فروش تسلیحات آمریکا به عربستان، امارات و اردن

به گزارش وبلاگ فروشندگان، وزارت خارجه آمریکا فروش تسلیحات به عربستان،امارات و اردن را تایید کرد.

فروش تسلیحات آمریکا به عربستان، امارات و اردن

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ فروشندگان، واشنگتن فروش تسلیحات تازه به امارات، عربستان و اردن را تایید کرد.

رویترز بیان کرد که وزارت دفاع آمریکا طی بیانیه ای از فروش تسلیحات تازه به کشورهای عربستان، امارات و اردن اطلاع داد.

واشنگتن موافقت کرد که 31 سیستم توزیع اطلاعات چند وظیفه ای را به قیمت 23.7 میلیون دلار به عربستان سعودی بفروشد تا سیستم های دفاع موشکی خود را مدرن کند.

وزارت امور خارجه بعلاوه با فروش 30 میلیون دلار قطعات یدکی سامانه های دفاع موشکی هاوک به امارات موافقت کرد. این تسلیحات بعلاوه شامل 65 میلیون دلار تجهیزات برای سیستم های ضدهوایی پاتریوت، هاوک و تاد امارات متحده عربی است.

قرارداد فروش به امارات شامل تجهیزات نظامی، از جمله قطعات نگهداری ویژه تجهیزات نظامی و رادارهای ردیابی است.

بر اساس این قرارداد، آمریکا میخواهد بیش از چهار میلیارد دلار تسلیحات، شامل جنگنده های اف-16 و موشک های راهنمایی شونده به اردن تحویل دهد.

پنتاگون با اعلام این خبر مدعی شد حمایت از سیستم های ضدهوایی موجود در کشورهای هم پیمان آمریکا، توانایی این کشورها برای برطرف تهدیدها و آمادگی برای مواجهه با شرایط بحرانی دفاع ضد هوایی را افزایش خواهد داد.

در ادامه این بیانیه آمده است که فروش این تسلیحات برای حمایت از اهداف امنیت ملی ایالات متحده و ثبات سیاسی و پیشرفت مالی آمریکا در خاورمیانه بسیار مهم است.

آژانس همکاری امنیتی و دفاعی ایالات متحده گفت که هیچ یک از این فروش عمده تسلیحات تعادل نظامی در منطقه را تغییر نخواهد داد.

مقامات ایالات متحده در روزهای اخیر کوشش نموده اند تا به متحدان استراتژیک خود در خلیج فارس از جمله عربستان سعودی و امارات نسبت به حمایت دفاعی اطمینان دهند.

داده های وزارت دفاع آمریکا حاکی از این هستند که با وجود اینکه جو بایدن رئیس جمهور این کشور توقف حمایت واشنگتن از جنگ علیه یمن را بیان کرد اما فروش سلاح های آمریکایی به عربستان ادامه دارند.

نتایج یک تحقیق حاکی از این است که ارزش قراردادهای تسلیحاتی امضا شده از مارس 2015 نزدیک به 28.4 میلیارد دلار هستند که 20 قرارداد آنها به ارزش 1.2 میلیارد دلار در دوره ریاست جمهوری جو بایدن در امسال میلادی امضا شده اند.

عربستان در همان مقطع زمانی حدود 34 میلیارد دلار را نیز برای خرید اسلحه از دیگر طرف ها هزینه کرد و بر این اساس خریدهای نظامی عربستان از منابع آمریکایی از ابتدای حمله اش به یمن تا امروز حدود 63 میلیارد دلار برآورد می گردد.

این در حالی است که اخیرا سه عضو مجلس سنای آمریکا مخالفت خود را با امضای قراردادی تسلیحاتی با عربستان شامل 280 موشک پیشرفته هوا به هوای میان برد مدل ای آی ام 120 سی7 و 596 موشک اندار مدل ال ای یو 128 و دیگر مهمات بیان کردند.

بایدن چهارم فوریه جاری توقف حمایت های آمریکا از جنگ علیه یمن و توقف فروش های تسلیحاتی به عربستان را بیان کرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "فروش تسلیحات آمریکا به عربستان، امارات و اردن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فروش تسلیحات آمریکا به عربستان، امارات و اردن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید