افزایش فروش 20 میلیارد تومانی در دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران

به گزارش وبلاگ فروشندگان، تهران (پانا) - دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران با عملکرد اجرایی بهتری نسبت به دوره اول با فروش حدود 85 میلیارد تومانی 11 بهمن ماه به کار خود سرانجام داد.

افزایش فروش 20 میلیارد تومانی در دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران

به گزارش صبا، دومین دوره نمایشگاه مجازی کتاب تهران 11 بهمن ماه با فروش یک میلیون و 331 هزار نسخه کتاب به ارزش 852 میلیارد ریال به کار خود سرانجام داد. این درحالی ست که در اولین دوره نمایشگاه مجازی کتاب تهران یک میلیون و 254 هزار و 599 نسخه کتاب به ارزش 640 میلیارد و 258میلیون و 77هزار و 568 ریال به فروش رفته بود و در این دوره شاهد افزایش فروش حدود 20 میلیارد تومانی بودیم.

سال 99 با شیوع ویروس کرونا در ایران و تعطیلی نمایشگاه حضوری کتاب، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان رویداد جایگزین در پی برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب برآمد و ایوب دهقان کار مدیر عامل موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران با حکم معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان ریاست برگزاری نخستین نمایشگاه مجازی کتاب معرفی گردید.

در نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران، بیش از هزار ناشر حضور داشتند و بیش از 100 هزار عنوان کتاب برای عرضه در سایت نمایشگاه مجازی کتاب تهران ارائه شد. در اولین روزهای برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب تهران سایت خانه کتاب با مشکل روبرو شده بود و در سه روز ابتدایی نمایشگاه صفحه در دسترس مخاطبان قرار نداشت اما در این دوره این مشکل مرتفع شده بود و طبق اعلام مسئولان برگزارکننده نمایشگاه 500 حمله حیاتی از اختلال در سایت تا حمله به سمت پایگاه های اطلاعاتی دفع شده است.

یکی دیگر از وجوه تمایز دومین نمایشگاه مجازی کتاب برای سهولت در دسترسی جستجوی پیشرفته و موضوعی کتاب ها و دسته بندی ناشران بود که کار را برای پیدا کردن کتاب مورد نظر راحت تر می کرد، اما همچنان شکل معرفی کتاب ها باقی بود. معرفی کتاب ها در سایت خانه کتاب تنها به وسیله عکس جلد کتاب و فایل پی دی اف چند صفحه ابتدایی صورت می گرفت که اطلاعات چندانی به مخاطب نمی داد و گاهی از کیفیت خوبی برخوردار نبود.

در دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران شهرهای تهران، اصفهان و فارس بیشترین خریداران را داشته اند.

در نمایشگاه مجازی، کتاب ها با 20 درصد تخفیف و ارسال رایگان در دسترس مخاطبان نهاده شد و این رویداد از 3 تا 11 بهمن ماه برگزار گردید اما سایت نمایشگاه از سه روز قبل تر برای پیش خرید کتاب در دسترس نهاده شده بود.

منبع: خبرگزاری پانا

به "افزایش فروش 20 میلیارد تومانی در دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش فروش 20 میلیارد تومانی در دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید