حرکت در مسیر مهرآباد تا فرودگاه امام بدون چراغ قرمز

به گزارش وبلاگ فروشندگان، حجم کار در بزرگراه آزادگان فراوان است و از طرفی به علت تداخل ترافیکی مجبوریم عمده کار بازسازی بزرگراه را در ساعات شب انجام دهیم البته اقدامات مربوط به قسمت شمال بزرگراه شهید خرازی را در روز انجام می دهیم ولی مابقی مقاطع بزرگراه آزادگان را شب انجام می دهیم.

حرکت در مسیر مهرآباد تا فرودگاه امام بدون چراغ قرمز

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران گفت: با تکمیل شبکه بزرگراهی و اتصال آنها به یکدیگر همشهریان می توانند فرودگاه مهرآباد تا فرودگاه امام (ره) را بدون چراغ قرمز طی نمایند.

به گزارش مهر، عباس شعبانی معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران ضمن تبریک آغاز دهه کرامت درباره آخرین شرایط بزرگراه آزادگان اظهار کرد: با توجه به اینکه کندروهای بزرگراه آزادگان که نقش عمده و اساسی در این منطقه داشته و شأن بزرگراهی ایفا می نمایند، باید این بزرگراه را در قالب دو محور 38 کیلومتری در نظر بگیریم، سال هاست که رسیدگی کاملی به این بزرگراه نشده لذا احتیاج به رسیدگی و بازسازی کامل دارد.

وی گفت: بعلاوه حجم کار در بزرگراه آزادگان فراوان است و از طرفی به علت تداخل ترافیکی مجبوریم عمده کار بازسازی بزرگراه را در ساعات شب انجام دهیم البته اقدامات مربوط به قسمت شمال بزرگراه شهید خرازی را در روز انجام می دهیم ولی مابقی مقاطع بزرگراه آزادگان را شب انجام می دهیم.

شعبانی در ادامه توضیح داد: به علت اینکه بعضی مقاطع بزرگراه آزادگان حجم ترافیک بالایی دارد، احتیاجمند تکمیل بستر هم هستیم به همین علت بیش از حد معمول وقت گرفته می گردد. به عبارت دیگر باید بستر زیر آسفالت را به تحکیم مناسب برسانیم که مجدداً 6 ماه دیگر نخواهیم این اقدام را انجام دهیم. بزرگراه آزادگان شریان اصلی جنوب تهران است و حجم تردد به ویژه عبور و مرور ماشین های سنگین در آن بسیار بالاست.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران ادامه داد: از 35 هزار تن روکش آسفالت که باید انجام دهیم حدود 32 هزار تن را انجام داده ایم بنابراین تا زمان بازگشایی مدارس یعنی سرانجام شهریور ماه کار بازسازی روکش آسفالت بزرگراه آزادگان به سرانجام می رسد البته غیر از مقطع شمال بزرگراه شهید فهمیده (حدفاصل بزرگراه شهید خرازی تا بزرگراه شهید فهمیده) که به علت حجم بالای کار در آن محدوده، یک ماه دیرتر تحویل داده می گردد، اما مقطع اصلی بزرگراه و به عبارتی کل مسیر را 6 ماهه انجام خواهیم داد.

شعبانی با اشاره به سایر اقدامات معاونت عمرانی شهرداری تهران در زمینه بازسازی معابر بزرگراهی ابراز کرد: ما آغاز به تراش و روکش آسفالت 22 بزرگراه در تهران نموده ایم که عمده کار در شب و بخشی از آن در روز صورت می گیرد و آن تعداد را هم باید تا سرانجام شهریور ماه تحویل همشهریان بدهیم.

وی با اشاره به اقدامات در حال انجام در مورد تکمیل بزرگراه شهید بروجردی و شاخه غربی ادامه بزرگراه یادگار امام (ره) بر لزوم ساخت محور بزرگراهی شمالی - جنوبی در پهنه غرب تهران تاکید و اضافه نمود: محور شمالی -جنوبی پهنه شرق تهران، بزرگراه امام علی (ع) است اما در غرب تهران چنین محوری نداریم. بزرگراه شهید ستاری و بزرگراه شهید باکری به پهنه فرودگاه و اکباتان برخورد می نمایند و فقط بزرگراه یادگار امام (ره) می تواند شمال و جنوب مرکز در پهنه غرب را به یکدیگر متصل کند که آن هم باید به محور شهید بروجردی متصل گردد. در این شرایط همشهریان می توانند فرودگاه مهرآباد تا فرودگاه امام (ره) را بدون چراغ قرمز طی نمایند و از طرفی آزاد راه تهران- ساوه نیز به شبکه بزرگراهی غرب تهران متصل می گردد.

شعبانی بعلاوه اعلام نمود: قطعه 1 بزرگراه شهید بروجردی به طول 3 و هفت دهم کیلومتر در مرداد ماه افتتاح می گردد، قطعه 2 تا سرانجام سال به طول بیش از یک کیلومتر و انتهای بزرگراه یادگار امام (ره) تا بزرگراه شهید بروجردی هم 4 و نیم کیلومتر است که مقداری بیشتر طول می کشد و در سال آینده اتصال برقرار شده و در همین دوره مدیریت شهری تقدیم مردم می گردد.

منبع: عصر ایران

به "حرکت در مسیر مهرآباد تا فرودگاه امام بدون چراغ قرمز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حرکت در مسیر مهرآباد تا فرودگاه امام بدون چراغ قرمز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید