غول چینی در پی رقابت با ChatGPT؛ علی بابا مدل هوش مصنوعی خود را آزمایش می نماید

به گزارش وبلاگ فروشندگان، خبرگزاری South China Morning Post نیز می گوید مشتریان تجاری این شرکت می توانند از طریق اکانت رسمی WeChat کسب وکار ابری علی بابا به این چت بات دسترسی پیدا نمایند. افرادی که مایل به انجام این کار هستند، می توانند شماره تلفن و آدرس ایمیل خود را در اختیار این شرکت قرار دهند تا با آن ها تماس برقرار گردد.

غول چینی در پی رقابت با ChatGPT؛ علی بابا مدل هوش مصنوعی خود را آزمایش می نماید

گزارش ها حاکی از آن هستند که علی بابا آزمایش مدل هوش مصنوعی خود را آغاز نموده است و می خواهد با این محصول به جنگ ChatGPT برود.

به گزارش دیجیاتو، شرکت علی بابا، غول تجارت الکترونیک چین، درحال کار روی یک مدل هوش مصنوعی تازه است و از کاربران دعوت نموده تا به آزمایش چت بات آن ها موسوم به Tongyi Qianwen بپردازند. این چت بات در رقابت با ChatGPT ساخته شده که در ماه های اخیر توجهات بسیاری را به خود جلب نموده است.

براساس گزارش رویترز، علی بابا در پی شرکت هایی می گردد که حاضر به آزمایش چت بات هوش مصنوعی آن ها باشند. این چت بات ظاهراً نه برای عموم کاربران، بلکه با هدف استفاده تجاری از طریق کسب وکارها ساخته شده است. علی بابا در همین زمینه مکاتباتی را از طریق WeChat با شرکت ها انجام داده تا آزمایش این نرم افزار را آغاز نمایند.

خبرگزاری South China Morning Post نیز می گوید مشتریان تجاری این شرکت می توانند از طریق اکانت رسمی WeChat کسب وکار ابری علی بابا به این چت بات دسترسی پیدا نمایند. افرادی که مایل به انجام این کار هستند، می توانند شماره تلفن و آدرس ایمیل خود را در اختیار این شرکت قرار دهند تا با آن ها تماس برقرار گردد.

مدل هوش مصنوعی علی بابا رسماً معرفی می گردد

درحال حاضر اطلاعات زیادی درباره قابلیت های Tongyi Qianwen در دسترس نیست، اما کسب وکار ابری علی بابا سه شنبه همین هفته رویدادی برگزار خواهد نمود تا به صورت رسمی از این چت بات پرده بردارد. پس از این مراسم می توانیم مقایسه دقیق تری بین این هوش مصنوعی، ChatGPT، بینگ مایکروسافت و بارد گوگل داشته باشیم.

با توجه به رقابت سنگین شرکت های فناوری در حوزه هوش مصنوعی، اگر Tongyi Qianwen رجحان خاصی نسبت به محصولات رقبا داشته باشد، بقیه شرکت ها هم طبیعتاً بیکار نخواهند نشست و در پی توسعه مدل های خود می روند تا از این رقابت عقب نمانند.

بلومبرگ می گوید نام چت بات علی بابا با الهام از منسیوس، فیلسوف چینی، انتخاب شده است و ترجمه آن تقریباً معادل حقیقت هزاران سؤال است. از آنجایی که وب سایت مربوط به این سرویس تنها به زبان چینی در دسترس است، بعید به نظر می رسد که خود مدل هوش مصنوعی با زبان های دیگری عرضه گردد.

منبع: عصر ایران

به "غول چینی در پی رقابت با ChatGPT؛ علی بابا مدل هوش مصنوعی خود را آزمایش می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "غول چینی در پی رقابت با ChatGPT؛ علی بابا مدل هوش مصنوعی خود را آزمایش می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید