با نوشابه خداحافظی کنید

به گزارش وبلاگ فروشندگان، یکی از مضرات مصرف نوشابه تغییر در متابولیسم بدن است. در نتیجه کاهش وزن با شدت کمتری اتفاق می افتد. در عین حال مصرف این نوشیدنی خطر ابتلا به سندرم متابولیک را نیز افزایش می یابد. این مشکل، بیماری قلبی را در پی دارد. محققان با مطالعاتی که بر روی خواص و مضرات نوشابه انجام داده اند، به این نتیجه رسیده اند که مصرف روزانه یک لیوان نوشابه، خطر ابتلا به سندرم متابولیک را افزایش می دهد.

با نوشابه خداحافظی کنید

نوشابه به کلیه های شما آسیب می رساند

یکی از مضرات مصرف نوشابه، آسیبی است که به کلیه ها وارد می نماید. در یک مطالعه که به وسیله تیم تحقیقاتی در دانشکده پزشکی هاروارد انجام شد، 3318 زن که به مصرف نوشابه عادت داشتند، مورد آنالیز قرار گرفتند. نتایج نشان می داد عملکرد کلیه های این بانوان در اثر مصرف نوشابه تا حد زیادی ضعیف شده است.

خطر ابتلا به دیابت

بیماری دیابت که امروزه بسیار شایع شده، تا حد زیادی نتیجه مصرف نوشابه های گازدار است. این نوشابه ها که با عناوین مختلفی عرضه می شوند، حاوی اندازه زیادی قند هستند. این قند باعث افزایش استرس در لوزالمعده می گردد. پس بدن قدرت خود را برای استفاده از انسولین از دست می دهد. نوشیدن یک یا دو لیوان نوشابه در طی روز، خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را تا 25 درصد افزایش می دهد.

رنگ های نوشابه سرطان زاست

برای فراوری نوشابه ها از رنگ های مصنوعی استفاده می گردد. این رنگ ها در واکنش قند با آمونیاک و سولفیت تحت فشار و دمای بسیار بالا فراوری می گردد. این واکنش شیمیایی منجر به تشکیل متیل ایمیدازول (2-MI) و متیل ایمیدازول (4-MI) می گردد. مطالعات زیادی نشان می دهد که دو ماده فراوری شده باعث سرطان ریه، کبد و تیروئید یا لوسمی می گردد.

نوشابه کالری بالایی دارد

یکی دیگر از مضرات نوشابه انرژی زا همچون فست فود، افزایش وزن بدن است. یک بطری کوچک نوشابه حاوی 17 قاشق شکر و 240 واحد کالری است. این کالری فاقد هرگونه ارزش غذایی است. پس با مصرف تنها یک لیوان نوشابه باید بیش از یک ساعت پیاده روی کنید تا 240 کالری را بسوزانید.

نوشابه خطر چاقی در بچه ها را افزایش می دهد

هر نوع نوشیدنی قندی که در روز مصرف می گردد، احتمال چاق شدن کودک را حدود 60٪ افزایش می دهد. نوشیدنی های قندی به سایر مسائل سلامتی بچه ها نیز مرتبط است که در بزرگسالی خود را نشان می دهد.

منبع:بهداشت نیوز

منبع: فرارو

به "با نوشابه خداحافظی کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با نوشابه خداحافظی کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید