ریزش شدید قیمت خودرو در بازار طی دو هفته

به گزارش وبلاگ فروشندگان، آنالیز بازار خودرو طی دو هفته اخیر (از دوم خرداد تا هفدهم خردادماه) جکایت از ریزش قیمت انواع محصولات خودرویی در کشور دارد؛ به گونه ای که در محصولات پرتیراژ دو خودروساز بزرگ در محصولات ایران خودرو کاهش 23 تا 115 میلیون تومانی قیمت ها و در محصولات سایپا افت 9 تا 50 میلیون تومانی بهای خودرو ها دیده می گردد.

ریزش شدید قیمت خودرو در بازار طی دو هفته

به گزارش ایسنا، آنالیز آخرین قیمت ها در بازار روز گذشته (چهارشنبه 17 خرداد ماه) و مقایسه آن با روز های ابتدایی ماه (دوم خرداد ماه) نشان می دهد که بازار با کاهش شدید قیمت ها روبرو شده است.

این ریزش قیمت در تمامی محصولات خودرویی اعم از داخلی، مونتاژی و وارداتی دیده می گردد و بازار افت قیمت قابل توجهی را تجربه نموده است.

این در حالی است که طبق پیگیری ها از بازار و نمایشگاه داران معین شد که معامله ای در بازار صورت نمی گیرد و بازار در رکود کامل است؛ در حقیقت در این بازار که ریزشی طی می گردد، فروشنده بسیار است، اما خریداری تمایل نشان نمی دهد؛ از یک سو دارنده خودرو برای جلوگیری از زیان بیشتر تمایل به فروش دارد و از سوی دیگر خریدار نیز منتظر کاهش بیشتر قیمت هاست.

بصورت جزئی تر می توان گفت که در پرتیراژ های دو خودروساز بزرگ که از آن می توان با عنوان پرتقاضا هم یاد کرد، نیز کاهش شدید قیمت ها طی دو هفته اخیر مشهود و محسوس است.

در محصولات گروه صنعتی ایران خودرو، حداقل کاهش قیمت 23 میلیون تومان و حداکثر 115 میلیون تومان برآورد شده است؛ اما میانگین خودرو ها در بازه 30 میلیون تومان افت بها داشته اند؛ بطور مثال محصولاتی نظیر 206 تیپ 3 پانوراما یا 206 تیپ 2 یا دناپلاس، به ترتیب 23، 28 و 29 میلیون تومان افت بها داشته اند.

بعلاوه محصولاتی همانند 207 پانوراما 50 میلیون تومان، پارس TU 5 حدود 60 میلیون تومان یا 207 اتوماتیک MC تقریبا 70 میلیون کاهش قیمت را تجربه نموده اند؛ اما بیشترین کاهش قیمت را تارا اتوماتیک قریب به 90 میلیون تومان و هایما S 7 توربوپلاس اتوماتیک 115 میلیون تومان به خود اختصاص داده اند.

در محصولات گروه خودروسازی سایپا، اما شیب کاهش قیمت ها ملایم تر است و ریزش 9 تا نهایت 50 میلیون تومانی دیده می گردد. محصولاتی همانند سایپا 151 حدود 9 میلیون تومان و تیبا ها 10 میلیون تومان مقرون به صرفه شده است، اما اکثرا محصولات میانگین 17-18 میلیون تومان کاهش قیمت داشته اند، اما بیشترین کاهش را شاهین معادل 32 میلیون تومان و کوییک پلاس اتوماتیک معادل 50 میلیون تومان ثبت نموده اند.

قیمت محصولات پرتیراژ دو خودروساز بزرگ در ابتدای ماه جاری (سه شنبه دوم خرداد ماه)، روز گذشته (چهارشنبه 17 خرداد ماه) و اندازه کاشه طی این 15 روز به توضیح زیر است:

لازم به ذکر است که برخلاف آنچه مقرر شد به منظور ساماندهی بازار خودرو تا اطلاع ثانوی از درج قیمت خودرو ها اعم از صفر و کارنموده، خوددداری گردد و مرجع رسمی اعلام قیمت ها اتحادیه نمایشگاه و فروشندگان اتومبیل تهران (با توجه به هماهنگی های به عمل آمده با اتحادیه مذکور) باشد، اما آخرین فهرست قیمت ارائه شده به وسیله اتحادیه مختص دوم خرداد ماه است و پس از آن فهرست قیمتی به وسیله اتحادیه در سایت این اتحادیه (www.uead.ir) ارائه نشده است. قیمت ها روز گذشته نیز از نمایشگاه داران سطح شهر اخذ شده است.

یادآوری می گردد که به دستور سازمان حمایت، تا اطلاع ثانوی و به منظور ساماندهی بازار خودرو مقرر است از اعلام و درج قیمت فروش نقدی خودرو های صفر کیلومتر فراوری داخل در سایت های فروش جلوگیری گردد و قیمت های معاملاتی از سقف آخرین قیمت بارگذاری شده در سایت اتحادیه صنف دارندگان نمایشگاه و فروشندگان اتومبیل تهران تجاوز نکند.

منبع: فرارو

به "ریزش شدید قیمت خودرو در بازار طی دو هفته" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ریزش شدید قیمت خودرو در بازار طی دو هفته"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید