زنان از واکسن کرونا استقبال بیشتری کردند، هشدار سازمان جهانی بهداشت درباره سونامی کرونا

به گزارش وبلاگ فروشندگان، خبرگزاری خبرنگاران-سرپرست فنی سازمان دنیای بهداشت هشدار داد دنیا با سونامی کرونا به علت شیوع مشترک سویه های دلتا و اومیکرون روبرو است.

زنان از واکسن کرونا استقبال بیشتری کردند، هشدار سازمان جهانی بهداشت درباره سونامی کرونا

به گزارش خبرگزاری وبلاگ فروشندگان، ماریا ون کرخوف سرپرست فنی سازمان دنیای بهداشت (WHO) طی مصاحبه ای هشدار داد دنیا با سونامی ابتلا به کرونا به دلیل شیوع مشترک دلتا و اومیکرون روبرو است.

به گزارش شبکه راشا تودی، در مقاله ای که روز سه شنبه در روزنامه اسپانیایی El Pais منتشر شد، ون کرخوف این نگرانی را مطرح نمود که واکسیناسیون به تنهایی برای کنترل شیوع دو سویه بسیار قابل انتقال ویروس کرونا کافی نیست.

وی در این خصوص گفت: من فکر می کنم ما با سونامی ابتلا در دنیا، هم دلتا و هم اومیکرونروبرو هستیم. واکسیناسیون به تنهایی کافی نیست. واکسیناسیون از بیماری های جدی و مرگ جلوگیری می نماید، اما به طور کامل مانع ابتلا نمی گردد.

این مقام سازمان دنیای بهداشت با اشاره به شرایط اروپا هشدار داد: انتظار می رود که اومیکرونبتواند تا حدی از واکنش ایمنی فرار کند.

او با ترغیب دولت ها به واکنش پیشگیرانه به خطر ناشی از سویه های نو کروناویروس، گفت که آن ها نباید منتظر افزایش تعداد بستری ها برای اقدام باشند، زیرا سویه های موجود همین حالا هم اثرگذاری ویرانگر خود را شروع نموده اند.

وی با ابراز نگرانی از تأثیر سویه نو اومیکروناذعان کرد که سازمان دنیای بهداشت در حال حاضر اطلاعات بسیار محدودی دارد و اضافه نمود: اگر می خواهیم این ویروس را در سال 2022 از بین ببریم، همچنان باید محتاط باشیم. ما باید انتقال را به سطوح پایین کاهش دهیم، از بیماری های جدی با واکسیناسیون اجتناب کنیم و به درمان زودرس دست یابیم. سال 2022 باید سالی باشد که ما این کار را انجام می دهیم.

سازمان دنیای بهداشت تاکید نموده تحلیل ها نشان می دهد جهش های موجود در سویه اومیکرونفعالیت های خنثی نماینده آنتی بادی ها و در نتیجه ایمنی طبیعی بدن را کاهش می دهد. با این حال، این سازمان دنیای گفته که به اطلاعات بیشتری برای تعیین مقدار اثربخشی واکسن ها علیه سویه اومیکروننیاز است.

دانشکده بهداشت لندن هشدار داده که اومیکرون در انگلیس در حال توسعه است و می تواند باعث مرگ 75000 نفر دیگر در انگلیس گردد، مگر اینکه محدودیت های شدیدتر اعمال گردد.

در انگلیس، اسکاتلند، ولز و ایرلند شمالی افزایش سطح هشدار از سطح سه تا چهار توصیه شده و این بدان معنی است که آن ها انتقال ویروس را بالا ارزیابی می نمایند.گفته شده که بر اساس شواهد اولیه، اومیکرون بسیار سریعتر از سویه دلتا توسعه می یابد.

بعلاوه یک متخصص سرشناس ویروس شناسی هشدار داده که 32000 نفری که انتظار جشن کریسمس و سال نو را در آمریکا دارند، قبل از آن به دلیل ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده اند.

اظهارات دکتر گرگوری پولند در حالی مطرح شده که توالی نشان می دهد سویه نو اومیکرونکرونا به نیمی از کل استان های ایالات متحده راه یافته است.

473 فوت ناشی از کرونا در آلمان

موسسه ویروس شناسی روبرت کخ آلمان آمار تلفات کرونا را در شبانه روز گذشته 473 نفر اظهار داشت.

موسسه ویروس شناسی روبرت کخ آلمان آمار تلفات کرونا را در شبانه روز گذشته 473 نفر اظهار داشت. در موج چهارم کرونا مجموع تلفات این ویروس به 106 هزار و 227 مورد رسیده است.

در شبانه روز گذشته حدود 31 هزار مورد نو ابتلا نیز در آلمان به ثبت رسید. این آمار ها در شرایطی است که در آلمان که از نخستین فراوری نمایندگان واکسن ضد کرونا به شمار می رود هنوز 69.7 درصد یعنی 57.9 میلیون نفر از جمعیت این کشور واکسینه شده اند و این از هدف دولت یعنی واکسیناسیون دستکم 80 درصدی عقب تر است.

نتایج عالی قرص خوراکی ضدکرونای فایزر

شرکت فایزر می گوید در تحلیل نهایی قرص خوراکی ضد ویروس کرونای ساخت این شرکت در پیشگیری از بستری شدن و مرگ در بیماران پرخطر حدود 90 درصد اثربخشی دارد.

به گزارش رویترز این شرکت داروسازی آمریکایی بعلاوه گفت که داده های آزمایشگاهی تازه نشان می دهد این دارو اثربخشی اش در برابر سویه اومیکرون کرونا را هم حفظ نموده است.

فایزر ماه پیش اظهار داشت که نتایج مقدماتی آنالیز اش در 1200 نفر نشان داده است قرص خوراکی اش در پیشگیری از بستری شدن یا مرگ های ناشی از کووید-19 89 درصد اثربخشی دارد. داده های نهایی این آنالیز که روز سه شنبه منتشر شد، شامل آنالیز این دارو در 1000 نفر اضافی هم می گردد.

نتایج نهایی نشان داد در گروهی که قرص ضدویروسی را دریافت می کردند، هیج مورد مرگی رخ نداده، اما در گروه دریافت نمایندگان دارونما (قرص بی اثر) 12 مورد مرگ اتفاق افتاده است.

قرص فایزر یک قرص ترکیبی است که شامل یک داروی تجربی نو، از گروه مهارنماینده های آنزیم پروتئاز (یک آنزیم کلیدی برای تکثیر ویروس) و یک داروی ضدویروسی قدیمی تر به نام ریتانوویر است. اگر این قرص تایید گردد با نام تجاری پاکسلووید (Paxlovid) عرضه خواهد شد.

فایزر بعلاوه داده های ابتدایی دومین کارآزمایی بالینی اش با این قرص را منتشر نموده است که نشان می دهد این قرص مقدار بستری شدن بزرگسالانی را در گروه پرخطر قرار ندارند، را نیز به دلیل کرونا حدود 70 درصد کاهش می دهد.

فایزر می گوید در دسترس نهاده شدن این قرص می تواند از موارد زیادی از بستری شدن جلوگیری کند و جان های بسیاری را نجات دهد و بعلاوه اگر افراد آن را در ابتدای عفونت کرونا مصرف نمایند، احتمالا می تواند سرایت ویروس را هم به مقدار زیادی کاهش دهد.

مقامات فایزر می گویند انتظار دارند این قرص به زودی برای مصرف در افراد پرخطر از لحاظ دچار شدن به بیماری شدید کووید-19 بوسیله سازمان غذا و داروی آمریکا و سازمان های ناظر دارویی در انگلیس و اروپا تایید گردد.

در حال حاضر درمان خوراکی ضدویروسی تاییدشده برای کرونا در آمریکا و اروپا وجود ندارد.

فایزر بعلاوه می گوید آنالیز های آزمایشگاهی اخیر نشان داده است که این قرص بر ضد آنزیم پروتئاز سویه اومیکرون نیز به همان مقدار پروتئاز سایر سویه های نگران نماینده کروناویروس موثر است.

فایزر گفته است که می تواند 180000 دوره درمانی قرص پاکسلووید را تا انتها امسال میلادی 2021 به بازار عرضه کند و میخواهد دست کم 80 میلیون دوره درمانی دیگر را نیز در سال 2022 تولد کند.

زنان از واکسن کرونا استقبال بیشتری کردند

جداول و آمارهای وزارت بهداشت از فرایند واکسیناسیون در جمعیت بالای 10 سال در کشور، حاکی از این است که مردان کمتر از زنان واکسن کرونا زده اند.

برنامه کشوری واکسیناسیون در ماه های گذشته و در پی افزایش واردات واکسن، سرعت بیشتری به خود گرفته است. به طوری که تا کنون تا کنون 58 میلیون و 778 هزار و 763 نفر دوز اول، 49 میلیون و 560 هزار و 783 نفر دوز دوم و دو میلیون و 745 هزار و 192 نفر، دوز سوم واکسن کرونا را تزریق نموده اند.

مجموع واکسن های تزریق شده در کشور، تا روز گذشته (22 آذر 1400) به 111 میلیون و 84 هزار و 738 دوز رسید.

با نگاهی به جدول بالا متوجه می شویم بانوان در برنامه واکسیناسیون از مردان جلوتر افتاده اند. به طوری که 17.7 درصد مردان هنوز واکسن نزده اند. در حالی که 16.4 درصد زنان بالای 10 سال هنوز واکسن نزده اند.

در جدول بالا، شرایط واکسیناسیون دوزهای اول تا سوم در رده های مختلف سنی مورد ارزیابی نهاده شده است. بر اساس این نمودار، تعیین است که افرادی بالای 80 سال کشور بیشترین واکسن کرونا را در دوزهای اول تا سوم دریافت نموده اند.

متأسفانه در نمودار بالا مشاهده می کنیم که 31.2 درصد جمعیت بالای 10 سال کشور هنوز واکسن نزده اند.

طبق نمودار بالا، کمترین گروه های سنی که تا به امروز واکسن نزده اند، جمعیت 10 تا 14 سال با 51.2 درصد هستند.

در حال حاضر، مهم ترین راه چاره مقابله با کرونا، واکسیناسیون و رعایت پروتکل های بهداشتی است

اصلاح واکسن اسپوتنیک وی برای مقابله با گونه امیکرون ویروس کرونا انجام شد

رئیس مرکز گامالیا خبر داد که اصلاحیات واکسن اسپوتنیک وی علیه سویه امیکرون ویروس کرونا ایجاد شده است.

به گزارش اسپوتنیک، الکساندر گینتسبورگ رئیس مرکز گامالیا روز سه شنبه در این خصوص خبر داد.

وی بیان داشت: تا کنون هیچ مدرکی بدست نیامده که نشان دهد امیکرون جایگزین سویه دلتا خواهد شد. در این مورد شاید واکسن باید دو جزئی باشد که هم در برابر سویه دلتا و هم امیکرون محافظت کند. بنابراین استفاده از بستر نوی برای ساخت واکسن ها ضروری خواهد بود و موسسه گامالیا قبلا روی آن کار نموده است و در حال حاضر واکسن در مرحله آزمایش بالینی است.

به گفته گینتسبورگ اولین داده ها در مورد اثربخشی واکسن اسپوتنیک وی در برابر سویه امیکرون ممکن است در اوایل هفته آینده تعیین گردد.

وی اظهار داشت: در وهله اول می خواهم در مورد تاثیر واکسن ها بر فرآینده هایی که شما برشمردید صحبت کنم. من حاضرم این موضوع را به صورت تجربی بحث کنم. فکر می کنم که هفته آینده از آنجایی که کارکنان گاملیا در حال حاضر بر روی حل این مسئله کار می نمایند می توان گفت که چقدر واکسن اسپوتنیک وی آنتی بادی هایی که تشکیل می دهد در برابر سویه امیکرون موثرند.

به گفته وی اگر اثربخشی علیه این سویه دو تا شش برابر کمتر از سویه اولیه باشد دیگر نیازی به تغییر واکسن نیست.

واکسن فایزر از بستری شدن بیماران مبتلا به سویه اُمیکرون کرونا جلوگیری می نماید

نتایج یک آنالیز نشان می دهد: واکسن فایزر در موج شیوع سویه اُمیکرون می تواند از بستری شدن در بیمارستان جلوگیری کند.

آنالیز اجرا شده روی اثربخشی واکسن فایزر نشان داد: طی هفته های اخیر تزریق دو دُز از این واکسن توانسته تا 70 درصد از بستری شدن بیماران در آفریقای جنوبی که با افزایش قابل توجه موارد ابتلا به سویه اُمیکرون روبرو است، جلوگیری کند.

در این آنالیز تست مثبت 211 هزار بیمار در فاصله 15 نوامبر تا هفت دسامبر مورد استفاده نهاده شد که حدود 78 هزار مورد آن به سویه اُمیکرون نسبت داده شده است. هرچند ابتلای قطعی به سویه اُمیکرون در این 78 هزار مورد تست مثبت تایید نشده و به این معنی است که بر اساس این مطالعه نمی توان به یافته های قطعی دست یافت.

محققان آفریقای جنوبی تا به امروز حدود 550 توالی اُمیکرون را تایید نموده اند که این سویه 78 درصد توالی ها از ماه نوامبر را تشکیل می دهد و بیشتر از سویه غالب قبلی موسوم به دلتا است.

اواخر ماه گذشته آفریقای جنوبی درباره سویه اُمیکرون هشدار داد و اظهار داشت این سویه می تواند باعث افزایش مجدد موارد ابتلا در دنیا گردد. در نتیجه این هشدار، محدودیت های سفر در جنوب آفریقا اعمال شد. تعداد مبتلایان روزانه در آفریقای جنوبی طی روزهای اخیر به حدود 20 هزار مورد افزایش یافته است.

بر اساس تجزیه و تحلیل انجام گرفته تعیین شد که دو دُز واکسن فایزر می تواند تا 70 درصد در افراد در برابر بستری شدن در بیمارستان مصونیت ایجاد نموده و از افراد تا 33 درصد در برابر خطر ابتلا به عفونت محافظت کند. این درحالیست که اثربخشی این واکسن در پیشگیری از سویه دلتا 80 درصد و در جلوگیری از وخامت حال بیمار بالای 90 درصد بوده است.

انتخاب 2021 مجله تایم: سازندگان واکسن کرونا، قهرمانان سال شدند

مجله تایم به رسم هرسال دانشمندان سازنده واکسن کرونا را به عنوان قهرمانان سال 2021 و ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا و اسپیس ایکس را به عنوان شخصیت سال معرفی کرد.

مجله تایم به رسم هرسال دانشمندان سازنده واکسن کرونا را به عنوان قهرمانان سال 2021 و ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا و اسپیس ایکس، را به عنوان شخصیت سال معرفی کرد.

مجله تایم با انتشار تصویر چهار دانشمند روی جلدش، دانشمندان سازنده واکسن کرونا را به عنوان قهرمانان سال 2021 معرفی کرد. کیزمکیا کوربت، بارنی گراهام، کاتلین کاریتو و درو ویسمن به عنوان نمایندگان دانشمندان حوزه توسعه واکسن کرونا برگزیده شدند.

با اینکه دانشمندان سراسر دنیا به صورت گروهی و انفرادی برای ساخت واکسن کرونا کوشش کردند، اما مجله تایم این چهار دانشمند را به دلیل دستیابی به پیشرفتی با اهمیتی بسیار بالا و ارائه پلتفرم واکسن نوآورانه و بسیار تاثیرگذار بر اساس mRNA که تاثیرات آن بر سلامت و زندگی انسان ها بسیار فراتر از این همه گیری است، انتخاب نموده است. مجله تایم، سازندگان واکسن کرونا را نه تنها قهرمان بلکه معجزه آفرینان نیز نامیده است.

مجله تایم علاوه بر قهرمانان سال تا به امروز هنرمند سال، ورزشکار سال و شخصیت سال را نیز معرفی نموده است. امسال ایلان ماسک به عنوان شخصیت سال، اولیویا رودریگو، خواننده و ترانه سرا که امسال آلبوم ترش (Sour) را منتشر کرد، به عنوان هنرمند سال و سیمون بایلز به عنوان ورزشکار سال برگزیده شدند.

منبع: خبرگزاری آریا

به "زنان از واکسن کرونا استقبال بیشتری کردند، هشدار سازمان جهانی بهداشت درباره سونامی کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زنان از واکسن کرونا استقبال بیشتری کردند، هشدار سازمان جهانی بهداشت درباره سونامی کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید