deccanchronicle.com

به "ده فیلم هالیوودی که گردشگری را رونق دادند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ده فیلم هالیوودی که گردشگری را رونق دادند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید