نفت بی اعتنا به اُمیکرون صعودی ماند

به گزارش وبلاگ فروشندگان، قیمت نفت تحت تاثیر دلار ضعیفتر و با وجود افزایش محدودیت های کرونایی از سوی دولت های متعدد برای مقابله با شیوع واریانت اُمیکرون ویروس کرونا، روز پنج شنبه برای سومین روز متوالی افزایش یافت.

نفت بی اعتنا به اُمیکرون صعودی ماند

به گزارش ایسنا، بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا 35 سنت معادل 0.5 درصد افزایش یافت و به 73 دلار و 11 سنت در هر بشکه رسید. شاخص آمریکا روز چهارشنبه با 2.3 درصد افزایش بسته شده بود.

بهای معاملات نفت برنت با 40 سنت معادل 0.5 درصد افزایش، به 75 دلار و 69 سنت در هر بشکه صعود کرد و به افزایش 1.8 درصدی روز گذشته اضافه کرد.

افزایش چشمگیر قیمت های نفت در معاملات روز چهارشنبه تا حدود زیادی به علت کاهش بیش از حد ذخایر نفت آمریکا در هفته گذشته بود.

دلار ضعیفتر هم بازار های نفت را حمایت نموده است، زیرا کالا ها را برای خریداران غیرآمریکایی ارزانتر می نماید. دلار پس از انتشار آماری در روز چهارشنبه که نشان داد اعتماد مصرفی آمریکا در دسامبر بیش از حد مطلوب بهبود پیدا نموده است، نزدیک به پایینترین رکورد یک هفته اخیر نزول کرد.

نفت در حالی صعود می نماید که دولت های متعدد محدودیت هایی را برای آهسته کردن شیوع واریانت اُمیکرون اعمال می نمایند. شهر شیان چین روز چهارشنبه به 13 میلیون سکنه خود دستور داد در خانه بمانند.

اسکاتلند هم برای تجمعات از 26 دسامبر به مدت سه هفته محدودیت اعلام نموده و دو استان استرالیا استفاده از ماسک را در پی افزایش موارد ابتلا، اجباری نموده اند.

بازار تاثیر احتمالی محدودیت های کرونایی اخیر بر تقاضا برای سوخت را نادیده گرفته است، زیرا اوپک و متحدانش اعلام نموده اند در صورت لزوم در برنامه خود برای افزایش فراوری به مقدار 400 هزار بشکه در روز در ژانویه، تجدیدنظر خواهند کرد.

استفان بانسل، مدیرعامل شرکت مدرنا روز سه شنبه اعلام نمود این فراورینماینده واکسن انتظار ندارد مسئله ای در فراوری دوز تقویت نماینده برای حمایت در برابر واریانت اُمیکرون پیش بیاید.

شرکت فایزر که یکی از فراورینمایندگان اولیه واکسن های کووید 19 بوده است، اعلام نمود قرص کووید 19 این شرکت برای استفاده در خانه تایید شده است و این قرص برای کاهش عوارض بیماری و بستری شدن در بیمارستان موثر است.

بر اساس گزارش رویترز، ادوارد مویا، تحلیلگر شرکت OANDA در یادداشتی نوشت: واریانت اُمیکرون همچنان می تواند به اعمال تدابیر محدودنماینده بیشتری در اروپا و آسیا منجر گردد، اما قیمت ها شکسته نخواهند شد، زیرا اوپک پلاس به راحتی می تواند سطح فراوری خود را تنظیم کند.

منبع: فرارو

به "نفت بی اعتنا به اُمیکرون صعودی ماند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نفت بی اعتنا به اُمیکرون صعودی ماند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید