روزشمار: 20 شهریور؛ شروع نبرد مازوری بین آلمان و روسیه در جنگ جهانی اول

به گزارش وبلاگ فروشندگان، در چنین روزی نیروهای آلمانی به مواضع ارتش روسیه در نزدیکی دریاچه مازوری در لهستان حمله کردند. در این جنگ سه روزه آلمانی ها پیروز شدند.

روزشمار: 20 شهریور؛ شروع نبرد مازوری بین آلمان و روسیه در جنگ جهانی اول

در پی شروع جنگ جهانی اول و پیوستن روسیه به متفقین و نیز اعلام جنگ آلمان به این کشور، در 10 سپتامبر 1914 میلادی یکی دیگر از صحنه های رویارویی و نبرد میان روسیه و آلمان شروع شد. فرماندهان نیروهای آلمانی هیدنبورگ و اریش لودندورف بود که با زیرکی و قدرت خود توانستند ارتش روسیه را شکست دهند.

در این جنگ سه روزه که در کنار دریاچه مازوری میان نیروهای دو کشور به وقوع پیوست، آلمانی ها با استفاده از تکنیک های تازه رزمی و سلاح های تازه پیروز شدند. در این نبرد حدود 20 هزار سرباز روسی کشته و 45 هزار نفر اسیر شدند.

منطقه دریاچه ای مازوری، منطقه ای دریاچه ای در شمال شرقی لهستان است که از نظر جغرافیایی، در ناحیه مازوری قرار داشته و شامل بیش از 2000 دریاچه است.

این منطقه دریاچه ای که در عصر یخبندان پلیستوسنی شکل گرفته است تقریباً تا 290 کیلومتر به سمت شرق پایین دست رود ویستولا تا مرز لهستان با لیتوانی گسترده شده و منطقه ای در حدود 52 هزار کیلومتر مربع را دربر می گیرد. بسیاری از تپه های آن بخشی از یخ رفت ها را تشکیل می دهند و بسیاری از دریاچه ها نیز در این یخ رفت ها واقع شده اند. دریاچه ها به وسیله شبکه ای از رودخانه ها و کانال هایی که تشکیل سیستم وسیعی از آبراه ها را می دهند به خوبی با یکدیگر مرتبط شده اند و خود این سیستم نیز به نوبه خود، به وسیله کانال سده هجدهمی مازوری به دریای بالتیک می پیوندد.

منطقه دریاچه ای مازوری یکی از مهم ترین منطقه ها گردشگری و تفرجگاه ها در اروپای مرکزی است و علاقه مندان به قایق سواری، کانوسواری، ماهی گیری، کوهنوردی، دوچرخه سواری و بعلاوه دوست داران طبیعت به اینجا می آیند. این منطقه که در طول جنگ جهانی اول صحنه وقوع نبرد اول دریاچه های مازوری در 1914 و نبرد دوم دریاچه های مازوری در 1915 بود در سال 2011 به عنوان یکی از فینالیست های عجایب هفتگانه طبیعت انتخاب شد.

در همین روز:

  • بانک ملی ایران به وسیله شاه و هیئت دولت رسماً افتتاح شد و مورد بازدید نهاده شد. (1307 شمسی)
  • بنا به پیشنهاد فرهنگستان و تصویب هیئت وزیران نام تعدادی از شهرهای ایران تغییر یافت. (1314 شمسی)
  • افتتاح بزرگ ترین طرح آبرسانی خاورمیانه در تبریز (1378 شمسی)
  • درگذشت استاد عبدالمحمد آیتی پژوهشگر، نویسنده و مترجم معاصر در حوزه فلسفه، تاریخ و ادب فارسی و عربی (1392 شمسی)
  • روز تَرویه
  • یورش به مکه و قتل عام حجاج خانه خدا به وسیله حکومت بحرین (317 قمری)
  • امضای پیمان تاریخی سن ژرمن میان دولت اتریش و متفقین (1919 میلادی)
  • برپایی اولین کنفرانس کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) در بغداد (1960 میلادی)
  • روز استقلال کشور آفریقایی گینه بیسائو از استعمار پرتغال (1974 میلادی)
  • روز جهانی جلوگیری از خودکشی
منبع: کجارو

به "روزشمار: 20 شهریور؛ شروع نبرد مازوری بین آلمان و روسیه در جنگ جهانی اول" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روزشمار: 20 شهریور؛ شروع نبرد مازوری بین آلمان و روسیه در جنگ جهانی اول"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید