کتاب های پاییزی بچه ها و نوجوانان رکورد زد!

به گزارش وبلاگ فروشندگان، پاییز سال جاری، علاوه بر شور مدارس حضوری و برپایی جشنواره زیبایی و عطر و رنگ، هدیه دیگری هم برای بچه ها داشت؛ رکوردزنی تعداد عناوین چاپ شده کتاب های حوزه بچه ها و نوجوانان نسبت به کتاب های دیگر؛ و این خبر، مفهومش این است که حالا بچه ها بیش تر می توانند کتاب بخوانند و از مطالعه لذت ببرند.

کتاب های پاییزی بچه ها و نوجوانان رکورد زد!

به گزارش خبرنگار بخش کودک و نوجوان وبلاگ فروشندگان آنلاین، طبق آمار مؤسسه خانه کتاب و ادبیات ایران، در پاییز 1401، 24,420 کتاب منتشر شده که بالاترین سهم، مربوط به انتشار کتاب های حوزه کودک و نوجوان، با 4,848 عنوان کتاب است.

از این میان، 2,047 عنوان کتاب بچه هاه و نوجوانانه، برای اولین بار است که پشت ویترین کتابفروشی ها آمده اند و 2,801 عنوان هم، تجدید چاپ شده اند. اما خبر مجذوب کننده تر فعال شدن نویسندگان وطنی در این فصل است. بر اساس آمار این مؤسسه، 3,221 عنوان کتاب کودک و نوجوان، تألیفی است و 1,627 عنوان کتاب هم ترجمه.

بعضی از کارشناسان حوزه نشر، بر این باورند که در پی حضوری شدن مدارس از ابتدای فصل پاییز، استقبال دانش آموزان و خانواده ها از کتاب های حوزه کودک و نوجوان رشد قابل توجهی داشته و این مسئله به رونق فعالیت ناشران کودک و نوجوان یاری نموده است.

به نقل از خبرگزاری کتاب ایران، یکی از نکات قابل توجه آمار نشر کتاب در آخرین ماه پاییز 1401، کاهش میانگین قیمت کتاب در آذر سال جاری با رقم حدود 82 هزار و 500 تومان است که نسبت به دو ماه دیگر فصل پاییز، پایین ترین مقدار را دارد؛ این درحالی است که میانگین قیمت کتاب در مهر، 93 هزار تومان و در آبان 105 هزار تومان بوده است. به گفته این خبرگزاری، کاهش قیمت، دلایل مختلفی دارد که توزیع کاغذ دولتی و ثبات بهای کاغذ و مواد اولیه حوزه چاپ و نشر، بعضی از آن دلایل به شمار می آیند.

منبع: همشهری آنلاین

به "کتاب های پاییزی بچه ها و نوجوانان رکورد زد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کتاب های پاییزی بچه ها و نوجوانان رکورد زد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید