تاثیر ثبت جهانی چهار عنصر میراث فرهنگی ناملموس در یونسکو در جذب توریست به ایران

به گزارش وبلاگ فروشندگان، ایلنا/ براساس آخرین اخبار منتشر شده، تاثیر ثبت جهانی چهار عنصر میراث فرهنگی ناملموس در یونسکو در جذب جهانگرد به ایران آنالیز شد.

تاثیر ثبت جهانی چهار عنصر میراث فرهنگی ناملموس در یونسکو در جذب توریست به ایران

محسن حاجی سعید (رئیس هیات مدیره جامعه انجمن های حرفه ای راهنمایان جهانگردی ایران) بیان نمود: برای جهانگردان بسیار مهم است آنچه خریداری یا از آن بازدید می نمایند، دارای هویت تعیین و شناخته شده باشد. اگر سطح آن استانی باشد، در یک مرحله برای آن فرد قابل اعتماد خواهد بود. اگر در سطح ملی باشد، دارای جایگاه ویژه تری خواهد بود و اگر بین المللی باشد بدون شک به آن اعتماد می نمایند. یعنی کافی است که به یک جهانگرد بگوییم جایی که می روید یک اثر جهانی است.

او ادامه داد: وقتی جهانگردان با یک برند شناخته شده در حوزه بین المللی روبرو می شوند با روی باز به آنجا مراجعه می نمایند. اگر حتی بخواهند بیشتر درباره یک اثر جهانی بدانند، می توانند به سایت یونسکو مراجعه و درباره آن مطالعه نمایند. همین موضوع به آنها یاری می نماید تا کار راهنمایان جهانگردی در معرفی این آثار ساده تر گردد و نیازی نیست راهنمایان جهانگردی آغاز به معرفی نمایند.

او درباره اهمیت ثبت مشترک این آثار گفت: حوزه فرهنگی ایران وسیع است و محدود به مرزهای امروز ایران نمی گردد. بسیاری از مواردی که در یونسکو ثبت می گردد بواسطه این حوزه فرهنگی وسیع بوده که فرهنگ ایران را نیز شامل می گردد. آیین هایی که در کشورهای دیگر بجز ایران نیز رایج است و ثبت جهانی می گردد، نقطه ضعف نیست. ثبت جهانی میراث فرهنگی ناملموس به شکل مشترک با کشورها نقطه قوت است.

حاجی سعید اضافه نمود: بعضی اوقات می بینیم که می گویند چرا آذربایجان ورزش زورخانه ای را ثبت نموده است؟ ما قبلا این را ثبت کردیم و موضوعی نیست که بخواهیم بگوییم نباید ثبت گردد. فرهنگ محدود به مرز سیاسی و جغرافیایی امروز نمی گردد. ثبت جهانی یک آیین و مراسم به وسیله چند کشور نقطه قوت است و نشان از اهمیت موضوع دارد.

منبع: همگردی

به "تاثیر ثبت جهانی چهار عنصر میراث فرهنگی ناملموس در یونسکو در جذب توریست به ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاثیر ثبت جهانی چهار عنصر میراث فرهنگی ناملموس در یونسکو در جذب توریست به ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید