سال تحصیلی تازه دانش آموزان کی آغاز می گردد؟

به گزارش وبلاگ فروشندگان، هم اکنون ثبت نام دانش آموزان در مدارس در مراحل پایانی خود قرار گرفته است و تا به امروز 91 درصد دانش آموزان در مدارس ثبت نام نموده اند.

سال تحصیلی تازه دانش آموزان کی آغاز می گردد؟

به گزارش تسنیم؛ بعلاوه کار ثبت نام 93 درصد کلاس اولی ها در مدارس نهایی شده است؛ سال جاری یک میلیون و 600 هزار دانش آموز کلاس اولی در 59 هزار مدرسه کشور روز چهارشنبه 29 شهریور با برگزاری جشن شکوفه ها سال تحصیلی را شروع می نمایند.

به گفته مسئولان وزارت آموزش و پرورش، سامانه ثبت سفارش کتاب های درسی تا خاتمه شهریور باز است و دانش آموزان می توانند نسبت به سفارش کتاب اقدام نمایند.

مدارس در فصل ثبت نام اجازه دریافت پول از خانواده ها ندارند و هر گونه دریافت یاری مالی پس از شروع سال تحصیلی تازه است.

دانش آموزان اتباع باید شهریه پرداخت نمایند

با این حال بعضی دانش آموزان اتباع از الزام مدارس برای پرداخت شهریه خبر می دهند، به گفته مسئولان وزارت آموزش و پرورش، اندازه هزینه های ثبت نام اتباع خارجی در مدارس دولتی با توجه به شرایط مالی و مخارج مدرسه و خانواده در هر استان در کارگروه توسعه مدیریت و منابع استانی معین می گردد.

محمد محمدی؛ مدیرکل دفتر آموزش ابتدایی درباره پرداخت شهریه به وسیله دانش آموزان اتباع بیان نمود: دانش آموزان اتباع باید طبق قانون شهریه پرداخت نمایند و موضوع پرداخت شهریه و یاری های مردمی به صورت اقساطی در سطح توان هر منطقه به کارگروه توسعه مدیریت و منابع هر استان و منطقه ها تابعه سپرده شده است.

مدیرکل دفتر آموزش دبستانی وزارت آموزش و پرورش درباره ساماندهی معلمان هم گفت: سازماندهی معلمان صورت گرفته است و سال جاری 120 هزار معلم را آموزش دادیم بعلاوه برای نخستین بار در طول تاریخ آموزش و پرورش، نظام دوری در 650 کلاس درس کشور اجرا خواهد شد و دانش آموزان پایه اول تا سوم دبستان را با یک معلم طی می نمایند.

مدیرکل دفتر آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه جمعیت کلاس اولی ها در مقایسه با سال گذشته تقریباً ثابت است، ادامه داد: 9 میلیون و 150 هزار دانش آموز دوره ابتدایی از روز شنبه اول مهر سال تحصیلی تازه را شروع می نمایند.

اعلام نتایج آزمون استخدام آموزگار امروز یا فردا

محمدی با تأکید بر اینکه مجوز تدریس نیرو های بازنشسته در دوره ابتدایی را دریافت کردیم و تعدادی از معلمان نیز بازنشستگی خود را به تأخیر انداختند، بیان نمود: نتایج آزمون استخدام آموزگار احتمالاً امروز یا فردا اعلام می گردد و از این طریق حدود 20 هزار نفر به عنوان آموزگار وارد مدارس کشور می شوند.

وی درباره آمار ثبت نام کلاس اولی ها و اینکه چند هفته قبل اعلام شده بود، 23 درصد کلاس اولی ها هنوز ثبت نام ننموده اند، عنوان نمود: ثبت نام نشدن 23 درصد کلاس اولی ها مربوط به عدم ثبت اطلاعات آن ها در سامانه آموزش و پرورش بود که این موضوع برطرف شده است و اکنون 92 درصد کلاس اولی ها در مدارس ثبت نام نموده اند و پیش بینی می کنیم تا هفته آینده روند ثبت نام به 97 درصد برسد.

مدیرکل دفتر آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش درباره اینکه بعضی دانش آموزان کلاس اولی اتباع با مشکل ثبت نام روبرو هستند و مدارس به آن ها می گویند که ظرفیت تکمیل است گفت: با منطقه های مانند شهرستان های تهران، خراسان رضوی و اصفهان که بیشترین جمعیت اتباع را دارند، صحبت کردیم و دسترسی هایی به مدیر مدرسه داده شد تا بتواند اتباع را در سامانه ملی مهاجرت ثبت نام کند و با برطرف خطا های سامانه آموزش و پرورش نیز شاهد افزایش سرعت کار هستیم و امیدواریم در طول یک هفته ثبت نام را به اتمام برسانیم.

منبع: فرارو

به "سال تحصیلی تازه دانش آموزان کی آغاز می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سال تحصیلی تازه دانش آموزان کی آغاز می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید