طرز تهیه کتلت مرغ با سیب زمینی خام و پخته

به گزارش وبلاگ فروشندگان، آیا در پی یک تجربه آشپزی مجذوب کننده و متفاوت هستید که علاوه بر خودتان، دیگران را هم شگفت زده کند؟ با ما همراه شوید تا به دنیایی از طعم ها و عطرهای خوشمزه دست پیدا کنید. در اینجا و در ادامه مقاله قبلی که طرز تهیه کتلت با گوشت را آنالیز نموده بودیم این بار می خواهیم طرز تهیه کتلت مرغ با سیب زمینی را به آسانی و با نکاتی حرفه ای به شما آموزش بدهید.

طرز تهیه کتلت مرغ با سیب زمینی خام و پخته

مواد لازم برای تهیه کتلت مرغ با سیب زمینی

  • مرغ پخته و ریش ریش شده 500 گرم
  • سیب زمینی 3 عدد
  • پیاز 2 عدد
  • سیر 2 حبه
  • تخم مرغ 2
  • نمک و فلفل به اندازه لازم

طرز تهیه کتلت مرغ با سیب زمینی

1. آماده کردن مرغ و سیب زمینی

اولین مرحله از طرز تهیه کتلت مرغ با سیب زمینی پخته این است که مرغ را با پیاز و ادویه مناسب خوب آبپز کنید بعد که پخت آن را ریش ریش کنید. هم زمان که مرغ می پزد سیب زمینی را هم با آب بپزید و وقتی پخت، پوستش را بگیرید و یا با گوشتکوب له یا رنده کنید.

2. مخلوط کردن مواد کتلت

حالا که مواد کتلت آماده است سیب زمینی و مرغ را با هم مخلوط کنید و یک پیاز را رنده کنید و خوب آبش را بگیرید و به مخلوط سیب زمینی و مرغ اضافه کنید و بعد یک تخم مرغ، نمک، فلفل و هر ادویه دیگری که مدنظرتان است را اضافه کنید و همه مواد را خوب مخلوط کنید.

3. سرخ کردن کتلت ها

در یک قابلمه مناسب روغن بریزید و روی حرارت بگذارید تا روغن داغ گردد بعد اندازهی از مایه کتلت بردارید و کف دستتان به آن شکل بدهید و بعد داخل روغن بیندازید و بگذارید یک سمت کتلت خوب سرخ گردد بعد روی دیگر را سرخ کنید و این کار آنقدر ادامه دهید که مواد کامل تمام گردد. کتلت های خوشمزه مرغ را می توانید همراه با خیارشور و گوجه و سبزی و البته ماست نوش جان کنید.

نکات تکمیلی برای تهیه کتلت

تهیه و پخت کتلت با وجودی که ساده است اما جزییاتی دارد که خوب است با دانستن فوت و فن های آن تجربه بهتری برای خود از تهیه این غذا رقم بزنید.

تهیه و پخت کتلت با سیب زمینی خام

اگر زمان کافی برای پختن سیب زمینی ندارید می توانید سیب زمینی خام را رنده کنید و در تهیه انواع کتلت بهره ببرید. فقط مهم است که بعد از رنده کردن سیب زمینی، آب آن را بگیرید تا کتلت شما موقع سرخ به ظرف نچسبد.

راز کتلت پوک و پفکی

برای داشتن یک کتلت پوک و پفکی بهتر است حتما به مواد کتلت اندازهی نان خشک پودر شده، یا آرد سوخاری یا آرد نخودچی اضافه کنید.

استفاده از سبزیجات در کنار ادویه در تهیه کتلت

کتلت مرغ خود را می توانید با سبزیجاتی مثل جعفری، یا سبزجات خشک مثل شوید و نعناع یا حتی پیازچه متفاوت کنید.

منبع: کتاب کاله

به "طرز تهیه کتلت مرغ با سیب زمینی خام و پخته" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه کتلت مرغ با سیب زمینی خام و پخته"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید