بهداشت دهان و دندان

حیواناتی که همواره آن ها را با هم اشتباه می گیریم

این گربه سانان بزرگ علیرغم شباهت هایشان در دو قاره و اقلیم متفاوت زندگی می نمایند: پلنگ ها در علفزارهای گرمسیری آفریقا زندگی می نمایند و جگوارها در جنگل های استوایی آمریکای جنوبی سکونت دارد. چگوارها جثه بزرگ تر و تنومندتری دارند و برخلاف پلنگ ها و بسیاری...

11 شهریور 1402

8 نوشیدنی جایگزین قهوه

قهوه یکی از محبوب ترین و رایج ترین نوشیدنی ها در دنیاست که طرفداران بسیاری دارد اما کافئین موجود در آن ممکن است باعث برخی اختلالات گوارشی یا ذهنی برای افراد شود. می توانید با نوشیدنی جایگزین قهوه از اثرات مخرب کافئین بر بدن خود جلوگیری کنید.

25 مرداد 1402

این غذا نظر بچه های ایرادگیر را هم به خود جلب می نماید

اشتباه نکنید، قرار نیست در اینجا طرز تهیه سوسیس مرغ را به شما آموزش دهیم ولی برای آن دسته از خانواده هایی که جوان هایشان عاشق غذاهای فانتزی رستوران ها هستند و حتی اگر همان غذاها را در خانه درست نمایند هم رضایت آنها را جلب نمی کند، مرغ سوخاری را به شکل...

24 مرداد 1402

علائم کمبود ویتامین D چیست؟

دکتر حسین امیری گفت: ویتامین D یکی از ویتامین های ضروری بدن است که به عنوان یک هورمون عمل نموده و نقش مهمی در فرآیند رشد سلولی و فرآیندهای متابولیسمی بدن دارد.

20 تیر 1402

این مار زیبای 10 سانتی کوچکترین مار دنیا است

مار باربادوس یکی از کوچک ترین مارهای دنیا است که در جزیره باربادوس در کارائیب زندگی می نماید. طول این مار حدود 10 سانتیمتر است و از خانواده مارهای نخ دار به شمار می آید.

7 تیر 1402

مردان بالای 40 سال این خوراکی ها را نخورند

حفظ تعادل در رژیم غذایی در هر سنی لازم است، اما شاید لازم باشد از 40 سالگی به بعد بخواهید به منظور ارتقای سلامت بدن، به طور جدی تری روی برنامه غذایی خود نظارت داشته باشید.

8 خرداد 1402

13 نکته اورژانسی برای بازگشت به زندگی در تصادفات رانندگی!

همه افراد بعد از گذشت مدتی از کار و فعالیت دچار خستگی و یکنواختی می شوند و برای برطرف این خستگی هیچ انتخابی بهتر از سفر وجود ندارد.

28 فروردین 1402

زنگ خطرهای کمبود ویتامین D را بشناسید

ویتامین D یک ویتامین محلول در چربی است که به اشکال مختلف از جمله D3 ،D2 و D1 وجود دارد. با این حال ویتامین D3 و ویتامین D2 از مهم ترین موارد برای انسان هستند.

18 اسفند 1401

22 تصویر آرشیوی مجله نشنال جئوگرافیک

یک عکس خوب می تواند به میزان هزاران کلمه ارزش داشته باشد. این جمله را آرشیو مجله نشنال جئوگرافیک با نشر عکس هایی قدیمی و آرشیوی که تعدادی از آن ها حتی لوکیشن و تاریخ هم ندارد، ثابت نموده است. عکس هایی که از دل تاریخ زنده شده و بیرون آمده تا در ما، احساسی...

16 دی 1401

دندان پزشکان برای سلامت دندان چه می خورند؟!

محققان آمریکایی دریافته اند که افرادی که دهان خود را 10 بار در روز به مدت یک دقیقه با چای سیاه یا سفید شستشو می دهند، تجمع پلاک کمتری را در دهان خود نسبت به کسانی که دندانهایشان را با آب شستشو می دهند، تجربه می نمایند.

7 آبان 1401

7 خاصیت جادویی لیمو عمانی که نمی دانید

لیمو عمانی یک ماده غذایی رایج در بیشتر آشپزخانه ها است که دارای فواید فوق العاده ای برای سلامت جسم است.

9 مهر 1401

15 کاربرد شگفت انگیز جوش شیرین در حوزه سلامت و زیبایی

جوش شیرین ماده ای است که در آشپزی کاربرد زیادی دارد، اما در ادامه 15 کاربرد شگفت انگیز جوش شیرین در حوزه سلامت و زیبایی را برایتان جمع آوری نموده ایم.

16 مرداد 1401

استفاده از خلال دندان چه ضررهایی دارد؟

تهران (پانا) - خلال دندان اگرچه ابزار دم دستی و راحتی برای تمیز کردن دندان ها است، اما شاید عاقلانه ترین یا بی ضررترین انتخاب برای مواقعی که سعی دارید مواد غذایی را از لای دندان های خود بیرون بکشید، نباشد.

4 بهمن 1400

درمان های طبیعی و خارجی برای سرماخوردگی های متداول

به طور معمول سرماخوردگی به همراه تب اتفاق نمی فتد اگر اینچنین بود ممکن است شما مبتلا به انفلونزا یا دیگر عفونت باکتریایی باشید. گلو درد ممکن است به علت ویروس یا باکتری باشد. شایع ترین علل گلو درد، ویروس ها هستند. گلو درد ویروسی اغلب با علائم دیگری از...

30 آبان 1400

نشانه های کمبود ویتامین در بدن

هر کدام از علائم ناشی از کمبود ویتامین ها را در اینجا در خود بیابید و در صورت ابتلا به هر کدام از آنها، در پی توصیه هایی برای جبران این کمبودها باشید.

20 آبان 1400

راهنمای خرید لیوان آبمیوه خوری کودک

لیوان آبمیوه خوری کودکشش ماهگی زمان بسیار خوبی برای شروع آموزش نوشیدن با لیوان به بچه ها است. لیوان آبمیوه خوری کودک معمولاً از جنس پلاستیک است. این وسیله با مدل های بدون دسته، دسته دار، نی بلند و نی کوتاه در بازار موجود می باشد. لیوان آبمیوه خوری درپوش...

2 شهریور 1400

معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی ارتش : قابلیت تهاجمی بالگردهای ارتش افزایش یافته است

تهران (پانا) - امیر سرتیپ فلاح گفت امروز نیروی زمینی ارتش در بالاترین سطح آمادگی واقع شده است و به هرگونه تهدیدی، پاسخی دندان شکن خواهد داد.

12 بهمن 1399