قیمت مرغ به کیلویی 100 هزار تومان رسید

به گزارش وبلاگ فروشندگان، خبرنگاران- قیمت مرغ با عبور از نرخ مصوب در یکسری از خرده فروشی های تهران به کیلویی 100 هزار تومان رسیده است. یعنی خرید یک مرغ دو کیلویی تقریبا 200 هزار تومان آب می خورد و در فروشگاه های زنجیره ای که هزینه بسته بندی هم وسط می آید، بسته دو کیلویی مرغ خرد شده مهیاپروتئین را نزدیک 245 هزار تومان می فروشند. خود فروشنده های مرغ در تهران مرغ زنده را به جای نرخ مصوب کیلویی 52 هزار تومان، به شکل میانه کیلویی 67 هزار تومان می خرند و دبیر کانون مرغداران کشور در توجیه افزایش قیمت مرغ مثل همواره بحث کمبود و کاهش عرضه به بازار را مطرح نموده است.

قیمت مرغ به کیلویی 100 هزار تومان رسید

قیمت مرغ گرم در تهران؛ حداقل 73، حداکثر 100 هزار تومان

به گزارش وبلاگ فروشندگان، قیمت مرغ در شهری مثل تهران دست کم 73 هزار تومان است. البته برای خرید مرغ کیلویی 73 هزار تومان باید شانستان را در همان دقایق ابتدایی ورود بار تازه به میادین میوه و تره بار امتحان کنید وگرنه تقریبا در همه خرده فروشی قیمت مرغ با نرخ مصوب فاصله دارد. قیمت مرغ به طور میانه در خرده فروشی های تهران کمی بیش از کیلویی 85 هزار تومان است و در محله های شمالی مرکز قیمت مرغ شش رقمی شده و درحال حاضر به کیلویی 100 هزار تومان رسیده است.

قیمت مرغ درحالی از نرخ مصوب عبور نموده که خود فروشنده ها هم مرغ را بیشتر از قیمت مشخص شده می خرند. نیمه اول اردیبهشت بود که همزمان با اعلام قیمت مصوب تازه مرغ، قیمت مرغ زنده به کیلویی 52 هزار تومان رسید، اما درحال حاضر در همان تهران مرغ به طور میانه با قیمت کیلویی 67 هزار تومان به خرده فروشی ها می رسد. یکسری از فروشنده ها می گویند مرغ را کیلویی 70 هزار تومان می خرند و کف قیمت مرغ زنده در تهران به حدود 65 هزار تومان یعنی 12 هزار تومان بیشتر از نرخ مصوب رسیده است.

قیمت مرغ در مازندران هم فاصله زیادی با نرخ مصوب پیدا نموده و برای مصرف نماینده حداقل به کیلویی 91 هزار تومان و حداکثر 99 هزار تومان رسیده است. در فارس مرغ را روز پنجشنبه 15 تیر بین کیلویی 92 تا 93 هزار تومان فروختند و مردم در استان کهگیلویه و بویر احمد بابت هر کیلو مرغ 88 تا 90 هزار تومان پرداخت کردند. آن طرف در یکسری استان ها مثل گیلان و کردستان به خاطراینکه هنوز چیزی به نام کمبود مرغ وجود ندارد، آن را حوالی نرخ مصوب خرید و فروش می نمایند. دبیر کانون مرغداران کشور می گوید قرارمان فراوری 110 میلیون مرغ در ماه است که خب این حجم از فراوری فعلا محقق نشده است. پرویز فروغی در واکنش به افزایش قیمت مرغ گفته به خاطر کاهش عرضه، مرغ زنده گران تر از نرخ مصوب به مرغداری می رسد و از آنجا به بعد بسته به انصاف فروشنده ها بین کیلویی 80 تا 100 هزار تومان به مردم فروخته می گردد.

قیمت مرغ پاک شده؛ 245 هزار تومان

خرید مرغ خرد شده از فروشگاه های زنجیره ای به خاطر بسته بندی و فاکتور های دیگر بیشتر از مرغ فروشی ها تمام می گردد. مثلا مرغ کامل خردشده مهیاپروتئین با وزن تقریبی دو کیلوگرم 245 هزار تومان فروخته می گردد و می توانیم ارزش هر کیلو از آن را 122 هزار و 500 تومان بدانیم. البته آن را بدون پوست می فروشند و آن طرف قیمت مرغ دوکیلویی برند قزوین مرغ که با پوست در بسته بندی قرار می گیرد، 159 هزار و 600 تومان است.

قیمت سینه مرغ پویاپروتئین که در بسته های دو کیلویی فروخته می گردد، به 316 هزار و 800 تومان رسیده است. شنیسل مرغ برند آوا یکی دیگر از بسته های گرانقیمتی است که در فروشگاه های زنجیره ای پیدا می کنیم و این یکی را هم با وزن دو کیلو، 316 هزار و 800 تومان می فروشند. قیمت بسته دو کیلویی ساق بدون پوست برند رزا به 261 هزار تومان رسیده است. ران و سینه دو کیلویی برند آوا 246 هزار و 600 تومان فروخته می گردد.

گردن بی پوست رزا یکی از مقرون به صرفه ترین بسته های یک کیلویی مرغ خرد شده است و قیمتش 28 هزار و 800 تومان است. بسته یک کیلویی بال و بازو رزا و آوا 102 هزار و 600 تومان فروخته می شوند و بسته نیم کیلویی گوشت چرخنموده مهیاپروتئین 88 هزار تومان قیمت دارد.

قیمت مرغ خردشده در فروشگاه های زنجیره ای

انواع مرغ قطعه بندی

وزن

قیمت

مرغ کامل بی پوست (مهیاپروئین)

دو کیلو

244 هزار و 800 تومان

مرغ کامل با پوست (قزوین مرغ)

دو کیلو

159 هزار و 600 هزار تومان

سینه مرغ بی پوست (پویاپروتئین)

دو کیلو

316 هزار و 800 تومان

شنیسل مرغ (آوا)

دو کیلو

316 هزار و 800 تومان

ساق بدون پوست (رزا)

دو کیلو

261 هزار تومان

ران و سینه دو کیلویی (آوا)

دو کیلو

246 هزار و 600 تومان

بال و بازو (آوا)

یک کیلو

102 هزار و 600 تومان

گوشت چرخنموده (مهیاپروتئین)

نیم کیلو

88 هزار تومان

گردن بی پوست (رزا)

یک کیلو

28 هزار و 800 تومان

منبع: فرارو

به "قیمت مرغ به کیلویی 100 هزار تومان رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیمت مرغ به کیلویی 100 هزار تومان رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید