معماری و عمران

هوش مصنوعی صحبت کردن ایرانیان باستان را بازسازی کرد!

آیا تا به امروز از خود پرسیده اید که زبان های باستانی چگونه شنیده می شده اند؟ دیگر جای تعجب نیست، زیرا یک مجموعه ویدیویی ساخته شده با استفاده از هوش مصنوعی (AI) می تواند به شما نشان دهد که زبان های باستانی به چه شکل بوده اند.

23 مهر 1402

طاق گرا کرمانشاه، اثری باقیمانده از ایران باستان

کرمانشاه یکی از شهرهای ایران است که حرف های بسیاری را در زمینه تاریخ و فرهنگ کشور برای گفتن دارد و به عنوان یکی از قدیمی ترین سکونتگاه های تاریخی در دنیا معروفیت یافته است. کرمانشـاه با داشتن بیش از 5000 اثر دیدنی به عنوان اولین مرکز گردشگری دنیا اسلام...

4 مهر 1402

یک خوراک چینی سالم برای کسانی که اهل رژیم هستند

اگر اهل رژیم کم کالری هستید، برای دادن تنوع به رژیم غذایی تان حتما سراغ غذاهای بلوک شرق آسیا بروید. منوی غذاهای چینی- ژاپنی پر است از غذاهای کم کالری.

27 شهریور 1402

قلعه نصوری؛ بنایی تاریخی و دیدنی در بوشهر

قلعهٔ نصوری واقع در شهر بندر طاهری از توابع بخش مرکزی شهرستان کنگان یکی از اثرهای تاریخی و از نقاط دیدنی استان بوشهر در جنوب ایران است. قلعهٔ نصوری در 250 کیلومتری خاور استان بوشهر قرار گرفته است. قلعهٔ نصوری به قلعه شیخ نیز مشهور بوده است، و متعلق به اوایل...

24 شهریور 1402

آشنایی ایرانیان با اسلام فرایندی تدریجی داشته است، چگونگی حضور روزبه در میان اصحاب پیامبر(ص)

به گزارش خبرنگاران، کتاب آشنایی ایرانیان با اسلام در عصر نبوی نوشته محمد باغستانی کوزه گر به تازگی از سوی انتشارات به نشر (آستان قدس رضوی) منتشر و روانه بازار نشر شده است.

21 شهریور 1402

6 روش تضمینی تشخیص هارد دیسک اصلی از تقلبی

اگر شما با راه های تشخیص هارد دیسک اصل از تقلبی آشنا شوید، دیگر شخص یا شرکتی نمی تواند به این راحتی شما را با فروش هارد دست دوم فریب دهد. قطع به یقین با آگاهی نسبت به نحوه تشخیص هارد اصلی از شرکتی، شما می توانید با خیال آسوده تر خرید کنید. در این مقاله قصد...

14 شهریور 1402

خلاصه بازی رئال مادرید 2 ، 1 ختافه؛ باز هم بلینگام!

در یکی از ملاقات های هفته چهارم رقابت های فوتبال لیگ اسپانیا از ساعت 17:45 دیروز (شنبه) تیم رئال مادرید در استادیوم مسقف و بازسازی شده سانتیاگو برنابئو به مصاف ختافه رفت و مقابل میهمانش به رجحان 2 بر یک رسید.

12 شهریور 1402

راهیابی امیرحسام محمدی به دور دوم مسابقات ووشو

ملی پوش وزن 45- کیلوگرم تیم ووشو ایران به دور دوم مسابقات قهرمانی آسیا راه یافت.

26 مرداد 1402

گزارشگر ملاقات پرسپولیس و آلومینیوم معین شد

مدافع عنوان قهرمانی لیگ برتر باید امروز و در ورزشگاه آزادی، نخستین بازی خود در فصل تازه رقابت های لیگ برتر را برابر آلومینیوم برگزار کند.

18 مرداد 1402

بازسازی حوضخانه تاریخی روستای هجیج

ایسنا/ براساس آخرین اخبار و گزارش های منتشر شده، بازسازی حوضخانه تاریخی روستای هجیج صورت گرفت.

8 مرداد 1402

هشدار درباره ساخت کاروانسرای طلا و جواهر در مجاورت یک مسجد و حمام قاجاری در کرمان

ایسنا/ براساس گزارشات واصله، هشدار درباره ساخت کاروانسرای طلا و جواهر در مجاورت یک مسجد و حمام قاجاری در کرمان صورت پذیرفت.

2 مرداد 1402

راننده مشهور فرمول یک خودروی میلیون دلاری خود را تحویل گرفت، عکس و فیلمتجربه رانندگی با فونیکس تیگو 8 پرو

والتری بوتاس، راننده سابق تیم فرمول یک مرسدس بنز و راننده فعلی تیم آلفارومئو، خودروی سفارشی خود، یعنی مرسدس بنز پروجکت وان را تحویل گرفت.

17 تیر 1402

جمجمه ابن سینا را کجا می توان دید؟

خبرنگاران: هنگام تخریب بنای قدیمی، بقایایی از استخوان های ابوسعید دخدوک و جمجمه شیخ الرئیس به دست آمد که عکس آن ثبت شد. سپس در جعبه های مخصوص مهر و موم نهاده شد و مجدداً دفن شد.

26 خرداد 1402

معرفی 10 نمونه دکوراسیون داخلی با آجر انگلیسی

دکوراسیون داخلی با آجر انگلیسی، یکی از محبوب ترین روش های طراحی دکوراسیون داخلی در سال های اخیر است. آجر انگلیسی با تنوع رنگی و طرح های مختلف، برای تزیین دیوارها، کف ها و سقف های داخلی منزل بسیار مناسب است. در این مقاله، 10 نمونه دکوراسیون داخلی با آجر...

18 خرداد 1402

حرکت در مسیر مهرآباد تا فرودگاه امام بدون چراغ قرمز

حجم کار در بزرگراه آزادگان فراوان است و از طرفی به علت تداخل ترافیکی مجبوریم عمده کار بازسازی بزرگراه را در ساعات شب انجام دهیم البته اقدامات مربوط به قسمت شمال بزرگراه شهید خرازی را در روز انجام می دهیم ولی مابقی مقاطع بزرگراه آزادگان را شب انجام...

2 خرداد 1402

مطالبه 5ساله شهروندان محله خلیج فارس محقق شد

معاون فنی و عمرانی شهرداری منطقه 18 تهران از اجرای طرح روکش آسفالت خیابان شهید سامانی پور و بعلاوه بازسازی و بازسازی اصولی آن با هدف بهبود تردد وسایل نقلیه و پیشگیری از بروز هرگونه آبگرفتگی به هنگام بارش ها اطلاع داد.

27 اردیبهشت 1402

محوطه باستانی کله کوب یکی از جاذبه های گردشگری خراسان جنوبی است

سیری در ایران/ براساس آخرین خبرهای بدست آمده، محوطه باستانی کله کوب یکی از جاذبه های گردشگری خراسان جنوبی است.

17 اردیبهشت 1402

آفرودسواری تهدیدی جدی برای کویر لوت

آفرودسواری تجربه ای هیجان انگیز از سفر به کویر جهانی لوت و یکی از مزایای گردشگری استان کرمان محسوب می گردد اما در این میان افرادی هم هستند که بدون مجوز به عمق کویر می روند تا تهدیدی برای طبیعت بکر و زیست این کویر جهانی رقم بزنند.

2 اردیبهشت 1402

مسابقه کثیف ترین رادیوی بریتانیا

به تازگی مسابقه کثیف ترین رادیوی بریتانیا برگزار گردید و رادیوی برنده به گالری ملی هنر بریتانیا و موزه تیت مدرن لندن راه پیدا کرد.

11 فروردین 1402

معرفی جاهای دیدنی و جاذبه های گردشگری پاریس

فرقی نمی کند هوا آفتابی باشد یا مه آلود، در هر هوایی، تماشا پاریس هرکسی را می تواند به وجد بیاورد. خیابان های قرون وسطایی، کوچه های باریک، کافه های دنج، ساختمان های مجذوب کننده و...همگی باعث می گردد پاریس را به یک شهر فریبنده زیبا تبدیل کند. ما در این مطلب...

25 اسفند 1401
تعداد: (100)