مدیر اطلاعات ملی آمریکا: گزارش خاشقجی بی شک رابطه با عربستان را به چالش می کشد

به گزارش وبلاگ فروشندگان، مدیر اطلاعات ملی آمریکا بر این باور است که گزارش اطلاعاتی ایالات متحده درباره قتل جمال خاشقجی بی شک روابط واشنگتن با ریاض را به چالش خواهد کشید.

مدیر اطلاعات ملی آمریکا: گزارش خاشقجی بی شک رابطه با عربستان را به چالش می کشد

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ فروشندگان، آوریل هاینس مدیر اطلاعات ملی آمریکا در اظهاراتی تأکید کرد: گزارش اطلاعاتی ایالات متحده که نشان می دهد محمد بن سلمان ولیعهد سعودی در قتل جمال خاشقجی نقش مهم داشته است، بی شک روابط آمریکا با عربستان سعودی را با چالش روبه رو خواهد نمود.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی وبلاگ فروشندگان بخوانید. (کلیک کنید)

وی در مصاحبه با ان پی آر، اضافه کرد: این گزارش می تواند بر اهداف جو بایدن رئیس جمهور آمریکا برای ارزیابی مجدد روابط واشنگتن با ریاض، تأثیر منفی بگذارد، منظور من این است که بی شک این گزارش چالش برانگیز خواهد بود و شما می دانید این مسئله یکی از چالش های متعددی است که رئیس جمهور در حال مدیریت کردن آن است ولی امیدوارم و قطعاً می دانم که دیدگاه رئیس جمهور آمریکا این است که کانال های ارتباطی را باز نگه دارد.

سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) روز آدینه در گزارشی درباره ترور جمال خاشقجی روزنامه نگار منتقد آل سعود گفت که محمد بن سلمان ولی عهد سعودی با ربودن یا قتل جمال خاشقجی در استانبول موافقت نموده بود.

خاشقجی در اکتبر 2018 پس از ورود به کنسولگری عربستان در شهر استانبول ترکیه ناپدید شد. ریاض که در ابتدا نسبت به ناپدید شدن خاشقجی اظهار بی اطلاعی می کرد، تصدیق کرد که این روزنامه نگار داخل کنسولگری به قتل رسیده است.

آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا نیز آدینه شب در بیانیه ای گفت که وزارتخانه تحت امرش ورود 76 مقام سعودی به خاک آمریکا را به دلیل نقش داشتن در تهدید مخالفان حکومت عربستان از جمله جمال خاشقجی روزنامه نگار سعودی که در سال 2018 در کنسولگری عربستان در استانبول به قتل رسید، ممنوع نموده است.

+

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "مدیر اطلاعات ملی آمریکا: گزارش خاشقجی بی شک رابطه با عربستان را به چالش می کشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدیر اطلاعات ملی آمریکا: گزارش خاشقجی بی شک رابطه با عربستان را به چالش می کشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید