هر آنچه که باید درباره هوشمند سازی خانه و پکیج های امنیتی بدانیم

به گزارش وبلاگ فروشندگان، رپرتاژ آگهی - اگر از شما بپرسند مهم ترین و ارزشمند ترین دارایی تان در زندگی چیست چه می گویید؟ آیا غیر از این است که بدون لحظه ای فکر و درنگ به یاد خانواده و عزیزانتان افتاده و از آسایش و آرامش آن ها نام می برید؟

هر آنچه که باید درباره هوشمند سازی خانه و پکیج های امنیتی بدانیم

واضح است که مهم ترین هدفی که همه ما در زندگی مان در کوشش برای دستیابی به آن هستیم، امنیت است. وقتی از امنیت صحبت می کنیم، منظورمان تمام جنبه های امنیت می باشد؛ امنیت روانی، امنیت جانی و مالی. اما چه قدر برای حفاظت از دارایی ها و ثمره کوشش های شبانه روز خود اهمیت قائل ایم؟ آیا همین قدر که خودرو مان به پیشرفته ترین سیستم های ضد سرقت مجهز باشد کافی است و به این ترتیب از ما و دارایی هایمان محافظت می شود؟

اگر تا به حال به حفظ امنیت خانه و محل کار و چگونگی ممکن شدن این امنیت فکر ننموده اید، وقت آن رسیده که پیش از آن که دیر شود اطلاعات خود را در این زمینه افزایش دهید.

در این مطلب کوشش داریم تا شما را با راه های مختلفی برای ایجاد امنیت در خانه و حتی محل کارتان آشنا کنیم؛ خواندن این مقاله چند دقیقه بیشتر از وقتتان را نخواهد گرفت، پس تا خاتمه با ما همراه بمانید.

تجهیزات هوشمند ساز خانه کدام اند؟

وقتی از هوشمند سازی خانه صحبت می کنیم، می توان دو هدف کلی را برای آن متصور بود. یکی از این اهداف ارتقای ایمنی ساختمان و دیگری سادگی کارهای روزانه مان می باشد؛ چرا که بسیاری از تجهیزات هوشمند ساز، جنبه امنیتی ندارند.

اما در این جا می خواهیم تجهیزات هوشمند سازی را به شما معرفی کنیم که وجودشان باعث تضمین ایمنی ما و اموالمان می شود. از جمله این تجهیزات می توان به دوربین های مدار بسته و پکیج های دزدگیر اشاره نمود که البته خود این پکیج ها شامل ابزارآلات مختلفی می گردند.

تجهیزات امنیتی همچون دزدگیر های اماکن، سنسور های حرارتی، سنسور های حرکتی و تشخیص دهنده حضور، چشمی ها، آژیر های داخلی و بیرونی، تلفن نماینده ها، تاچ پنل ها و… اشاره نمود.

احتمالاً تا به حال تصاویر ثبت شده توسط دوربین های مدار بسته ای را در اینترنت دیده اید که بواسطه آن ها نیروی پلیس توانسته فرد متخلف را بیابد و مشمول قانون کند. بنابراین می توان گفت کمتر کسی است که با دوربین ها نظارتی و اهمیت استفاده از آن ها اطلاع نداشته باشد.

البته سایر تجهیزات امنیتی نام برده نیز بدون تعارف به صورت جمعی و در کنار هم، سطح بسیار پیشرفته ای از امنیت و حفاظت را برای ما به ارمغان می آورند.

چرا باید خانه خود را هوشمند سازیم؟

شاید مهم ترین سوالی که پیش از هر چیز باید به آن پاسخ دهیم این است که اصلاً هوشمند سازی خانه چه ضرورتی دارد و چه مزایایی را برای ما فراهم می نماید؟

در جواب باید گفت هوشمند سازی خانه چه از نظر امنیتی و چه از جنبه های دیگر، باعث می شود تا کنترل و تسلط ما بر وقایع و شرایط موجود بیشتر شود. این موضوع را با بیان چند مثال ساده و ملموس برایتان توضیح خواهیم داد.

تصور کنید شما برای درب بیرونی خانه و محیط داخلی لابی، یک دوربین مدار بسته تهیه نموده و از طرف دیگر برای دسترسی به تصاویر در حال ضبط، یک تاچ پنل را نیز درون خانه نصب نموده اید. با استفاده از این ابزارآلات شما می توانید با هر بار ورود و خروج افراد ناشناس به محل سکونتتان از خروج و یا رفتار مشکوک آن ها مطلع شد.

علاوه بر این، با استفاده از پکیج های امنیتی و نصب تعدادی چشمی، دزدگیر، آژیر و دستگاه تلفن نماینده در نقاط مختلف ساختمانتان می توانید از ورود و حضور دزد با خبر شوید. برای مثال زمانی را تصور کنید که به قصد سفر خانه را ترک نموده اید و در غیاب شما، دزدی قصد ورود به منزلتان را دارد و توسط چشمی ها و سنسور ها شناسایی می شود.

دستگاه تلفن نماینده که یکی از تجهیزات امنیتی است با دریافت پیغام خطر از سنسور ها به طور اتوماتیک و به سرعت با شماره تلفنی که شما برای آن تعریف نموده اید تماس گرفته و با ارسال پیغامی پیش فرض شما را مطلع می سازد. شما به این ترتیب می توانید با همسایه هایتان تماس بگیرید و آن ها را نیز از خطر موجود مطلع کنید.

البته تمامی این وقایع در حالی رخ می دهند که سنسور ها از پیش آژیر را به صدا در آورده و دزد را ترسانده و به احتمال زیاد مجبور به ترک محل نموده اند.

برای حفظ امنیت خانه خود از کجا آغاز کنیم؟

واقعیت آن است که بر خلاف تصور عموم، هوشمند سازی خانه و ارتقاء سیستم امنیتی آن احتیاجمند صرف هزینه های هنگفت و عجیب و غریب نیست! شما می توانید با تهیه پکیج های آماده امنیتی و نظارتی تمام تجهیزات مورد احتیاج برای حفظ امنیت خانه یا محل کار خود را یک جا بدست آورید.

ابزاری مثل دوربین های مدار بسته و چشمی ها جدا از کاربرد حرفه ای و تخصصی شان این مزیت را نیز دارند که دیده شدنشان توسط یک دزد به خودی خود او را از مقاصدش منصرف کند. چرا که به جرئت می توان گفت هدف اول و اصلی دزدان، خانه ها و ساختمان هایی اند که از وجود سیستم های امنیتی بی بهره اند.

همانطور که گفته شد، عملکرد این ابزارآلات در کنار سایر تجهیزات امنیتی از جمله دستگاه تلفن نماینده، دزدگیر، تاچ پنل و… کامل می شود.

جالب است بدانید…

ابزار دیگری که شاید به حوزه امنیت بی ربط به نظر بیاید، کلید و پریز های هوشمند هستند که با گوشی موبایل قابل کنترل می باشند. شاید برایتان جالب باشد بدانید، زمانی که به مسافرت می روید، می توانید با استفاده از ارتباط اینترنتی چراغ های خانه را از راه دور تحت کنترل داشته باشید و آن ها را خاموش و روشن نمایید. به این ترتیب دزدان متوجه عدم حضور شما در خانه نخواهند شد و از قصد خود منصرف می شوند.

معرفی شناخته شده ترین برند های تجهیزات امنیتی

تکنولوژی رو به پیشرفت تجهیزات امنیتی باعث شده تا برند های زیادی برای فراوری و عرضه ابزارآلات نظارتی به این حوزه ورود نمایند. همچنین به دلیل عدم ثبات شرایط مالی و نوسانات قیمت، بعضی از عرضه نمایندگان تجهیزات امنیتی نماد های غیر اصیل و غیر معتبر را به مشتریان خود ارائه می نمایند.

با توجه این موضوع، بد نیست تا قبل از اقدام به خرید تجهیزات هوشمند ساز خانه، با تعدادی از شناخته شده ترین برند های فعال در بازار ایران آشنا شد. برند هایی همچون آی تی آر، ویزیترون، هایلوک، هایک ویژن، داهوا و تیاندی از جمله نماد های فعال در حوزه فراوری انواع دوربین های مدار بسته هستند که البته بعضی از آن ها ابزارآلات امنیتی دیگری را نیز ارائه می نمایند.

برای مثال شرکت های آی تی آر، ویزیترون، هنسکیوس و اینترا از جمله برند هایی هستند که به طور ویژه در ارائه پکیج های امنیتی فعالیت می نمایند و سال هاست که صندلی ویژه خود را در بازار یافته اند.

چگونه از اصالت تجهیزات امنیتی مطمئن شویم؟

شاید در گذشته بسیاری از ما برای تحقیق در مورد اصالت یک برند و کسب اطلاعات درباره یک محصول به صورت حضوری به فروشگاه های مختلف سر می زدیم. اما این روز ها با مشغله زیاد و محدودیت هایمان در خروج از خانه به دلیل رواج ویروس کرونا، خرید های خود را طریق فروشگاه های اینترنتی انجام می دهیم.

اما نکته مهم برای اطمینان از اصالت کالا و ابزارآلات امنیتی که تهیه می کنیم آن است که به فروشگاه های تخصصی لوازم امنیتی مراجعه کنیم که به طور ویژه بر روی این حوزه خاص تمرکز دارند.

یکی از فروشگاه های اینترنتی تخصصی تجهیزات امنیتی و هوشمند ساز خانه، آلرت ایران می باشد که احتمالاً پیش از این نیز نام آن را شنیده اید. یکی از مزایای این مجموعه نسبت به رقبایش، تنوع بالای محصولات و برند های تحت پشتیبانی اش است که باعث خواهد شد تا با دست باز تری کالای مورد نظرتان را انتخاب کنید.

شاید برایتان جالب باشد بدانید فروشگاه اینترنتی آلرت ایران، صرفاً یک عرضه نماینده نیست و به لطف حضور تیم پشتیبانی متخصص خود در هر ساعتی جوابگوی سوالات و مسائل احتمالی شما برای نصب محصولات نیز می باشد.

علاوه بر این موارد، آلرت ایران با عرضه گارانتی معتبر و قابل اعتماد باعث آسودگی خاطر شما شده و در عین حال کیفیت بالا و اصالت محصولاتش را نیز به شما ثابت می نماید. یکی دیگر از خدمات قابل توجه مجموعه آلرت امکان اعزام نیروی فنی جهت نصب و آموزش کار با تجهیزات امنیتی است که شما خریداری نموده اید.

تمام این خدمات و مزایا باعث شده تا آلرت ایران بتواند صندلی ویژه خود را در میان عرضه نمایندگان تجهیزات امنیتی بیابد و در طی سالیان فعالیتش رضایت و اعتماد مشتریان خود را به خوبی جلب کند.

منبع: شفقنا اقتصادی

به "هر آنچه که باید درباره هوشمند سازی خانه و پکیج های امنیتی بدانیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هر آنچه که باید درباره هوشمند سازی خانه و پکیج های امنیتی بدانیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید