رسالت اصلی ادارات مشاوره و سلامت روان، ارتقای سلامت روانشناختی دانشجویان است

به گزارش وبلاگ فروشندگان، مدیر کل دانشجویی وزارت بهداشت گفت: رسالت اصلی ادارات مشاوره و سلامت روان ما در 64 دانشگاه و دانشکده علوم پزشکی کشور، حفظ، تامین و ارتقای سلامت روانشناختی دانشجویان است.

رسالت اصلی ادارات مشاوره و سلامت روان، ارتقای سلامت روانشناختی دانشجویان است

به گزارش گروه دانشگاه وبلاگ فروشندگان، حمید رضا اشراقی، مدیر کل دانشجویی وزارت بهداشت گفت: اولین همایش کشوری توانمند سازی علمی و فرهنگی رؤسا و کارشناسان ادارات مشاوره و سلامت روان دانشجویی دانشگاه های علوم پزشکی کشور در تاریخ 21 و 22 دی ماه جاری به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار می گردد.

مدیر کل دانشجویی وزارت بهداشت افزود: رسالت اصلی ادارات مشاوره و سلامت روان ما در 64 دانشگاه و دانشکده علوم پزشکی کشور، حفظ، تامین و ارتقای سلامت روانشناختی دانشجویان است که برای رسیدن به پیروزیت در این راه، ضرورت دارد نیرو های متخصص روانشناس، مشاور و مددکار و دیگر نیرو های مرتبط را که در این حوزه کار تخصصی انجام می دهند آموزش دهیم.

این مقام مسئول افزود: بر این اساس سالیانه با برگزاری برنامه های دانش افزایی نظری و عملی، اقدام به برگزاری دوره های آموزشی نموده تا در دوره های باز آموزی و یا آموزش مدون؛ دانش روسا و کارشناسان ادارات مشاوره و سلامت روان خود را به روز نموده تا همراه با جامعه مخاطب خود رشد نمایند.

وی با بیان این که رویکرد های استفاده از آموزه های دینی و مذهبی در ترویج و ارتقای سلامت روان، وجه تمایز برگزاری آموزش ها در این دوره نسبت به دوره های قبل در برنامه های آموزشی است، گفت: به همین علت برنامه های ما در اداره مشاوره و سلامت روان با پیوست فرهنگی و مبتنی آموزه های دینی در حال دیده شدن است.

مدیرکل دانشجویی وزارت به قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده اشاره نمود و افزود: ماده 36 این قانون، مراکز آموزش عالی را مکلف نموده است که از زمان ابلاغ قانون ، به فکر تاسیس و راه اندازی مراکز مشاوره با سبک ایرانی و اسلامی باشند، این همایش به نوعی زمینه ای است برای آشنا سازی رؤسا و کارشناسان ادارات مشاوره با اهمیت و ضرورت هایی که این قانون دارد.

وی با بیان این که اساتیدی که در این همایش دعوت به حضور شدند، افرادی توانا و دارای مهارت هستند که سال ها تجربه و تخصص در حوزه روانشناسی و مشاوره و در عین حال مسائل دینی دارند، گفت: در برگزاری این همایش کوشش شده است تا با استفاده از مهارت و توانایی اساتید و با نگاه همزمان علمی و فرهنگی به موضوعات، مسائل روز مشاوره ای را مد نظر قرار دهیم.

اشراقی یادآور شد: ما کوشش داریم این پیغام را به دانشجویان منتقل کنیم که دریافت و ارایه خدمات مشاوره و روان شناسی مبتنی بر آموزه های دینی، یک ضرورت انکار ناپذیر است و با نهادینه کردن مسائل دینی در مسائل روانشناسی، بتوانیم مخاطبان خود را که رؤسا و کارشناسان اداره مشاوره و سلامت روان هستند، آماده کنیم تا در این زمینه خدمات بهتری را ارایه دهند.

وی گفت: این همایش پیش درآمدی برای برگزاری دیگر همایش ها در این زمینه خواهد بود . بالغ بر 260 نفر از کارشناسان و رؤسای مراکز مشاوره و سلامت روان دانشجویی دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی در این همایش شرکت خواهند کرد ، کوشش داریم برای پوشش بهتر این نشست به وسیله فضای مجازی نیز، امکان شرکت مخاطبان در این همایش را فراهم کنیم.

این مقام مسئول افزود: در طی دو روز برگزاری این نشست، پنل های تخصصی با موضوعات مورد احتیاج دانشجویان از جمله آسیب شناسی تحصیلی- آموزشی دانشجویان و ارجاع به کمیسیون موارد خاص و تریبون آزادی در مورد تجربیات پیروز مراکز مشاوره دانشجویی در دوران کرونا برگزار می گردد.

وی افزود: ما به آسیب های تحصیلی و آموزشی به عنوان آسیب های اساسی توجه داریم به نحوی که معتقدیم بخشی از آسیب های تحصیلی و آموزشی می تواند ناشی از ضعف دانشجو و بخشی ناشی از مسائل روانشناختی باشد. در این همایش ارتباط این دو عامل را در نظر گرفته ایم و در پنل های ویژه به مسائل عاطفی و روانشناختی مرتبط با آسیب های تحصیلی پرداخته خواهد شد.

مدیر کل دانشجویی وزارت بهداشت یادآور شد: برگزاری ارزیابی پیش آزمون و پس از آزمون همراه با صدور 16 ساعت گواهی آموزشی برای شرکت گنندگان در این نشست از دیگر برنامه های این نشست دو روزه است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "رسالت اصلی ادارات مشاوره و سلامت روان، ارتقای سلامت روانشناختی دانشجویان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رسالت اصلی ادارات مشاوره و سلامت روان، ارتقای سلامت روانشناختی دانشجویان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید