فیس بوک یک تریلیون دلاری شد

به گزارش وبلاگ فروشندگان، ارزش سهام فیس بوک پس از پیروزی این غول شبکه اجتماعی در یک پرونده شکایت ضد انحصارطلبی در آمریکا صعود کرد و ارزش بازار آن را به بیش از یک تریلیون دلار رساند.

فیس بوک یک تریلیون دلاری شد

پس از این که یک قاضی با درخواست فیس بوک برای رد دو شکایتی که سال میلادی گذشته از سوی کمیسیون تجارت فدرال و دادستانهای کل ایالتی آمریکا تنظیم شده بودند، موافقت کرد ارزش سهام فیس بوک روز دوشنبه 4.2 درصد صعود کرد و به 355.64 دلار رسید که بیشترین اندازه در دو ماه اخیر بود.

ارزش سهام فیس بوک از ابتدای سال میلادی جاری با افزایش استفاده از اپلیکیشنهای این شرکت در دوران همه گیری کووید 19 و رشد کاربران و تقاضای قوی برای تبلیغات دیجیتالی، 30 درصد رشد نموده است.

تقریبا سه سال پس از این که اپل نخستین شرکت سهام عامل آمریکایی شد که به ارزش بازار یک تریلیون دلار دست پیدا کرد اکنون چهار شرکت فناوری آمریکایی دیگر ارزش بازار 13 رقمی دارند که شامل مایکروسافت، آمازون و آلفابت (شرکت مادر گوگل) است. فیس بوک که در سال 2004 به وسیله مارک زاکربرگ در دانشگاه هاروارد تاسیس شد، جوانترین این شرکتهاست که در مدت 17 سال به چنین نقطه عطفی دست پیدا نموده است.

این رشد بدون هزینه نبوده است. زاکربرگ به حدی به افزایش تعداد کاربران و عایدی شامل خرید اپلیکیشنهای رقیب اینستاگرام در سال 2012 و واتس اپ در سال 2014 متمرکز بوده است که معایب اداره شبکه هایی با بیش از 3.45 میلیارد کاربر را نادیده گرفته است. وی به علت گامهای اشتباه فیس بوک، چندین بار به ادای توضیحات در برابر کنگره آمریکا پرداخته است. رگولاتورها فیس بوک را متهم نموده اند کنترل اطلاعات کاربران را از دست داده و پیروز نشده است اقدامات کافی برای جلوگیری از انتشار اطلاعات خشونت آمیز یا مضر انجام دهد. کمیسیون تجارت فدرال به همراه 46 دادستان کلی ایالتی آمریکا در دسامبر از فیس بوک به علت رفتار ضد رقابتی شکایت و بیان کردند بزرگی ابعاد این شرکت باعث شده است مصرف کنندگان آسیب ببیند که شامل کاهش کیفیت محصول بوده است.

اما قاضی جیمز بسبرگ روز دوشنبه بیان کرد کیسیون تجارت فدرال نتوانسته است ثابت کند فیس بوک به یک قدرت انحصاری در عرصه شبکه اجتماعی تبدیل شده است. این سازمان 30 روز فرصت دارد شکایتش را دوباره تنظیم کند.

با این حال از نقطه نظر سرمایه گذاران کسب و کار فیس بوک رونق دارد. این شرکت در زمان عرضه اولیه عمومی در سال 2012 با تردیدهایی درباره توانایی عایدیزایی از کاربران تلفن همراه روبرو شده بود. با این حال فیس بوک ثابت کرد کسب و کار تبلیغات عمل می نماید و مدام راههایی را برای دستیابی به عایدیهای بالاتر از حد انتظار پیدا نموده است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، فیس بوک در آوریل بیان کرد عایدی در سه ماهه جاری ثابت خواهد بود یا بالاتر از عایدی سه ماهه نخست می گردد که اندازه فروش این شرکت با 48 درصد افزایش به 26.2 میلیارد دلار رسید.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین

به "فیس بوک یک تریلیون دلاری شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فیس بوک یک تریلیون دلاری شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید