رقابت فیت بیت و اپل در حوزه سلامت ، از تمرکز بر سلامت سالمندان تا رونمایی از برنامه های ویژه بیمه گذاران
به گزارش وبلاگ فروشندگان، فیت بیت یک ردیاب تازه طراحی نموده که به طور اختصاصی به وسیله کارفرمایان یا بیمه گران قابل دریافت است. این موضوع دقیقا شبیه به طرحی است که شرکت اپل نیز در کوشش است اجرایی کند.
به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، شرکت فیت بیت بدون هیچ جنجالی یک قرارداد تازه را در حوزه بهداشت با شرکت های بیمه امضا نموده است.
یکی از زمینه های تمرکز تازه فیت بیت این است که از سرویس های خود برای یاری به سالمندان استفاده کند. برای مثال این شرکت اخیرا برای سالمندان به وسیله برنامه های خصوصی Medicare برنامه ریزی نموده است.
تا پیش از این فیت بیت دستگاه های سلامتی خود را در بازار آزاد به فروش می رساند اما هم اکنون این شرکت تصمیم گرفته است دستگاه خود را با شرکت های بیمه به اشتراک بگذارد.
فیت بیت در خصوص این حرکت در سایت خود نوشته است: این ردیاب های ویژه به طور انحصاری از شرکت فیت بیت به موارد بهداشتی، برنامه های بهداشتی و سایر موارد می پردازد. ما برای خدمات خود قیمتی معین ننموده ایم چرا که قیمت این سرویس ها بسته به نوع بیمه گذار فرق دارد.
فیت بیت با این اقدام خود بازار مصرف کننده را به شدت به چالش کشیده است زیرا اپل نیز به شدت در کوشش است تا بازار گجت های پوشیدنی را به نام خود سند بزند. از سوی دیگر اخیر شیائومی نیز به عنوان یک رقیب جدی برای اپل ظاهر شده است.
مدیر عامل شرکت فیت بیت؛ جیمز پارک در اولین بیانیه عمومی خود در خصوص ردیاب تازه فیت بیت گفت که عایدی شرکتش به طور فزاینده ای به مشتریان تجاری وابسته است. در حال حاضر 6.8 میلیون بیمار، اعضای بیمه و برنامه های بهداشتی برای دریافت دستگاه های تازه فیت بیت ثبت نام نموده اند.
هدف فیت بیت از توسعه این نرم افزار یاری به شرکت ها برای توسعه سیستم های ردیابی سلامت و تشویق کاربران به تغییر رفتارهایشان است. این برنامه ها اغلب مبتنی بر ویژگی های اساسی مانند ضربان قلب، ردیابی گام ها و سنجشگر کالری است.
یکی از زمینه های مهم تمرکز فیت بیت یاری به سالمندان است و این دقیقا همان جایی است که اپل نیز اخیرا روی آن متمرکز شده است. اپل به تازگی یک برنامه تازه برای اپل واچ و iOS، رونمایی نموده که رفتارهای سالم را تشویق می نماید، مانند خواب بیشتر یا غذا خوردن بهتر.
منبع: انتخاب