نفت 200 دلاری در راه است

به گزارش وبلاگ فروشندگان، گلدمن ساکس پیش بینی خود از قیمت معاملات نقدی نفت برنت در سال 2022 را از 98 دلار و به 135 دلار و دورنمای قیمت سال 2023 را از 105 به 115 دلار در هر بشکه افزایش داد.

نفت 200 دلاری در راه است

این بانک سرمایه گذاری آمریکایی در یادداشتی اعلام نمود: بیش از نیمی از نفت روسیه برای بارگیری در مارس هنوز به فروش نرفته است و اگر این شرایط ادامه پیدا کند، سه میلیون بشکه در روز صادرات نفت و فرآورده های نفتی دریابرد روسیه کاهش پیدا می نماید که پنجمین اختلال بزرگ صادرات در یک ماه از زمان جنگ دنیای دوم خواهد بود.

آمریکا روز سه شنبه ممنوعیت واردات نفت و فرآورده های نفتی روسیه را اعلام نمود اما پیش از آن بسیاری از خریداران به علت نگرانی از تحریمهای غیرمستقیم، از خرید نفت روسیه اجتناب می کردند. روسیه با صادرات حدود هفت میلیون بشکه در روز نفت و فرآورده های نفتی، بزرگترین صادرنماینده نفت دنیا است.

گلدمن ساکس اعلام نمود در کوتاه مدت تحمل چنین شوکی مستلزم یاری گرفتن از ذخایر استراتژیک دنیای، اعضای بزرگ اوپک، ایران و قیمتهای بالاتر برای کاهش مصرف است.

بانک بارکلیز هک اعلام نمود مختل شدن صادرات نفت دریابرد روسیه در بدترین سناریو می تواند قیمتها را به بیش از 200 دلار در هر بشکه برساند اما این بانک پیش بینی قیمت نفت برنت در سال 2022 را بازبینی نکرد و اعلام نمود شرایط به شدت مبهم مانده است.

شرکت مشاوره نروژی ریستاد انرژی اعلام نمود اگر اروپا و آمریکا واردات نفت روسیه را ممنوع نمایند، قیمت نفت برنت می تواند به 200 دلار افزایش پیدا کند. جاراد ریستاد از این شرکت گفت: قیمتهای نفت ممکن است نسبت به سطح پیش از جنگ دو برابر شوند اما این شرایط به بدی تحریم نفتی سال 1973 که قیمتها سه رقمی شده بودند، نخواهد بود.

تحلیلگران ریستاد انرژی اعلام نمودند برآورد قیمت 200 دلار بر اساس این فرض است که تحریمهای غربی حدود چهار میلیون بشکه در روز نفت روسیه را از بازار دنیای حذف کند.

بر اساس گزارش رویترز، ریستاد هفته گذشته پیش بینی نموده بود که نفت برنت به علت کاهش یک میلیون بشکه در روز از صادرات روسیه در نتیجه عواقب تحریمهای اقتصادی و اقدامات خودخواسته شرکتهای انرژی، به بالای 130 دلار در هر بشکه صعود خواهد نمود.

منبع: اتاق بازرگانی ایران

به "نفت 200 دلاری در راه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نفت 200 دلاری در راه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید