11 فایده بازی با لگو برای بهبود خلاقیت و تقویت مغز بچه ها

به گزارش وبلاگ فروشندگان، اسباب بازی های زیادی وجود دارند که برای مدتی حسابی سر و صدا می نمایند و محبوب می شوند ولی با گذر زمان از مد می افتند و جای خود را به اسباب بازی های تازه و مجذوب کننده تری می دهند، ولی همچنان یکی از قدیمی ترین اسباب بازی ها هست که نه تنها مجذوب کنندهیت خود را از دست نداده بلکه هر روز به هواداران آن اضافه می گردد. بازی با لگو محبوبیت زیادی بین بچه ها، نوجوانان و حتی بزرگسالان دارد و امروزه این اسباب بازی در طرح ها و شکل های بسیار متنوعی پیدا می گردد.

11 فایده بازی با لگو برای بهبود خلاقیت و تقویت مغز بچه ها

این اسباب بازی می تواند ساعت ها شما را سرگرم کند و خلاقیتتان را به کار بگیرد تا ساختمان ها و اشیای جالبی بسازید. تنوع بالای لگوها منجر شده بیشتر مردم با هر سلیقه ای که دارند به سراغ بازی با لگو بروند و با کنار هم قرار دادن قطعات کوچک لگو شخصیت ها، ساختمان ها و اشیای محبوبی را که در بازی های ویدیویی یا فیلم های سینمایی دیده اند بسازند.

اگرچه بازی با لگو بسیار سرگرم نماینده و لذت بخش است ولی فایده این بازی تنها به سرگرم نماینده بودن خلاصه نمی گردد. در حقیقت، بازی با لگو می تواند فواید زیادی برای مغز در پی داشته باشد و کارکرد شناختی را توسعه دهد و تقویت کند.

در این نوشته می خواهیم نگاه دقیق تری به این موضوع بیندازیم و ببینیم بازی کردن با لگو چه تأثیری روی سلامت فکر و مغز می گذارد و چرا باید بچه ها خود را به بازی کردن با این اسباب بازی تشویق کنید. در ادامه 11 فایده بازی کردن با لگو را آورده ایم که نشان می دهند چرا لگو یکی از برترین اسباب بازی ها برای بچه ها و نوجوانان در هر سنی به شمار می رود. پس در ادامه با ما همراه باشید.

فواید بازی با لگو برای بچه ها

بازی کردن کار بچه ها است و آن ها از این کار لذت زیادی می برند. از آنجایی که بچه ها فکر آزادتری دارند و هنوز به دست قوانین و محدودیت ها شکل نگرفته اند می توانند راه های نوی را پیدا نمایند و در کنار حس کنجکاوی خود خلاقیت بیشتری هم داشته باشند. این ویژگی ها باعث می شوند آن ها بتوانند از اسباب بازی ها چیزهای زیادی یاد بگیرند و مغزشان را پرورش دهند.

به طور کلی، بیشتر اسباب بازی ها برای بچه ها مفید هستند و مغز آن ها را فعال نگه می دارند. کم وبیش هر فعالیت و تفریح برای بچه ها سودمند است و بچه ها با یاری آن ها می توانند سریع تر رشد نمایند. البته این درباره گوشی و اینترنت و بازی های ویدیویی خیلی صادق نیست و بهتر است بچه ها تا جای ممکن سمت این چیزها نروند، زیرا گوشی و بازی ویدیویی مغز را فعال نمی نمایند و بچه ها نمی توانند تأثیری روی این چیزها بگذارند.

اسباب بازی های واقعی مغز را فعال می نمایند و بچه ها باید کنترل بیشتری روی فعالیت خود داشته باشند. در حقیقت، بچه ها می توانند روی اسباب بازی ها تأثیر بگذارند و نتیجه کار خود را هم ببینند. این موضوع هنگام بازی با لگو بیشتر به چشم می آید. بچه ها برای بازی کردن با لگو باید دقت بیشتری داشته باشند، تمرکز خود را بالا نگه دارند و بعلاوه حرکت دستانشان را کنترل نمایند. این ها باعث می شوند بچه ها هماهنگی بیشتر و فکر قوی تری پیدا نمایند و از مهارت های نوی برخوردار شوند.

بچه ها با ساخت لگو مهارت های ظریفی را فرا می گیرند که به پرورش بهتر آن ها یاری می نماید و منجر می گردد درک بهتری از زندگی پیدا نمایند. ساخت لگو نه تنها لذت بخش است و بچه ها را سرگرم می نماید، بلکه خلاقیت آن ها را به کار می گیرد و بعلاوه هر بار با ساخت یک سازه نو آن ها را با احساس بی نظیر موفقیت و دستیابی به خواسته هایشان روبه رو می نماید.

رشد مغزی بچه ها اهمیت بالایی دارد و شما باید با یاری اسباب بازی ها و فعالیت های مناسب به پرورش مغز کودک خود بپردازید. فرزند شما در دوران کودکی باید هم رشد فیزیکی داشته باشد هم رشد فکری. استفاده از اسباب بازی هایی که فکر را درگیر می نمایند و مهارت های فکری، حرکتی و فکری کودک را به کار می گیرند منجر به رشد بهتر مغز می گردد.

90 درصد مغز کودک تا سن 5 سالگی رشد و توسعه پیدا می نماید. به همین علت در این دوران بچه ها باید تا جای ممکن مغز خود را فعال نگه دارند و با استفاده از فعالیت های مختلف فکر خود را قوی تر نمایند. بازی کردن با لگو یکی از برترین راهکارها برای رشد مغز بچه ها خواهد بود.

در ادامه 11 فایده بی نظیر بازی کردن با لگو را آورده ایم که نشان می دهند چرا این اسباب بازی برای رشد بچه ها اهمیت دارد. البته همه مردم می توانند با لگو بازی نمایند و مغزشان را تمرین دهند، ولی بچه ها با توجه به سرعت رشد مغز خود می توانند سود بیشتری از بازی با لگو ببرند و مهارت های لازم را برای یک زندگی بهتر به دست بیاورند.

1. بازی با لگو نوآوری و تفکر خلاقانه را در پی دارد

لگو برخلاف باقی اسباب بازی ها کاربردهای زیادی دارد و دست شما را باز می گذارد تا اشکال گوناگونی بسازید. به همین علت، شما با یاری این اسباب بازی می توانید خلاقیت خود را به کار بگیرید و کوشش کنید هر بار شکل نوی بسازید.

این برای بچه ها اهمیت بالایی دارد. بچه ها با استفاده از لگو می توانند به این فکر نمایند که چه چیزی بسازند و چگونه این کار را انجام دهند و راهی برای واقعی کردن تصورات و خیال پردازی های خود پیدا نمایند.

اگرچه ساخت طرح ها و مدل های از پیش مشخص شده می تواند لذت بخش باشد و بچه ها را سرگرم کند، ولی بچه ها شما زمانی می توانند نوآوری و خلاقیت خود را تقویت نمایند که آزادانه تصور نمایند و با کنار هم قرار دادن قطعات لگو اشکال نو و نوآورانه بسازند. بنابراین، لگو انتخاب بسیار مناسبی برای تقویت خلاقیت بچه ها خواهد بود و به آن ها یاری می نماید فکر خود را پرورش دهند تا در آینده هم فکریت خلاق تری داشته باشند.

2. مهارت های حرکتی را تقویت می نماید

یکی کردن قطعات لگو یا جدا کردن آن ها و ساخت اشکال گوناگون به مهارت حرکتی و کنترل بالایی روی انگشت ها احتیاج دارد. این موضوع باعث می گردد لگو یکی از برترین فعالیت های حرکتی به شمار برود که هماهنگی بچه ها را تقویت می نماید و منجر به افزایش نیرو و توان دستان آن ها می گردد.

لگو انواع گوناگونی دارد و می تواند برای همه مردم در هر سنی مناسب باشد. برای بچه ها می توانید از لگوهایی که قطعات بزرگی دارند استفاده کنید. با گذر زمان، هنگامی که کنترل بیشتری روی دستانشان پیدا کردند می توانید به سراغ لگوهای کوچک تر بروید که به دقت و ظرافت بیشتری احتیاج دارند. این تنوع لگو می تواند همیشه بچه ها را به چالش بکشد و مهارت های حرکتی آن ها را بهبود ببخشد.

3. هماهنگی دست ها و چشم ها را افزایش می دهد

در ادامه فایده پیشین، بازی با لگو می تواند به افزایش هماهنگی میان چشم ها و دست ها هم یاری کند. شما برای کار کردن با دستان خود باید دید خوبی داشته باشید و دستان و قطعات لگو را به خوبی زیر نظر بگیرید. هرچه زمان بیشتری بگذارید و دقت بیشتری به خرج دهید می توانید این هماهنگی را بیشتر کنید و دید بهتر و واکنش سریع تری به دست بیاورید.

جدا از این، بازی با لگو می تواند روی مهارت های دوطرفه بدن هم تأثیر بگذارد. این بدین معنی است که بچه ها باید از هر دو دست و هر دو چشم خود یاری بگیرند تا قطعات را جدا نمایند، به هم بچسبانند و با تمرکز کامل شکل مد نظر خود را بسازند. به کارگیری هر دو دست و بعلاوه هماهنگ کردن آن ها با چشم ها می تواند بچه ها را چابک تر و هوشمندتر کند و مغز آن ها را رشد دهد تا کنترل بیشتری روی بدنشان و حرکت اندام های خود داشته باشند.

4. بازی کردن با لگو قدرت حل مسئله را تقویت می نماید

رویارویی با مسائل و مسائل مختلف یکی از اجتناب ناپذیرترین بخش های زندگی است. نکته کلیدی این است که آماده رویارویی با این مسائل باشیم و بتوانیم آن ها را حل کنیم. قدرت حل مسئله یکی از مهم ترین مهارت ها به شمار می رود که از دوران کودکی شروع می گردد و بچه ها با بازی کردن می توانند این مهارت را تقویت نمایند تا در آینده زندگی بهتری داشته باشند.

شما باید بچه ها خود را از همان کودکی به حل مسئله تشویق کنید تا این مهارت را فرا بگیرند و واکنش بهتری به مسائل زندگی نشان دهند. یکی از برترین راهکارها برای تقویت قدرت حل مسئله در بچه ها بازی کردن با لگو است.

کودک شما زمانی که با چند قطعه لگو روبه رو می گردد در حقیقت به این فکر می نماید که چگونه باید قطعات را کنار یکدیگر بگذارد و شکل مد نظر خود را بسازد. این نخستین مسئله ای است که بچه ها با آن روبه رو می شوند، اینکه چگونه باید با قطعات لگو بازی نمایند و شکل بسازند.

بچه ها با آنالیز قطعات، وصل کردن و جدا کردن آن ها، خراب کردن لگوها و ساخت دوباره آن ها و غیره می توانند فکر خود را به چالش بکشند و برای حل مسائل پیش رو کوشش نمایند. این در حالی است که مهارت های پایه مهندسی را هم یاد می گیرند و درک بهتری از چگونگی کار کردن قطعات پیدا می نمایند.

5. منجر به افزایش تمرکز می گردد

یکی از دلایل سودمند بودن بازی با لگو برای مغز این است که باعث افزایش تمرکز می گردد. هرچه بچه ها بیشتر درگیر این فعالیت شوند مجبور می شوند تمرکز بالاتری پیدا نمایند و با دقت بیشتری قطعات لگو را کنار هم بگذارند.

بچه ها در ابتدا ممکن است برای چند دقیقه بازی نمایند و خسته شوند، ولی با گذر زمان می توانند خودشان را بیشتر درگیر نمایند و زمان بیشتری را به بازی با لگو و به چالش کشیدن فکرشان اختصاص دهند.

به جای آنکه کودک خود را برای زمان زیادی با گوشی و بازی های ویدیویی رها کنید باید از اسباب بازی هایی یاری بگیرید که مغز را فعال می نمایند و از بچه ها می خواهند تمرکز بیشتری داشته باشند. بازی با لگو برخلاف بازی های ویدیویی که مغز را غیرفعال نگه می دارند می تواند تأثیر مثبتی روی دامنه توجه و تمرکز بچه ها بگذارد و فعالیت مغزشان را افزایش دهد. این افزایش تمرکز روی باقی مهارت ها هم تأثیر می گذارد و برای نمونه می تواند بچه ها را در درس خواندن و یاد گرفتن ورزش های گوناگون یاری کند.

6. برنامه ریزی و هدفمند بودن را در پی دارد

هدفمند بودن و داشتن برنامه جزو مهارت هایی است که هر کودک و نوجوانی باید داشته باشد. به احتمال زیاد دیده اید که بچه ها شما برنامه ریزی درستی ندارند و این موضوع در جنبه های گوناگونی از زندگی آن ها دیده می گردد. برای نمونه، زمانی که روی برگه چیزی می نویسند جا کم می آورند یا خط را به خوبی دنبال نمی نمایند و می خواهند دوباره از ابتدا شروع نمایند.

این موضوع نشان می دهد بچه ها هدف و برنامه مشخصی ندارند و نمی توانند برای استفاده از برگه به خوبی برنامه ریزی نمایند. این عدم هدف داشتن می تواند در زمینه های دیگری هم دیده گردد. مثلا هنگام نقاشی کردن همیشه برگه کم می آورند و بعضی چیزها را زیادی بزرگ و بعضی را هم زیادی کوچک می کشند. در حقیقت، کودک فکریت درستی از برنامه ریزی پیش از شروع کار و بعلاوه مهارت های مرتبط با فضا و اشکال ندارد و نمی تواند آنچه را که در فکرش است به درستی روی برگه بیاورد.

البته این مشکل بزرگی نیست. ولی در هر صورت باید مهارت های کودک خود را تقویت کنید تا بهتر بتواند برنامه ریزی نموده و نقشه مشخصی در فکرش ترسیم کند. بازی با لگو می تواند تأثیر مثبت زیادی روی این موضوع بگذارد. کودک شما باید یاد بگیرد که قطعات چگونه به هم وصل می شوند و چه اشکالی می سازند. آن ها باید پیش از ساخت یک خانه یا برج تصویر آن را در فکر ببینند و برای ساختش برنامه ریزی نمایند.

آن ها در ابتدا ممکن است به آنچه می خواهند نرسند. شاید مجبور شوند چندین بار سازه خود را خراب نمایند و از ابتدا شروع نمایند. ولی با هر بار ساختن و خراب کردن دید بهتری نسبت به اشکال و مقدار آن ها پیدا می نمایند و می توانند برنامه ریزی بهتری برای دفعه بعد داشته باشند. این برنامه ریزی باعث می گردد در باقی کارها هم نظم بیشتری پیدا نموده و هدفمند کار نمایند.

7. بازی با لگو می تواند رنگ ها و اشکال را به بچه ها آموزش دهد

برای آموزش رنگ ها و اشکال به بچه ها لازم نیست حتما از کتاب ها یا وسایل آموزشی استفاده کنید. همین که بچه ها در معرض رنگ ها و اشکال قرار بگیرند و فعالیت ها و بازی های متنوع را انجام دهند برای یادگیری این مفاهیم کافی خواهد بود.

لگوها در انواع رنگ ها و شکل ها فراوری می شوند و بچه ها با استفاده از این اسباب بازی می توانند افزون بر سرگرم کردن و وقت گذراندن به یادگیری مفاهیم مهمی مانند رنگ ها و اشکال مختلف بپردازند. خوبی بازی با لگو این است که بچه ها بدون اینکه بدانند مفاهیم را یاد می گیرند و اجبار یا فشاری را احساس نمی نمایند. این باعث می گردد خسته و دل زده نشوند و بخواهند همیشه با این اسباب بازی فوق العاده بازی نمایند و مهارت هایشان را بهبود ببخشند.

8. بازی با لگو در کنار دیگران به تقویت مهارت های اجتماعی یاری می نماید

بچه ها می توانند به تنهایی لگو بازی نمایند و از فواید آن بهره مند شوند، ولی انجام این بازی در کنار سایر بچه ها می تواند فواید بیشتری داشته باشد و به تقویت مهارت های اجتماعی آن ها یاری کند.

هنگامی که بچه ها در کنار یکدیگر بازی می نمایند یاد می گیرند اسباب بازی را به اشتراک بگذارند، همکاری نمایند، دیدگاه دیگران را در نظر بگیرند، نوبتی بازی نمایند، صبر داشته باشند، یکدیگر را نقد نمایند و پیشنهادهای مختلف بدهند. همین که بچه ها با یکدیگر گفت وگو داشته باشند و مثلا بگویند اینجوری بهتره درستش نکنیم، بیا این رو امتحان کنیم… می توانند ارتباط بهتری با یکدیگر برقرار نمایند و در آینده هم بتوانند مهارت های گفت وگویی و ارتباطی قوی تری داشته باشند.

به طور کلی، بچه ها می توانند از یکدیگر یاد بگیرند و به پیشرفتشان یاری نمایند. جدا از این ها، بازی در کنار سایر بچه ها می تواند لذت بخش تر باشد و آن ها را حسابی سرگرم کند.

9. رشد عاطفی بچه ها را در پی دارد

بازی کردن با لگو و سایر اسباب بازی هایی که شامل ساخت و ساز می شوند نه تنها یک فعالیت درمانی و کاهش دهنده استرس و فشار روانی است، بلکه می تواند بچه ها را به نقش آفرینی هم تشویق کند. این بدین معنا است که بچه ها در این بازی ها باید ادای آدم بزرگ ها را دربیاورند و زندگی واقعی را وانمود نمایند.

بچه ها در کنار یکدیگر کوشش نموده و وانمود می نمایند که بزرگ هستند و می توانند خودشان از پس مسائل بربیایند. آن ها به یکدیگر یاری می نمایند و ارتباط عاطفی نزدیک تری به دست می آورند. بعلاوه کوشش می نمایند جنبه های گوناگون زندگی را تجربه نمایند و درک بهتری از زندگی و اجتماع داشته باشند. همه این ها به رشد عاطفی بچه ها و آماده کردن آن ها برای زندگی در میان بزرگسالان یاری می نمایند.

10. بچه ها را با مهارت های پایه ریاضی آشنا می نماید

یکی دیگر از دلایلی که بازی کردن با لگو برای بچه ها فوق العاده است این است که لگو به شکل گیری یک پایه اولیه برای یادگیری مفاهیم ریاضی از جمله اشکال، اعداد، مقدار، محیط، فضا و غیره یاری می نماید.

بچه ها هنگام بازی کردن با قطعات لگو مدام پیش خودشان می گویند یکی دیگه بذارم اینجا، یکی رو از اینجا بردارم، این باید بلندتر بشه، این یکی باید کوتاه تر بشه، این خیلی کوچیکه، اون خیلی بزرگه، این باید صاف بره بالا، اون کجه، این گرده، این دوتا به هم شبیه اند، این باید از اون بزرگ تر باشه و… این نشان می دهد آن ها مفاهیم ریاضی را یاد می گیرند و کوشش می نمایند به طور مفهومی جمع و تفریق انجام دهند و نحوه شکل گیری مقدار ها و شکل ها را فرا بگیرند. بنابراین، بازی با لگو می تواند ریاضی هم به بچه ها یاد دهد و آن ها را برای درک بهتر ریاضی و علوم مهندسی آماده کند.

11. بازی کردن با لگو صبر و پشتکار بچه ها را افزایش می دهد

کنار هم گذاشتن قطعات لگو و کامل کردن سازه ها به صبر و حوصله احتیاج دارد. بچه ها برای بازی با لگو باید شکیبا باشند و با پشتکار بازی خود را پیش ببرند. این موضوع تأثیر زیادی روی استقامت آن ها می گذارد و ارزش بالایی برای آموزششان خواهد داشت.

بچه ها باید بازی با لگو را از صفر شروع نمایند و وقت کافی بگذارند تا سازه مورد نظر خود را بسازند. بچه ها معمولا هنگام بازی کردن تا کارشان به انتها نرسد راضی نمی شوند و دست از بازی نمی کشند. خوبی لگو همین است که از بچه ها می خواهد پشتکار داشته باشند و برنامه خود را به انتها برسانند تا با تماشا ساخته خود احساس موفقیت نمایند.

بچه ها برای نتیجه گرفتن باید به کار خود ادامه دهند و بازی شان را نیمه کاره رها ننمایند. این باعث می گردد در آینده به انسان های شکیبای تبدیل شوند که هرگز جا نمی زنند و کوشش می نمایند به خواسته خود دست پیدا نمایند.

همانگونه که گفتیم لگو دارای انواع مختلفی است. همه لگوها می توانند آموزشی باشند و به رشد بهتر بچه ها یاری نمایند. شما با آنالیز انواع لگوها و انتخاب محصول مورد علاقه تان می توانید از فوایدی که نام بردیم استفاده کنید و فعالیت مغزی خود و کودکتان را تقویت کنید.

لگوهایی که قطعات درشت تری دارند معمولا برای شروع بهتر هستند و بچه ها با آن ها به آسانی می توانند بازی نمایند. برای نمونه، محصولات زیر گزینه های خوبی خواهند بود. شما می توانید نمونه های مشابه را هم در فروشگاه وبلاگ فروشندگان مشاهده و بخرید.

با گذر زمان، هنگامی که کودکتان تسلط بیشتری پیدا کند و بتواند با قطعات ظریف تر کار کند می توانید به سراغ لگوهایی مانند محصولات زیر بروید که چالش برانگیزتر هستند، تنوع بیشتری دارند و بچه ها با آن ها می توانند اشکال و سازه های بسیار متنوعی بسازند.

تنوع بالای لگوها تمامی ندارد و شما می توانید در سنین بالا هم این بازی را انجام دهید و به ساخت سازه های پیچیده و مجذوب کننده مانند انواع ماشین ها و ساختمان ها بپردازید. لگوهای زیر می توانند برای نوجوانان و حتی بزرگسالان مناسب و سرگرم نماینده باشند.

سخن انتهای

بازی با لگو می تواند ساعت ها شما را سرگرم کند و خلاقیتتان را به کار بگیرد تا ساختمان ها و اشیای جالبی بسازید. تنوع بالای لگوها منجر شده بیشتر مردم با هر سلیقه ای که دارند به سراغ بازی با لگو بروند و با کنار هم قرار دادن قطعات کوچک لگو شخصیت ها، ساختمان ها و اشیای محبوبی را که در بازی های ویدیویی یا فیلم های سینمایی دیده اند بسازند.

بچه ها با استفاده از این اسباب بازی می توانند خودشان را سرگرم نمایند و بعلاوه مهارت های زیادی به دست بیاورند. شما با خرید یک لگوی معمولی و استاندارد برای بچه ها خود می توانید رشد فکری آن ها را افزایش دهید و مهارت های اجتماعی، فکری، خلاقیتی، عاطفی و بعلاوه یادگیری شان را تقویت کنید.

پس با در نظر داشتن فوایدی که آنالیز کردیم به سراغ این اسباب بازی بروید. در ابتدا لازم نیست نگران تنوع بالای لگوها باشید و ندانید کدام را انتخاب کنید. حتی یک لگوی معمولی که شامل چند قطعه آجر رنگارنگ می گردد هم برای شروع کافی خواهد بود. پس تنها کافی است یک بسته لگو برای کودک خود تهیه کنید و اجازه دهید با یاری این اسباب بازی هوش بیشتر و فکر قوی تری به دست بیاورد.

منابع: Empowered Parents, Kids Club Child Care

درباره بازی کردن بچه ها

چرا بازی کردن برای بچه ها اهمیت دارد؟

بچه ها معمولا با بازی کردن بیشتر و بهتر یاد می گیرند. شما برای آنکه بتوانید کودک خود را با موضوعات مختلف آشنا کنید باید او را سرگرم کنید و از اسباب بازی ها یاری بگیرید. بچه ها با پرسش و پاسخ و حرف زدن چیز زیادی یاد نمی گیرند و زود حوصله شان سر می رود. بنابراین، اگر بخواهید آن ها را با مفاهیمی مانند رنگ، اشکال و... آشنا کنید استفاده از بازی ها و فعالیت های سرگرم نماینده از جمله بازی با لگو بسیار عالی و کارآمد خواهد بود.

چه اسباب بازی هایی برای رشد فکری بچه ها مناسب ترند؟

اسباب بازی ها باید مغز بچه ها را فعال نگه دارند و فکرشان را به چالش بکشند. اسباب بازی هایی مانند لگو که از بچه ها می خواهند دقت بالایی داشته باشند منجر می شوند کودک قدرت حل مسئله خود را تقویت کند و بعلاوه آزادی بیشتری برای پیدا کردن راهکارهای گوناگون در اختیار داشته باشد. این باعث می گردد بهتر رشد کند و نوآوری بیشتری هم به دست بیاورد.

کدام نوع لگو برای بچه ها بهتر است؟

بچه ها برای شروع باید از لگوهای ساده که قطعات بزرگ تری دارند و اشکال ساده تری می سازند استفاده نمایند. بازی با این لگوها آسان است و بچه ها می توانند به راحتی سازه های مختلفی بسازند و احساس موفقیت نمایند. زمانی که کودکتان بزرگ تر شد می توانید از لگوهای ریزتر و پیچیده تر استفاده کنید و هر بار به سراغ لگوهایی که جزئیات بیشتری دارند بروید تا مغز کودکتان همیشه به چالش کشیده و تقویت گردد.

منبع: دیجیکالا مگ

به "11 فایده بازی با لگو برای بهبود خلاقیت و تقویت مغز بچه ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "11 فایده بازی با لگو برای بهبود خلاقیت و تقویت مغز بچه ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید