اولین ملاقات رسمی اردوغان و السیسی پس از حدود یک دهه قطعی روابط

به گزارش وبلاگ فروشندگان، ایسنا نوشت: روسای جمهور دو کشور ترکیه و مصر پس از قطع روابط امروز یکشنبه در اجلاس 2023 گروه بیست با یکدیگر ملاقات کردند.

اولین ملاقات رسمی اردوغان و السیسی پس از حدود یک دهه قطعی روابط

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه امروز در حاشیه اجلاس سران گروه بیست در دهلی نو با عبد الفتاح السیسی، همتای مصری خود ملاقات کرد.

این اولین ملاقات رسمی اردوغان و السیسی در حدود یک دهه اخیر محسوب می گردد.

اردوغان و السیسی در این ملاقات درباره روابط دوجانبه ترکیه و مصر، تقویت معاملات تجاری و همکاری در زمینه انرژی گفت وگو نموده و درباره بعضی مسایل منطقه ای و بین المللی با یکدیگر گفتگو کردند.

رئیس جمهور ترکیه در این ملاقات تاکید نمود که روابط ترکیه و مصر پس از تبادل سفرا، وارد مرحله جدیدی شده است و باور دارد که این روابط دوجانبه به زودی به سطح موردنظر خواهد رسید.

بعلاوه اردوغان از حمایت دولت مصر از شرکت ها و سرمایه گذاران ترکیه ای تقدیر و تاکید نمود، آنها به احیای همکاری ها میان آنکارا و قاهره در زمینه های گاز طبیعی مایع، انرژی هسته ای، فرهنگ و آموزش اهمیت می دهند.

در این ملاقات هاکان فیدان، وزیر خارجه ترکیه، ابراهیم کالین، رئیس دستگاه اطلاعات ترکیه، فخر الدین آلتون، رئیس دفتر ارتباطات نهاد ریاست جمهوری ترکیه و چند مسؤول دیگر این کشور حضور داشتند.

311311

منبع: خبرآنلاین

به "اولین ملاقات رسمی اردوغان و السیسی پس از حدود یک دهه قطعی روابط" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولین ملاقات رسمی اردوغان و السیسی پس از حدود یک دهه قطعی روابط"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید