نمایشی که روی قله دماوند اجرا شد! ، یاسر خاسب آرزوهای مردم را بالای کوه برد

به گزارش وبلاگ فروشندگان، یاسر خاسب در جدیدترین تجربه اجرایی خود، نمایش آدموند را بر قله کوتاه دماوند اجرا کرد.

نمایشی که روی قله دماوند اجرا شد! ، یاسر خاسب آرزوهای مردم را بالای کوه برد

به گزارش وبلاگ فروشندگان، یاسر خاسب بازیگر و کارگردان تئاتر در باره جدیدترین تجربه اجرایی خود، گفت: جدیدترین تجربه گروه بدن دیوانه که با حمایت بنیاد رودکی و همکاری وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون کوهنوردی و هلال احمر انجام شد، پروژه سفر اجرایی آدموند است که به تازگی در روز تولد داراب (کوروش) بر قله دماوند اجرا شد. این اثر ترکیبی از افسانه آرش و سیزیف در جهت قله دماوند است.

او درباره موضوع و شیوه اجرای نمایش آدموند شرح داد: از بهار امسال تمرین های پروژه را شروع کردیم. با همکاری دوستان خوبم از بچه های مجسمه ساز حجمی به شکل گوی سپید ساخته شد و در ابتدا این گوی (همانند سنگ) را در میدان آزادی به میان مردم بردیم و هر کدام آزادانه آرزوها، حرف های دل، جملات و شعرهای مورد علاقه خود را روی آن نوشتند. سپس این گوی به تئاتر شهر برده شد و بعد از آن به شهر آمل که زادگاه اصلی آرش است و بخش های مختلف کوچه و بازار این شهر بردیم. در نهایت با این گوی که حاوی آرزوهای مردم و اقشار گوناگون بود، به همراه یک تیر نمادین ساخته شده به عنوان تیر آرش، به سمت قله دماوند رهسپار شدیم.

  • ماجرای تجاوز به حریم اثر 44 ساله در موزه هنرهای معاصر | داستان پرنده ماهی و حوض روغن

سرپرست گروه تئاتر بدن دیوانه یادآور شد: با همنوردی خانواده عزیز آریا کار صعود به قله دماوند را انجام دادم. در ابتدا فکر می کردم که در اجرای آدموند تنها مخاطبم خداوند باشد اما در جهت صعود به قله دماوند با کوهنوردان پر انرژی و افراد مختلفی روبرو شدم که این اثر را به یکی از پرمخاطب ترین کارهای من تبدیل کرد.

خاسب با اشاره به قرار گرفتن گوی سفید آرزوهای مردم و بعلاوه تیر نمادین آرش در قلب آن بر فراز قله دماوند، تأکید کرد: در افسانه آرش، او تیر را از کمان رها می نماید تا مرز ایران و توران را معین کند اما قصد من این بود که حد و مرزی را بین انسان ها بر روی زمین ترسیم نکنیم و همگی با عشق و آرزوها و امیدهایی که دارند در کنار یکدیگر قرار بگیرند.

این هنرمند تئاتر در سرانجام سخنان خود گفت: در این روزگار که طبیعت و زمین در حال نابودی به دست انسان هاست با نگاهی امروزی به سراغ افسانه آرش رفتم.

منبع: همشهری آنلاین

به "نمایشی که روی قله دماوند اجرا شد! ، یاسر خاسب آرزوهای مردم را بالای کوه برد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمایشی که روی قله دماوند اجرا شد! ، یاسر خاسب آرزوهای مردم را بالای کوه برد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید